USB 4 - Umeå Spring Bowl 4 - Maj 14:e (Sveriges tuffaste turnering) NAF - Approved

135

Comments

• @Aos - Jag kommer lägga in dem i kostnaden. Öltunnekastaren kommer förmodligen kosta 25.000 medans Ivar Eriksson kommer kosta 75.000-135.000 och det fula trollet kommer väl kosta en 50.000 om jag minns rätt hur "bra" de var.

• Det låter som om någon har kastat en handske!

Från vilket område kommer flest deltagare ifrån på USB 4!!

• Blir det paltätande pappersbrukare från Piteå
    • En så kallad hockey stad i from av Skellefteå
    • En stad som hyllar när hela byn brann ner och skyller på drakar... Sundsvall
    • Har en nedlagd silvergruva sedan 50 år, men trots det skyltar med den så fort som dom bara kan... Sala
    • Fiskstrypare från Sverige västkust.... Göteborg
    • Ståtliga ämbetsmän från kungliga Hufvudstaden
    • Någon outsider som springer in och stjäl uppmärksamheten...
    • Eller blir det människor med björkris i håret i from av arrangörsstaden Umeå

Kör!

• Blir nog inte från Sundsvall då några ska till västerås för 40k och jag är osäker om jag åker då jag jobbar dygn på söndagen.

• edited April 2022

@Aos alltså, jag är ju ute i god tid så du hinner ju byta bort dygnet på söndagen 😌

• edited April 2022

Frågan ställd så jag lägger ut den här.

Om man spelar typ Humans och vill ta in Grak and Crumbleberry. Det är ok, de räknas som en, men tar upp två platser rostret.

EDIT:

Skrull Halfheight kostar 50.000 skill, han finns med på både -50 och -75.

Glart saknas i listan och ska ha -25.000@

• Om man kickar starplayer i transfer, får man omsätta hans skillkostnad till nyköpen? (Tänker när det är från samma cash-pool som skills du köper till spelare) eller blir det brända stålar?

• @Zimeries - Du får tillbaka pengarna och kan köpa skills för dem. Likt om du sparkar en dum minotaur med juggernaut för två beastmen, så kan du köpa skills för 20k till dem. Typ fend eller något annat coolt 😏

• I morgon blir Norse mer eller mindre "förändrade" och de nya starplayers som släpps i samband med dem kommer få delta i USB4. Här är kostnaden för dem:

Norse som lag kommer få behålla Tier 1 så inga förändringar där...

• Fick precis mejl…. Så nu har vi ytterligare en sponsor:

• Massor med spons, fulla nordmän med nya regler och tärningskastande. Blir fett det här, skaran P-towners har bokat in sig på Comfort iallafall om någon vill ta en öl redan på fredag eller för-fightas & snacka skit. Min lillebror Dr.One utmanar samtliga på armbrytning och hälsar att om man inte är uppväxt på palt & bark kan man varken bryta arm eller spela blood bowl. 🫣

• Fråga har ställts om man kan proxa figurer.

Svar: Ja, men det ska vara enkelt att förstå vad figuren ska vara, man ska alltså inte komma med en Zombie till ett wood elf lag och säga att det är ens träd osv.

• Påminnelse för alla deltagare; Sista anmälningsdag: 7:e Maj och jag saknar en del rosters. Jag har fått in en del men saknar flera så ni som fått tillbaka värmen i kroppen efter gårdagens majbrasefirande kan alltid sitta med det denna fantastiska dag, så fatta pennan och börja räkna :)

• @brocCooLi - Det är redan inskickat och godkänt av @Drexxl - Tack ändå :)

• edited May 2022

Ny sponsor har klivit in i handlingarna... det är Hungry Troll Miniatures.

De erbjuder 40% på hela sortimentet (på icke rabatterade). Så jag tänkte att man kan sammanställa en beställning. Så de som vill vara med skriv en rad till mig på vad så löser jag det.

Och en påminnelse, jag saknar en hel del rosters fortfarande, fortsätt räkna och skicka in, tro mig det är svårt att få ett roster man när nöjd med :)

• edited May 2022

Påminnelse 1 - Rostren ska vara inne i morgon, saknar för tillfället tre av de som anmält sig. Det är skellefteåklanen som inte lämnat in.

påminnelse 2 - Ni som eventuellt vill vara med på beställning från Hungriga trollet. Skriv en rad till mig, räcker med en intresseanmälan just nu, jag beställer på måndag.

😅👍

EDIT: Efter rantaroster har förbryllat sig igenom alla roster kommer jag släppa dem här också så alla deltagare kan se vad de har chansen att drabbas samman mot, ja också alla nördar som har lite att göra och bara vill ha lite kvällsläsning.

• Påminnelse --> sista dagen för att lämna in roster.... :)

• Alla som visat intresse för att vara med har nu lämnat in roster och blivit godkända. Men det finns fortfarandet tid att göra en anmälan och vara med, tveka inte :)

• Får vi se alla lag iag då?

• @Aos - absolut, jag gör det när jag har tillgång till datorn, ute på vift nu. Men jag har bara de censurerade rostren för tillfället.

Jag har inte gjort de ”riktiga”.

• Censurerade blir skoj så det funkar bra!

• edited May 2022

Som ni har väntat... här är rostren till USB4 (Kan tillkomma något fler roster, har gett nybörjarna här i Umeå (ingen finns här på Swebba vad jag vet tre dagar till på sig). Tror ändå ingen kommer anmäla sig till turneringen i alla fall.

OCH INGA SPOILERS ELLER TYCKANDEN HÄR - Så Ranta Roster trion inte blir spoilade.

• Haha, ska bli skoj och höra vad dom säger :D

• Spelar in nu, så bör vara lungt.

• @Skuld - Kommer bli en låååång kväll ;)

• Ser ut att bli en tuff Stunty Cup!!

• @Juiblex - Jodu det kan jag lova :D

• AosAos
    edited May 2022

Lizardmen, Norse och Underworld med Kreek!

Top 3 ;)

Måste ju bevisa att jag kan slå er utan extra info med :D

@Ranta

• Fantasia har klivit in och sponsrat vinnaren av flest cas Med ett valfritt lag från gw. 😎👍

Sign In or Register to comment.