Personligen skulle jag hellre möta fem orklag i en liga som tillåter en att spela vad man vill, men eftersom jag antagligen bara spelar i en säsong så är min åsikt mest "for the record".
Jag gjorde några inlägg i lagledardebatten. Jag förespråkade att Lard inte skulle bli omvald om han inte lovade att alla raser var möjliga att kvala in till laget med. Alla som röstade efter mina inlägg röstade på Lard. Så jag förväntar mig nu givetvis inte att någon kommer att hålla med mig i den här diskussionen heller
Jag tycker att:
* Trelagsregeln är jättebra.
* En riktigt stor del av denna hobby är variationen som de 24 olika raserna innebär.
* Ligaspel är mycket mer flavor och casual än turneringar, och regeln upprätthåller det.
Jag är dessutom alltid redo att byta lag för att fler skall kunna vara med. Så bra tycker jag regeln är.
Jag tycker att:
* En riktigt stor del av denna hobby är variationen som de 24 olika raserna innebär.
* Ligaspel är mycket mer flavor och casual än turneringar, och regeln upprätthåller det.
Jag var sugen på att spela dvärgar den här säsongen och funderade på att byta från mina ödlor. Men sen när jag räknade på hur många nya stuntylag, vampyrer och amazoner som skulle bli ledsna då så känns det lite för elakt att göra så. Jag är för snäll helt enkelt. Får hoppas på att någon verkligen vill spela Lizardmen och övertygar mig om att ge upp min plats...
Bring it on Ozt! Jag har inte förlorat mot dig än och mina rookie-amazoner räds inte dvärgar (om det blir spel för mig denna säsong vill säga, jag har inte bestämt mig till 100% än)
I övrigt håller jag med om att lagbegränsningarna i grund och botten är bra.
/
Jori3641 aka Jocke
Då är vi nästan halvvägs genom säsongen. Är det någon som vågar spekulera i hur det slutar? Personligen sätter jag mina pengar på att det är Ozts år i år. Bogville Princesses slår Reptile Dysfunction i en renodlad ödlefinal.
Jag nämner även Ghashbu Scullcrushas som outsiders. Jag tror Pellevin har något på gång på sikt, men de måste börja vinna matcher om öht gå till slutspel.
Han kommer väl inte slå några fler 1:or den här säsongen, och i så fall ser det ju lovande ut
Allvarligt talat så tror jag att det blir svårt för honom. 3poäng på 3 matcher räcker knappast för att ta sig till slutspel. Han har knappt råd med en enda poängförlust till på 4 kvarvarande rätt tuffa matcherna..
Ja, det var en tuff första halvlek för mig. Björn lyckades få numerärt övertag tidigt (throw a rock och en cas), bryta min offensiv och sno åt sig bollen. Dock slutade det 0-0 i halvtid efter en missad pick-up från Björn.
Jag hade lite mera flyt i andra halvlek och fick faktiskt ut några av hans spelare och kunde trycka på och tvinga honom att göra 1-0 relativt snabbt (tror det var hans runda 4).
Jag valde att satsa på vinst i det läget eftersom jag hade min wizard kvar, och gamblade lite för att få in 1-1 snabbt. Jag failade en 2+ dodge med dodge så Björn fick till en 2-tärnings blitz på min bollhållare, lyckligtvis blev det en omedveten dump-off (bollen tappades till en blitzer som stog bredvid...) och så missade Björn en dodge när han skulle jobba hem mera folk och 1-1 var ett faktum.
2 rundor kvar för oss båda och det står 1-1, spännande som tusan!
Björn valde att passa bollen till en varulv och springa längsmed sidlinjen. Den andra varulven missade en dodge när den skulle ner och hjälpa till så jag kunde putta omkull bollhållaren med en witch elf. Bollen studsade ut i publiken som kastade in den till min linjealv som hade assistat blitzen. Han tappade den till min blitzande witch elf som såklart tog den. Ett steg kvar så det var svårt att försvara henne. Jag skickade upp tre receivers och höll tummarna.
Tyvärr tror jag Björn tänkte lite fel här, och blitzade med den enda i hans lag som kunde ha nått målet. Han fick i alla fall tag på bollen till sist.
Lightning bolt på bollhollaren, putta undan en zombie som kunde gjort intercept, dodga från en wight med shadowing (tog tre steg om jag minns rätt. :P) för att blitza undan den andra wighten som markerade min receiver. Dodge:a till bollen, pick-up, två GFI, en short pass, catch och sedan TD!
Väldigt jämn och spännande match. Båda Björns spelare med Side Step var otroligt jobbiga!
Som Morrslieb Meteors har påpekat så har Max Ernst verkligen gått och blivit en best. 6ST&AG3 är inte att leka med. 270k i värde är väl Stockbowlrekord om jag inte är ute och cyklar.
Comments
Jag tycker att:
Jag är dessutom alltid redo att byta lag för att fler skall kunna vara med. Så bra tycker jag regeln är.
+1 på det.
I övrigt håller jag med om att lagbegränsningarna i grund och botten är bra.
/
Jori3641 aka Jocke
Om en match blir försenad måste man maila info@stockbowl.se och berätta det.
Jag nämner även Ghashbu Scullcrushas som outsiders. Jag tror Pellevin har något på gång på sikt, men de måste börja vinna matcher om öht gå till slutspel.
Allvarligt talat så tror jag att det blir svårt för honom. 3poäng på 3 matcher räcker knappast för att ta sig till slutspel. Han har knappt råd med en enda poängförlust till på 4 kvarvarande rätt tuffa matcherna..
Men bollen är ju nästan rund etc, så man vet aldrig.
Jag hade lite mera flyt i andra halvlek och fick faktiskt ut några av hans spelare och kunde trycka på och tvinga honom att göra 1-0 relativt snabbt (tror det var hans runda 4).
Jag valde att satsa på vinst i det läget eftersom jag hade min wizard kvar, och gamblade lite för att få in 1-1 snabbt. Jag failade en 2+ dodge med dodge så Björn fick till en 2-tärnings blitz på min bollhållare, lyckligtvis blev det en omedveten dump-off (bollen tappades till en blitzer som stog bredvid...) och så missade Björn en dodge när han skulle jobba hem mera folk och 1-1 var ett faktum.
2 rundor kvar för oss båda och det står 1-1, spännande som tusan!
Björn valde att passa bollen till en varulv och springa längsmed sidlinjen. Den andra varulven missade en dodge när den skulle ner och hjälpa till så jag kunde putta omkull bollhållaren med en witch elf. Bollen studsade ut i publiken som kastade in den till min linjealv som hade assistat blitzen. Han tappade den till min blitzande witch elf som såklart tog den. Ett steg kvar så det var svårt att försvara henne. Jag skickade upp tre receivers och höll tummarna.
Tyvärr tror jag Björn tänkte lite fel här, och blitzade med den enda i hans lag som kunde ha nått målet. Han fick i alla fall tag på bollen till sist.
Lightning bolt på bollhollaren, putta undan en zombie som kunde gjort intercept, dodga från en wight med shadowing (tog tre steg om jag minns rätt. :P) för att blitza undan den andra wighten som markerade min receiver. Dodge:a till bollen, pick-up, två GFI, en short pass, catch och sedan TD!
Väldigt jämn och spännande match. Båda Björns spelare med Side Step var otroligt jobbiga!
Hundra procent skicklighet med andra ord Mago! Kul att matchen var spännande och jämn.
Annars är det värt att konstatera att Mufflos Ogres är obesegrade och i princip ligger på slutspelsplats när omg 4 nästan är färdigspelad. Läckert!
Påminnelsen gick ut i måndags, de jobbar på det men det lutar mot en WO.