Jag tolkar det så att håller man i bollen och får "No Hands" så kan du kasta den(därför No hands fungerar på bombardiers, då denna redan håller i bomberna). Dvs håller du i spelaren när du får det så går det bra, annars inte(då du inte kan plocka upp hen).
Tyvärr, reglerna är tydliga med att en spelare med no hands in får bära bollen. Om man har den och helt plötsligt får no hands så tappar man den och den bouncar enligt vanliga regler.
Och en annan sak... En spelare är fasan ingen boll senaste gången jag kollade. Den hanteras som en boll i hur Pass action utspelas, med undantaget att den inte kan interceptas, men ÄR fortfarande en spelare.
Ser att lite indignation över att alla i hela universum inte tycker likadant smyger sig in i tråden. Underbart!!
Så No Hands ger att spelaren hanteras som en boll som INTE kan tappas för den inte är en boll om plötsligt händerna försvinner? Ergo hanteras den INTE som en boll...
Som jag det går bollhållaren situation regelmässigt i en TTM direkt från ingenting till passningssekvensen. Bollhållaren fångas inte, han plockas inte upp och han bärs inte. Han bara passas direkt utan några mellanled. Därför har No Hands på passaren ingen som helst betydelse.
Reglerna är skrivna för de mest vanliga situationerna men ibland av platshänsyn udda varianter utelämnats. Ska man läsa in mer är vad som står i reglerna ska man först få en regelförtydnnig och då får man fråga Galak hur han tänkt (och ibland håller han faktiskt med).
Från början tyckte vi väl rent regelmässigt att det borde vara så att man kan passa en spelare trots buzzing men fluffmässigt borde man inte kunna det. Därav frågan.
OK, om man bortser från allt om vad som logiskt sett borde funka eller inte funka i en äkta Bloodbowl-match och bara ser till det skrivna ordet i reglerna så har jag svängt i min åsikt. No hands gör att man automatiskt failar en pick-up, catch eller intercept (och därmed så kan en spelare med no hands normalt inte hamna i situationen att hen håller en boll) men det står inte att man inte kan göra en pass action med no hands. Alltså är det fritt fram för TTM med no hands, eftersom det inte står att man behöver göra någon pick-up för TTM.
No hands gör att man automatiskt failar en pick-up, catch eller intercept (och därmed så kan en spelare med no hands normalt inte hamna i situationen att hen håller en boll) men det står inte att man inte kan göra en pass action med no hands.
Det torde väl också betyda att en spelare med No Hands kan springa runt med bollen efter en touchback?
Comments
rofl
Skämt åsido.
Summan blir således att man kan köra TTM med "No Hands"?
Så No Hands ger att spelaren hanteras som en boll som INTE kan tappas för den inte är en boll om plötsligt händerna försvinner? Ergo hanteras den INTE som en boll...
Vad kul det här var...
Reglerna är skrivna för de mest vanliga situationerna men ibland av platshänsyn udda varianter utelämnats. Ska man läsa in mer är vad som står i reglerna ska man först få en regelförtydnnig och då får man fråga Galak hur han tänkt (och ibland håller han faktiskt med).
Det torde väl också betyda att en spelare med No Hands kan springa runt med bollen efter en touchback?