Season 34 - Runda 1

Så var det äntligen vår i luften och vi kan rulla igång vårens största händelse...

Avspark för Stockbowls liga säsong!

Vi har nu till och med söndag den 6 februari att ha hunnit; taktik träna-, boka matchdag-, stratigera motståndarens lagbygge- och genomföra matchen enligt satta planen!

Här kommer då matcherna;

Glöm nu inte bort att ändra på matchdagen i systemet så att jag slipper hyra in Frank'N'stain för att påminna er om detta!

COVID regel: Då vi fortsatt har ett Nurgle problem i området så gäller det att känna efter så att inga symptom finns innan vi åker i väg till matchen!

Under själva matchen så försöker vi att hålla avstånd till andra coachen och det innebär också att vi kan försöka att undvika att röra varandras figurer och tärningar, samt spritar händer innan matchstart!

Det finns också möjlighet att genomföra matchen digitalt (vilket vi helst undviker då vi gillar TT (Tabel Top) och var har några coacher som har utryckt önskemål om detta. Dessa kan genomföras i antigen FUMBBL eller TT Simulator (beroende på vad som är enklast för er).

Detta är temporärt godkänt då vi vill ha ordentlig med tid för att genomföra serien på bästa möjliga sätt!

Kontakta Commish (mig) så hjälper jag till med kommunikation och sådant.

Vid ett eventuellt utfall av Nurgle inom ett lag så kontakta commish (jag igen) så ser vi till hur vi tillsammans kan lösa detta viktigaste problem, dvs spela mera Blood Bowl

Må Nuffle le mot er, medans Ettorna rullas och Play Ball!!

/Commish Out!

«1

Comments

• Du kommer få så jäkla mycket spö när du möter mina kaos krigare!

Väkommen till grupp B! Muahahaha!

• Hur gör vi med bokningen? Har vi avsatta bord i restaurangen eller ska vi boka själva (betalande medlemmar hos Alpha kan ju boka men inte i restaurangen)

• @grumplekins har du mera info om detta?

• Jag har inte den absolut senaste informationen. Men det jag hörde när jag var där senast var att vi troligen skulle få en gruppkod för klubben som bara funkar på torsdagar och att vi då skulle använda den för att boka bord i restaurangen 2-4 timmar. Sen var det underförstått att alla som gör det ska redan vara betalande medlemmar hos Alpha. Det var inte helt löst internt inom alpha kanske även något med kodningen i deras nya app. Informationen ovan är ifrån denna måndag.

Min plan, tills @grumplekins , säger annorlunda är att bara kila dit och spela.

• Så här: alla ska betala när de spelar på alfa. Medlemmar som betalat årskort får gärna anmäla det till mig tillsammans med den mailadress ni har för kontot där.

• Vi kommer ha en lös bokning inne i baren tills vidare som jag förstått det

• Visst ska kassan nollas efter redraft? Mitt lag har 190k i kassan nämligen

• Den ska nollas.

• Kan han inte handla innan den nollas?

• Tror vi / ni behöver gå igenom lagen och kolla, så det inte är fler lag som har pengar i kassan

• Den ska nollas när redraft är klar. Men sen är det kanske svårt att veta exakt när alla är klara med sin redraft då man kan köpa spelare, rerolls mm efter att hemsidan gjort sitt. Vi kanske får göra så att commish kollar lagens kassor när de rapporterar in första matchen och nollar kassorna innan commish godkänner matchresultatet.

Inget problem för de nyskapade lagen då de får spara pengar som blir över om de vill.

• Okej boss! Jag har nollat min kassa iaf.

• @Ionas för framtida bruk kan det vara lämpligt att nolla kassorna före lottningen. TV används vid gruppindelning, och ett lag som redraftat, men inte gjort sina inköp efteråt, kan ha mycket högre TV när rond ett börjar än det hade då lottningen ägde rum.

• Det finns inga köp efter redraft väl?

• @Pellevin Sant. Vi pratade om riskerna med "fel" TV innan men jag glömde av det. Det var också oklart om alla var klara med sin redraft. Vi kanske ska vara tydliga i framtiden och kräva att gamla lag är redraftade och klara innan de anmäls till ligan eller något liknande.

• Mitt nyskapade lag behåller väl degen?

• Nyskapade ja, redraftade nej.

• Gör inte redraft capen (som var på 1300) så att de som redraftar inte kan ha så mycket pengar kvar i kassan efter redraft (och inköp till 11 spelare)?

• @Morn82 om du redraftar och behåller sju spelare, sedan lottas du in, och sedan köper du in fyra spelare till, så kommer ditt TV avvika betydligt från det du lottats in på.

• @Pellevin aha hajar.

Då är det viktiga att alla har sin lag klara innan gruppindelningen då.

• Ha så kul ikväll alla! Jag och @Pertan kör Nackaderby eftersom vi kan och pandemi osv.

Ring om det är nåt. @Ionas och @Juiblex har numret.

• Lycka till!

Jag och Anders tar premiärmatchen nästa fredag kl 1800 på Theodoras.

• Jag å min motståndare spelar nästa torsdag, den 3e 18:30 på alpha!

• 2 matcher spelade. Tre deaths hittills. Kan bli en blodig säsong i år. Vem dog i Nackaderbyt? Akhorne? Också skönt att Pellevin tappade en Big Un. Väl värt bytet mot en Elven union lineelf.

• Lätt värt det. Intressan match överhuvudtaget. Han CASade mer, men jag gjorde fler TDs. Som det brukar vara mellan orcs och elven union.

• Pontus spelar10.30 hos ALpha på Söndag. Jag tänkte vara där och psyka honom och stötta hans motståndare. Alla ni andra är givetvis också välkomna till hejarklacken. 😊

• I Nackaderbyt så dog Kari, Cheerleadern som tyckte att Dvärgarna spelade för defensivt och i numerärt underläge. Men hennes inhopp blev kort och intensiv.

• Goblins mot råttor ikväll på Alpha.

• edited January 2022

@Skullflame Men vilka raser spelar ni?

• @Pellevin Det förtäljer inte historien

Sign In or Register to comment.