Season 34 Open for Entry!
Så var det då dags att lyfta slöjan för nästa säsong!
Anmälan görs genom http://www.stockbowl.bbleague.se/.
Behöver det skapas ett nytt lag så säg till nedan!
Säsongen har jag planerat enligt följande;
Anmäla Lag -> V.3 Sista dag har jag satt till Söndagen den 23de Jan
Runda 1 V.4-5
Runda 2 V.6-7
Runda 3 V. 8-10 (Sportlov V.9)
Runda 4 V.11-12
Runda 5 V.13-14
Runda 6 V.15-17 (Påsklov V.15)
Runda 7 V.18-19
Kvalspel V.20-21
Semi och Final spel V.22 satt till Söndagen den 5 Juni
Tanken är att att säsongen skall består av 10 matcher inklusive följande kvalspel samt "Wooden Spoon Cup" för dom lag som ej kvalificerade sig.
På senaste spelarmöte så röstade det att vi även skulle införa inducements från "Death Zone" och under fliken "Our Rules" på Stockbowl har den nu uppdaterats.
Följande är nu godkända att köpa in till Ligaspel;
0-4 Temp Agency Cheerleaders - 20,000 gold each
0-3 Part-time Assistant Coaches - 20,000 gold each
0-1 Weather Mage - 30,000 gold each
0-2 Bloodweiser Kegs - 50,000 gold each
0-8 Extra Team Training - 100,000 gold each
0-3 Bribes - 100,000 gold each (50,000 for Teams with “Bribery and Corruption”)
0-2 Wandering Apothecaries - 100,000 gold each
0-1 Mortuary Assistant - 100,000 gold each (only for “Sylvanian Spotlight”)
0-1 Plague Doctor - 100,000 gold each (only for “Favoured of Nurgel”)
0-1 Riotous Rookies - 100,000 gold each (only for “Low cost Linemen”)
0-1 Halfling Master Chef - 300,000 gold each (100,000 for Teams with “Halfling Thimble Cup”)
0-2 Star Players - Price varies
0-3 (In)Famous Coaching Staff - Price varies (Core Rules Book and Death Zone)
0-1 Wizard - Price varies (Core Rules Book and Death Zone)
0-1 Biased Referee - Price varies (Core Rules Book and Death Zone)
0-1 WAAAGH! Drummer - 50,000 gold each (only for “Badlands Brawl”)
0-3 Cavorting Nurglings - 30,000 gold each (only for “Favoured of Nurgel”)
0-1 Dwarfen Runesmith - 50,000 gold each (only for teams with “Old World Classic” or “Worlds Edge Superleague”)
0-1 Halfling Hot Pot - 80,000 gold each (60,000 gold for teams with “Halfling Thimble Cup”, only for teams with “Halfling Thimble Cup” or “Old World Classic”)
0-1 Master of Ballistics - 40,000 gold each (30,000 gold for teams with “Halfling Thimble Cup”, only for teams with “Halfling Thimble Cup” or “Old World Classic”)
Unlimited Mercenary Players (as specified in Official Rules Book)
Övriga förändringar:
- Deamons of Khorne har tyvärr blivit bannlysta från officella spel.
- Khorne Team har tillkommit med en uppsättning nya Star Players att välja på.
- Team Redraft ribban kommer att höjas till TV1500 efter denna säsongs slut!
- För att få "Collectors Card" buffen så kommer man att behöva ha skapat en Team logga, Lag bild samt bild på samtliga spelare, denna extra MVP är under denna säsong värd 3spp (kan endast mottagas en gång per lag).
Eventuella liga frågor besvaras av liga commish - dvs jag "Juiblex".
Eventuella övergripande frågor eller klagomål på mig sker till Styrelsen (Ionas, grumplekins) .
I och med att vi startar säsongen från vecka 4 så kommer även en ny "Open säsong" startas, ansvarig för Open ligger på DavidD.
Övriga intressanta spelformer kan tillkomma under våren (Sevens och DungeonBowl), men dessa kommer man inte att kunna flytta lag mellan dom olika ligorna (då lag reglerna skiljer sig så mycket från respektive spel).
Då är det bara att vässa armbågarna, gnugga gruset från ögonen och fylla på kassan så kör vi!
COVID
Då denna Nurgel plåga fortsätter att härja i vår stolta huvudstad så kan vi behöva anpassa säsongen något.
Vi har bett om skicka in Vaccinations intyg till oss och vi behöver även följa gällande råd från myndigheter och spellokaler...
Undvik att dela tärningar i möjligaste mån samt även att inte röra vid motståndarens figurer, tvätta händer ofta och med tvål samt använd gärna handsprit...

Comments
Hyyyyype
Äntligen!
Kul! Tänkte ge mina humans en runda till; men om det är nya(re) coacher som vill spela kan jag ta nåt annat.
Kan någon flytta in mina Dark Elves till Open?
Open vårsäsongen borde du kunna anmäla till själv fram tills att david stänger anmälan och öppnar för spel. Om det strular så kan jag kika när jag kommer hem.
ah ok, verkar inte som om anmälan för open är öppen ;) ännu
Skönt, då kan vi skjuta på det lite till. :)
Kul att se att några ligger i!
Vi har nu följande raser;
Human lag: 3st
Dark Elves: 2st
Tråk Dwarf: 1st BUUUUUUU :-D
Okay okay Norse och Amazoner klassas inte som Humans, även om jag i dagens samhälle blir förolämpad att dom inte gör det....
Men inte Dwarfs :o
@Skuld skulle aldrig säga det till en grupp av dem….. omringad ner bankad….
Men en sådan där kort saker hinner aldrig ifatt mig :-)
10st anmälda lag med 10 dagar kvar till anmälningsstop!
Ta chansen att säkra din plats och ditt lag i ligan!
Då vi gärna har ett mångfald av lag så har vi för stunden satt ett max tak på 3st från samma team i ligan, om inte vi blir fler än 40st coacher!
Lediga lag kvar;
1st Dark Elf lag (2st anmälda)
1st Human lag (2st anmälda)
2st Dvärgar.....
Jag håller lite på det, beror på hur mycket jag hinner måla.
18 + 1 Lag anmälda med ca 1 vecka kvar!
Noterar att Dark Elves har varit populära och att vi nu har nått vår satta gräns på max 3st av samma team.
Med Norse och Human på en delad andra plats med nu 2st anmälda teams respektive (dvs möjlighet för att ytterligare coacher kan anmäla sig).
I övrigt så har vi en ganska bra bredd på lagen, allt från Dash till Bash...
Ni nu som har svårt att bestämma er, Kööööör!
@Juiblex ser ut info mailen? om ja tar du frågan från Björn Högberg så han och hans son kan vara med redan nu i 34:an (om dom vill)?
@Morn82 Jag tror inte Juiblex ser den. Brukar bli att jag tar dem. Såg Björns mail i morse och tänkte svara.. typ nu. :D
@Morn82 Tyvärr så har jag varit smart och kör inte mailen....
Räcker med ligan, Tävlingskalendern och Facebook sidan för mig :-D
Hallå, @Juiblex står det inte i ditt kontrakt att du också ska sköta vår Tick Tock och instflöde? Du verkar inte heller ha skapat vår Youtube kanal eller Twitch-streamat kontraktsenligt. 😐️
Twitch, TikTok och Youtube överlåter jag till våra tre stjärnor; @inforthepain, @Skuld och @kaju!
Aldrig förr har tre personer blivit så snabbt hatade och ändrat åsikter fram och tillbaka än dessa tre på bara två avsnitt.... :-D
Avsnitten har ytterligare förbättringspotential!
Men många förbättringar har redan skett mellan avsnitt 1 och 2!
Dvs Jag är inte med i avsnitt 2.... Men @emilskaya tog över DE staffetpinnen från mig och gjorde 165 grader tvärt i mot i avsnitt 2.
Kanske genialt eller helt Crazy?!? svaret kommer efter helgen....
Vi har just nu 22 anmälda till säsong 34. Vore supernice om vi kom upp i 24 denna säsong också. Lockmund har inte sajnat upp sig än. Är det någon annan av the usual suspects vi saknar?
Jag har mailat ett antal andra men jag tror jag är på deras ignore listor då de inte svarat och sannolikt tröttnat på mitt tjat.
@Lockmund är i lockdown.
Jag tycker också vi borde vara fler.
@cynial ska vara med vet jag.
EDIT: eller jaha nej OK han tar fegtermin.
Vet vi om Lockmund kommer vara där länge och om han vill vara med. Vi kommer nästan garanterat köra en habrovink där Veldare får köra sin första och kanske andra match via FUMBBL. Om Lockmund vill vara med så skulle det funka bra att rigga gruppuppdelningen så de hamnar i samma grupp och möts i första matchen.
Förövrigt så har vissa av mina försök att sprida Blood Bowl burit frukt. 6 högstadiekids i Enköping ska köra en egen miniliga/turnering inom kort. Om vi bara kunde bussa dem till Stockholm varannan torsdag. *host*@Oberwald_1 * host* 😋
Jag är i kontakt med alfa angående slutspelsdagen - de vill veta hur många vi blir. Ska jag säga 16? Och att vi kanske reviderar?
Låter rimligt.
Låter korrekt!
@razta kan va på gång i bästa fall.
Vore toppen. Skulle vara trevligt att träffa honom igen och 24 spelare vore perfekt ur ett ligalottningsperspektiv.
Livestreamad lottning med vikta papperslappar i glasskålar? Kanske Ranta-Roster-gänget kan kontrakteras?
@Ionas Nice! Har de någon som hjälper med regler och så? Nu har jag ju rätt begränsat med tid över till annat, men skulle jag råka ha en lucka när de lirar tittar jag gärna förbi och hjälper till lite. Ja om dom spelar i Enköping det vill säga. Blir inget Stockholm tyvärr :p
@Oberwald_1 jag har kört 3 regelgenomgångar och intro matcher och med fader son duon. Nu har sonen tagit det vidare till sina kompisar i skolan och rekryterat 5 till. Jag vet inte vart de tänker spela, misstänker att det är hemma hos min kompis (din kollega). De behöver 2 planer till och jag har lovat att låna ut mina, men om du råkar vara i närheten... 😊
Om du skulle vilja så skulle vi båda kanske kunna kika förbi dem någon dag och antingen möta dem eller bara coacha lite?