Season 34 - Runda 1

2»

Comments

• edited January 2022

Måste ju ändå älska det här spelet. Foul med min Looney med tre assist på en Skaven Blitzer, vad slår man då tror ni?

• @Skullflame Det allra bästa är att allt alltid är helt rättvist.

• På tal om rättvist så har jag inte behövt slå för Expensive Mistakes, trots 150k i kistan.

• Så börjar sista veckan snart lida mot sitt slut för runda 1 - Söndagen den 6 februari.

Har redan spelats några tuffa matcher...

Samt att några är bokade till på Torsdag!

Vi har en match som kommer att spelas på Fumbbl i morgon onsdag klockan 17:00, för er som är sugna på att följa en match live, med säkert avstånd och allt!

Vi har sedan några coacher som redan under första rundan hamnar under uppsikt, då dom ej har angett något matchdatum ännu...

Buuuuuu!!

Se nu till att få ordning på matchutrustning!

Slipa dobbarna!

Låt dommaren vakta er plånbok under matchen!

• Lite hårt att kräva att Eldar Supremes ska spela två gånger på en omgång…

• Det är en del redraftade lag som inte verkar fått kassan nollad - vem fixar det och när?

• Oklart

och

Oklart.

Men om de bokat matchtid så kanske man kan anta att de känner sig klara och kan ta deras pengar.

• Så hur funkar det på alpha nu, behöver man boka något?

• edited February 2022

Ja, skaffa årskort och boka bord rekommenderas. Eller pröjsa per gång. Föreningen har gått över till den vanliga alfamodellen.

• Hej alla, Björn heter jag och är ny i Stockbowl. Tack för introduktionen i lördags Jonas och Pontus, det var mycket trevligt! Nu behöver jag bara lära mig hur man gör mål också.

• Välkommen Björn! Vi är tyvärr många som önskar lära oss den ädla konsten..

• @Bjornh Välkommen. Mål är ganska överskattat. Vi är många som jobbar på att snubbla lite snyggare.

• Kul, välkommen @Bjornh !

Tipset jag brukar får är slå inte 1or eller skallar.. sen brukar jag tyvärr glömma det allt som oftast och göra det typ hela tiden ändå... ;)

• @Chrixx bästa tippset någonsin!

Men som ett tillägg till denna regel är att försöka undvika 2:orna oclkså.... :-D

• Testade chiliburgaren igår i restaurangen, det var väldigt bra.

också kul att spela bloodbowl såklart

• Då har vi bara en match kvar som ej är spelad i Runda 1!

Känns spontant som många lag har spenderat extra mycket tid med "Special" Tränaren Vinne Jones under julledigheten!

Första rundan har varit extra blodig, vilket har resulterat i hela 5st döda spelare och ytterligare 2st som har lagt dobbarna och knogjärnen på hyllan... För dessa 5 spelare vill jag att vi håller en tyst minut och hedrar deras minne och deras gärningar på planen!

• Pinhead II - Reikland Rejects
    • Caranthir - Eldar Supremes
    • Candy Graffiti - Sisters of (Un)Mercy
    • Sy'Bok - Vulcan IDIC
    • Kaghed - Brused Ego

Tack för era insatser på planen och ni kommer att leva kvar länge i våra minnen!

Snart börjar Runda 2 och det skall bli intressant vilka spelare som coacherna har lyft upp från deras farmarlag för att fylla tomrummen!!

Play ball!!

• Velade mellan apotekare och en till RR. Osäker på utfalllet för även om en av mina linemen nu slapp döden dö så fick han ändå -1 Av och jag velar om han ska få sparken. (Apo slaget gjorde att en 15 blev en 14 ouch)

• edited February 2022

Jag brukar behålla krymplingarna tills jag har råd att komma upp i minst tolv spelare utan dem. De ser fina ut på line of scrimmage.

• Ryktas att Anders snotlings gillar att foula...

• Sista matchen i runda 1 spelade igår och den måste ha varit extra blodig då ingen har vågat föra noteringar….

Kan detta ha varit den blodigaste starten i Stockbowls 13 åriga existens???

• Första gången jag eller nån av mina spelare (utflyttade Haraldsson) är delad 1a på en Blood bowl-lista! Det blir en screenshot att rama in.

Man får inga extra dödspoäng om dödandet var så brutalt att inte ens apotekaren kunde återuppliva offret? 😉

• Tyvärr inte @sirvejlance

Men jag har ”hörttalas” om coacher som har skrivit ballader om liknande event, till och med skapat ett nyhetsblad för att skriva om sådan events…..

ps. Du kan skriva in sådant på respektive spelare bios i Stockbowl :-) Ds.

• lol

Jag räknar bara till 14 fouls från snottarna. Vad var det som höll dem tillbaka?

• @Hoffa Jag är inte världens bästa alvspelare men jag hade sparkat en smidig halfling som kostade 60k. Det är bättre med en loner tycker jag. Spelaren ska ändå ersättas med en catcher, väl?

• @Ionas

Jag hade kontroll ett tag, sedan tappade jag det.

Hade Anders börjat med bollen hade det nog varit 16 foul.

Fick ut hans starpkayer första rundan, sedan bombade hans andra starplayer sig själv.

Med en annan start hade det nog blivit 0-3.

• @grumplekins Det är bättre med en Journeyman, de som får mig att vela är att det är bättre att kunna ställa upp X+1 spelare på planen än X spelare Jag spelar hellre med 10 alver och en smidig halfling på planen än 10 alver på planen. Behöver i vilket fall inte bestämma mig förrän efter nästa match, just nu har spelaren miss next game och påverkar inte current teamvalue i vilket fall.

• edited February 2022

Men du får journeyman gratis om du har färre än 11 spelare…

inklusive nästa match när han är mng.

Sign In or Register to comment.