no hands
Kära regelkännare/-tolkare/-tyckare.
Om en spelare tillfälligt fått skillen no hands, kan denne då använda throw teammate? Enligt no hands reglerna gäller det ju bara bollhantering.
Och kan man i rimlighetens namn och med gott samvete använda grab? Vilket också borde kräva tillgång till händer.
Om en spelare tillfälligt fått skillen no hands, kan denne då använda throw teammate? Enligt no hands reglerna gäller det ju bara bollhantering.
Och kan man i rimlighetens namn och med gott samvete använda grab? Vilket också borde kräva tillgång till händer.
Comments
byt ut klotet mot en tung rävsax bara
I det här fallet var det kortet "Buzzing" och då är ju spelaren helt koffeinstinn och lite nipprig så... Blev han mindre nipprig när han vill tossa en Hobbit istf en boll? För min del är det helt ok vilket som men det blev intressant där under matchen när vi skulle snabbtolka det hela.
Alltså: vad det krasst står vs vad jag tycker det borde stå.
iofs...
lurigt, skulle behöva förtydligas
A player with this skill has the ability to throw a player from the same team instead of the ball.
och
The pass is worked out exactly the same as if the player with TTM was passing the ball.
alltså: att en spelare kan kasta en annan spelare istället för bollen och att det är samma regler för att kasta spelare som för att kasta boll.
enligt mig så står det inget om att spelare skulle vara samma sak som boll här. har du ttm kan du ju även kasta iväg en boll. men nu när den aktuella spelaren fick no hands så kan hen inte kasta iväg någon boll men att kasta en spelare går bra.
Jag tolkar det precis tvärtom. När man har no hands kan man inte kasta bollen. Att kasta en hobbit går till på exakt samma sätt som att kasta bollen. Om en treeman med No Hands skulle vilja kasta bollen så skulle hen inte få göra det. Ergo får hen heller inte använda TTM.
Vad gäller kortet Buzzing så handlar det ju om att spelaren får en fördel med lite plus och en nackdel med No Hands. Vad var andemeningen vs vad står det...
Visst är det kul!
Det finns väl inget i reglerna som säger att man per definition alltid använder händerna för att passa saker - finns ju star players med blunderbuss t.ex.
Fluffmässigt kan det ju diskuteras så klart, men jag förstår inte hur reglerna kan ifrågasättas.
Jag var inte med på den tiden, men jag tror jag hört att Hail Mary Pass i princip är en punt.
Vad gäller den egentliga sakfrågan håller jag med JohnnyD fullständigt.
Om man håller i bollen och får "No Hands" spelat på sig tappar man alltså inte bollen enligt tidigare resonemangsgång.
Nu tror jag du yr i nattmössan för tidigare resonemang utalar sig tydligt att:
Ifall du redan håller i bollen och lyckas få tag i miraklet No Hands håller du fortfarande kärleksfullt tag i bollen som om det vore på blood bowlvarligt alvar.
...och svingar en motorsåg samtidigt(!).