Jag har kollat lite på hur tågen går från Stockholm och om detta stämmer så kanske det billigare tåget lockar än om det är lite längre restid.
Skulle det vara så att ni vill ta det tåget så meddela mig isf så ändrar jag i speschemat så man hinner från tågstationen till lokalen. Det är dock en chansning för om tåget blir försenat så kommer man missa första omgången. Valet är ert :)
Jag tror "Nattöppet" som kiosken @Juiblex hänvisar till har stängt ner tyvärr. Ica öppnat typ 08.00 eller senare på lördagar och det finns typ ingen mack i närheten.
Men skulle någon vilja ha frukost så ser jag till att det finns att tillgå lite enklare frukost på plats. Typ bröd, pålägg och kaffe. :)
Tänk på att priserna ovan är för sittplats. Enligt mitt Sj erbjudande så kostar liggplats i sovkupe strax över 800:- (och att 30084 tåget redan är slutsålt). Stockholmare och dylikt hinner inte söderut med nattåg lördag kväll men kan flyga söndag morgon och vara i hufvudstaden runt 11 för ca 650 spänn.
@Aos - Har kollat runt lite och det finns ingenting fören efter turneringsstart. McDonalds stan öppnar 10.00, den på Ersboda (5km bort) har öppet typ dygnet runt. :/
Så jag kommer att behöva göra extrakostnader för vissa starplayers... Kommer inte hinna göra hela efter 16 men under kvällen ska det vara klart. Stay tuned
Frågan har ställts så jag tänkte att jag lyfter det här också.
”Nya Norse” - Japp vi spelar med de nya Norse om de hunnit släppas och blivit godkända (det kanske de blir samtidigt iofs) före sista inlämningsdag för roster.
:)
EDIT: Divan får nu även kick skill men bara med de lag där han får vara ensam stjärna, dvs spelar man utan star player i laget får han skillen Kick.
@Hemlighallaren din loot-tjuv! Jag ville ju odd man outa! Dyker upp iallafall med ett turboaggresivt Khorne roster. Rerolls är för fegisar & det äe inte förenligt med Piteå Blood Bowls läror.
Kul fakta, kommer alltid fler från Piteå än från Skellefteå när vi dyker upp typ. Kan tycka Skellefteå kan se det som en utmaning, för börjar vi vittra svaghet i deras verksamhet så kommer vi att etablera en filial av PBB där och köra ut dem som spelar Dwarfs, och öppna ett pappersbruk där Legend ligger så vi får dofter från hemmet när vi spelar. Så kommer det krävas trohetsed till PBB och vi lägger ned nordsken till förmån för paltdagen. 😏
Comments
@brocCooLi - Det är redan gjort, men gör ditt eget roster vetja och kom upp och dominera :)
får inte ihop det i kalendern tyvärr :(
Ta min kalender!
Haha men då får du ta min kalender @Skuld
Haha, bra ni försöker lösa det där killar, mitt roster har blivit godkänt med kommentaren "Roligt roster".
Då kan ni pusta ut och börja skicka in era :)
EDIT: Reglerna ändrade i PDF:en
Jag har kollat lite på hur tågen går från Stockholm och om detta stämmer så kanske det billigare tåget lockar än om det är lite längre restid.
Skulle det vara så att ni vill ta det tåget så meddela mig isf så ändrar jag i speschemat så man hinner från tågstationen till lokalen. Det är dock en chansning för om tåget blir försenat så kommer man missa första omgången. Valet är ert :)
Finna det något ställe man kan käka frukost på i närheten om man tar tåget som kommer 6:15?
Om jag åker så åker jag nog upp och hem samma dag.
Har för mig att en kiosk är öppen mitt emot centralstationen, när man anländer med nattåget till Umeå...
Där kunde man köpa en macka eller så.... men det var nog ca 3 år sedan jag gjorde det sist....
Jag tror "Nattöppet" som kiosken @Juiblex hänvisar till har stängt ner tyvärr. Ica öppnat typ 08.00 eller senare på lördagar och det finns typ ingen mack i närheten.
Men skulle någon vilja ha frukost så ser jag till att det finns att tillgå lite enklare frukost på plats. Typ bröd, pålägg och kaffe. :)
Tänk på att priserna ovan är för sittplats. Enligt mitt Sj erbjudande så kostar liggplats i sovkupe strax över 800:- (och att 30084 tåget redan är slutsålt). Stockholmare och dylikt hinner inte söderut med nattåg lördag kväll men kan flyga söndag morgon och vara i hufvudstaden runt 11 för ca 650 spänn.
@Ionas Det stämmer, kostar 764kr för liggvagn (kollade bara priser genom omio, kanske finns billigare).
Inge McDonals eller liknande i närheten?
@Aos - Har kollat runt lite och det finns ingenting fören efter turneringsstart. McDonalds stan öppnar 10.00, den på Ersboda (5km bort) har öppet typ dygnet runt. :/
Två sponsorer har mer eller mindre klivit in i allvaret.
Det är inte mindre än Umeås populäraste öl och läsktillverkning: Bryggverket AB
Samt Umeås populäraste brädspelsåterförsäljare: Fantasia North
Jagar fortfarande sponsorer, så jag räknar med en hel del priser till Sveriges tuffaste turnering
Med andra ord finns det priser för:
Vinnaren
Sista plats
Bästa Diva
ODO (Redan vunnen av @Hemlighallaren)
Bästa målade lag
Bästa Stunty
Double Skull winner
+ X antal till :D
Tog lite tid men nu är turneringen godkänd av NAF. :D
NAF ångrade sig en aning nu och vill att jag ska ändra reglerna för starplayers.
så det kommer en förändring under kvällen tyvärr.
Vad skrev de? En major och två minor revisions?
var lit blandat. Ska sätta mig vid 16 och sammanställa/ändra lite.
inga större grejer men att om man spelat med star players får jag inte förbjuda någon. Alla måste få vara med, men jag kan ändra priset.
Typ Hackflem och Griff kostar +100k
EDIT: Läste lite snabbt.... kommer behöva ta pengarna från skill $ så de inte blir lika lockande...
Alexander hänvisade till:
Så jag kommer att behöva göra extrakostnader för vissa starplayers... Kommer inte hinna göra hela efter 16 men under kvällen ska det vara klart. Stay tuned
Nu är reglerna uppdaterade men bara på PDF:en, hemsidan kommer uppdateras under morgondagen.
Frågan har ställts så jag tänkte att jag lyfter det här också.
”Nya Norse” - Japp vi spelar med de nya Norse om de hunnit släppas och blivit godkända (det kanske de blir samtidigt iofs) före sista inlämningsdag för roster.
:)
EDIT: Divan får nu även kick skill men bara med de lag där han får vara ensam stjärna, dvs spelar man utan star player i laget får han skillen Kick.
För att locka in lite fler rosters/anmälningar så kan man få en försmak av ett unikt pris man kan vinna :)
OOoooooooooooo!
@Hemlighallaren din loot-tjuv! Jag ville ju odd man outa! Dyker upp iallafall med ett turboaggresivt Khorne roster. Rerolls är för fegisar & det äe inte förenligt med Piteå Blood Bowls läror.
@Zimeries - Kärlek :D
Tar du med dig en trave pitebor också?
@Skuld vi är tre som landet ligger nu, hoppas på
minst en till 🦾
Starkt!
@Skuld - Inga Kirunabor tyvärr, Men @Hemlighallaren håller på att övertala skellefteåkillarna :D
Norse kommer väl på lördag, hur ställer du dig åt deras nya starplayers isf?
Kul fakta, kommer alltid fler från Piteå än från Skellefteå när vi dyker upp typ. Kan tycka Skellefteå kan se det som en utmaning, för börjar vi vittra svaghet i deras verksamhet så kommer vi att etablera en filial av PBB där och köra ut dem som spelar Dwarfs, och öppna ett pappersbruk där Legend ligger så vi får dofter från hemmet när vi spelar. Så kommer det krävas trohetsed till PBB och vi lägger ned nordsken till förmån för paltdagen. 😏