SweBBA-lag 2014

13567

Comments

• Jag fixar helst en zombie. Färgvalet kastar jag in en blankröst i!
  • Hej!

Jag paxar en Zombie.

Primärfärg: mörkblå
    Sekundärfärg: Gul
    Bas: Välnött plan (fläckar av gräs / klumpar av jord)
  • Tjingpax på en zombie innan det är knökfyllt. #11 var väl ledigt
  • edited January 2014
    Jag tar J Earlice! Dessutom vill jag föreslå:
    Primärfärg: Lila
    Sekundärfärg: Grått
    Bas: Mörka med pumpor!
  • Sätt nummer 8 på min zombie, för det var väl ledigt?
  • jag kan ta nr 2 så får varulvarna 1 och 2
  • edited January 2014
    #10 verkar vara ledigt. För min Zombie.
  • edited January 2014
    Då är det den 8:e januari och färgomröstningen är således över. Resultat:

Primärfärg: Purpur

Sekundärfärg: Guld

Bas: Ovansida - Välnött plan (fläckar av gräs / klumpar av jord)
    Vidare bas: Nummer och Naf namn på basen - Färg kodat enligt färger i spoiler

<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">Zombie: ingen färg/svart
    Varewolf: vit
    Wight: röd
    Fleshgolem: grön
    Ghoul: gul</div></div>

Nästa deadline är den 15 november då modellerna skall vara målade, basade, lackade och färdiga samt kommit till mig. Antingen ger man dem i handen på någon turnering eller skickar via posten (skicka ett medelande och be om adress).

Tills dess skulle jag vilja att vi alla använde denna tråd till att dela med oss av hur "processen" går, när vi väljer modellen, hur det går med målning etc. Om någon vill ta på sig att basa alla modellerna bör denne träda fram ganska snart, annars får vi nog alla göra det på var mans kamare.

För intresserade som inte varit med och röstat är det fritt fram att hänga på, så länge ni inte har något emot att allt redan är bestämt ;)

Slutligen skall jag ändra modell från en Zombie till Hack Enslash då jag hittade en reaper zombie with chansaw igår när jag tittade i bitslådan! Mer om det följer när jag tar tag i den modellen
  • Jag tar nr #7 på min flesh golem
  • Hejsan, jag gör gärna en zombie om det finns plats kvar.
    Det gör det va?
  • Det gör det. Det är fritt att hoppa in. Något önskemål om siffra på den?
  • Iom Suncar är alla 16 positionerna i laget paxade, dessutom har vi 3 starplayers, 2 cheerleaders och någon form av markörer/bollar att gå med laget. Fler Coachingstaff eller starplayers skulle välkomnas men annars måste jag få skriva att detta verkar bli lite av en succé, betydligt bättre än vad jag vågade hoppas på.
  • Wohoo, fullt lag!

Jag kan ta nummer 3 på min zombie förresten.
  • När vi säger "purpur" som primärfärg, ska vi ha några tydligare instruktioner än så eller behövs inte det?
  • Den är bra, kan någon översätta den nyansen till GW-färg samt Warmachine-färg? Jag tror jag har den som warmachine-färg nämligen. En fråga till: Nummer på baserna? Ska den som basar laget skriva spelarnumren på baskanten också? För övrigt, vilka baser ska vi använda?
  • Vanliga baser i stilen vi bestämde
    Bas: Ovansida - Välnött plan (fläckar av gräs / klumpar av jord)

Basen skall även märkas med: spelarnummer (starplayers får en stjärna) och Naf-namn samt Färgkodat enligt:
    Zombie: ingen färg/svart
    Varewolf: vit
    Wight: röd
    Fleshgolem: grön
    Ghoul: gul
  • Vanliga = runda 25mm utan läpp. OK, got it :)
  • Jag använder till 95% Valejo färger. Vilken minifärgbytta borde jag plocka där?
  • Om man tar en färg som heter "[något] purple" oavsett tillverkare så borde man hamna hyffsat rätt... Sedan kan man kolla så det stämmer med ovan färgexempel. Jag kan inte olika tillverkares olika nyanser nog väl (eller över huvudtaget) för att kunna svara på GW, Warmachine eller Valejo färgers inbördes relation när det kommer till nyanser av purpur.
  • Och star players basfärg? Valfritt eller? :-)
  • Är det nån skillnad på purpur och lila?
  • Jag tycker starplayers kan få svarta baskanter men med en målad stjärna.
  • Ang skillnaden med lila så måste färgämnet Purpur komma från snäckor av släktena Murex och Purpura (finns i medelhavet). Allvarligt så hittar jag inte någon skillnad enl. google, kan inte någon konstnär berätta för oss hur det ligger till? @Gimpen kanske vet?
  • Hur mycket skydd och grejjer är det som krav. Det är ju dem som måste målas i lagfärgerna. Jag kommer nog utgå från en varulv utan några alls nämligen så får nog fixa lite i green stuff.
    werewolf-bone-plastic-reaper.jpg
  • Konstnär, tja kanske... färgconnoisseur... knappast
    Jag skulle säga att purpur är en varm färg och går mer mot rött än blått.
    Lila ser jag mer som en kall färg. pytsa in lite rött i en lila och det borde bli hyfsat purpur.
  • @Bernuz : Alla får fritt välja modell själva så länge de passar. Det är inga krav på andelen skydd etc utan det får du avgöra helt själv. Personligen tycker jag det är trevligt om modellerna ser ut att spela BloodBowl, dvs har något skydd eller en boll eller så, men det är mitt eget tyckande som jag dessutom inte alltid följer.
  • edited January 2014
    Min modell för Hack Enslash till laget. Utgick från en "zombie with chainsaw" från reaper men bytte huvud och fixa ett axlskydd. Vad tycker ni, skall han få lite arm och benskydd också eller ser han nog BloodBowl ut?

max.JPG
  • edited January 2014
    Försöker läsa på om vilken purpur-färg som vi ska ha, men jag blir mest förvirrad i min feberyra så istället för att försöka förstå frågar jag rakt ut.

Jag har två burkar GW-färger här hemma. Warlock Purple och Liche Purple. Vilken av dessa är mer i linje med vad vi är ute efter? Gissar på Warlock, men vill bara vara säker innan jag börjar måla.
  • @Lard: Han skulle kunna få ett knäskydd på sidan motstående axelvadden.

@Stareater: mitt tips ligger oxå på Warlock.
Sign In or Register to comment.