StockBowl Open

edited October 2014 in StockBowl
Stockbowl Open

Stockbowl Open is an open challenge based Blood Bowl Tournament that goes side by side with the regular Blood Bowl league. All teams not currently in an active league season are eligible for play. To join the season just sign up. No last date and no obligation to play all matches. You can challenge every other coach once and hence play every coach no more than twice. Every member in Stockbowl can enter one team per season, there is no negative effect for resetting the team. You can also pause a team in the season to join the regular league since the two will intersect each other.

Open League Rules

As you were:
The team is as it is on paper. All "Miss Next Game" apply. However, if a team leaves for the regular league, all "Miss Next Game" are waived before they enter that season.

Diversity:
In the Open league there is no cap on the team races. However, we cap the coaches. Each open season a coach can enter one team only. If that team drops out they cannot enter a new team. However, a team can at any point reset and restart as a new 1000k team of the same race with the same team name, This gives no negative effect except the feeling of failure and the anger of the fans. A paused team can at any time re-enter the season.

Match Planning:
Matches are planned by challenging other coaches. A coach can challenge every other coach once. To help with this we encourage the use of the appropriate thread in our Stockbowl forum at the Sweden Blood Bowl Alliance web portal. (swebba.com) However, you cannot challenge twice in a row this way. When issuing a challenge on the forum you must wait for another coach to post a challenge before doing it again. You can however plan a game by phone, smoke signal or anyway you want, you can also play another team in between two planned matches.

Walkover/Game refusal:
Since this a challenge based league you can always say no to a game. As for now we will try to avoid printing out rules for refused games in hope that this will not be a problem.

League Points and Ranking:
Teams are ranked by league points. Points are earned as follows.
+3p for a win
+1p for a draw
+0p for a loss
tie breakers as follows. Most points, Best TD difference, least games played,

Least TD against.
The team with the most points when the season ends is the winner.

Painting:
A team must be fully painted and based to win the open league. When the season ends and the winner is not fully painted they forfeit their winning place to the best placed fully painted team.

Year 1 of Stockbowl Open Starts as of today and ends the day before season 16 starts. This will be a short season to work out eventual errors and see how large the interest is.

/The Silverback Commishes
«13

Comments

• Kanonkul!

Jag kommer ställa upp med ett lag ASAP. Frågan är bara vilket?

/Martin
  • Fråga på det: är detta silverbackligan som diskuterades tidigare? Eller en annan challangeliga?
  • Likt Martin kommer jag vara med, ska bara bestämma lag :)
  • Det enkla svaret: detta är något annat än Silverback League. Det finns ett mer komplicerat svar, men det får du fråga om när vi träffas.
  • Grymt!
    Mitt Nurgleteam "Borås Black Goats" är nu anmält
  • Kommer SB lag kunna anmäla sig?

Kommer med ett orclag för min del :) dags att testa grönskinnen!
  • Och är detta den tråden ni vill att man sköter utmaningar i? Eller ska denna hållas för diskussion kring det hela och en ny för utmaningarna?
  • Det kommer en utmaningstråd, här sköter vi diskussionen.
  • mufflo wrote: »
    Kommer SB lag kunna anmäla sig?

Nej. De kommer få en egen sb-liga. Stockbowl open year one kommer sätta reglerna även för den ligan.

• Ok =) Tack för svar.
  • Om båda spelarna vill, får man använd squigball reglerna?
  • MartinS wrote: »
    Om båda spelarna vill, får man använd squigball reglerna?
    Utan att ha dryftat detta med hela treenigheten så svarar jag bestämt nej.

Squig ball är roligt att ha emellanåt men med måtta då det är en SPP-farm för AG-lag.
  • Deathbowl eller Dungeonball då?

(jobbig eller hur?) ;)
  • Hittade en utmärkt sysselsättning för den gråa förmiddagen idag. Jag målade om ett av mina orklag så att färgen på en del av deras rustning passar namnet de har i laget :) Ska bara orka (haha!) ta bilder och fixa in för att få collectorscards nu :)
  • Oj oj Mufflo, tror jag har smittat dig, verkar som du fått lite gbg tendenser. Bäst du kollar upp det, kan vara alv-arligt ;)
  • Go humor är inget alv-arligt! Men min sambo har tappat orken med den för länge sedan!
  • din sambo kanske gillar kortare ordvitsar som bättre håller i längden?
    annars kan du alltid prova med att ge sambon en orkidé :)
  • varför kan jag inte joina stockbowl open? har ett lag som inte är med in den vanligas ligan. tack i förhand
  • Nu är ditt lag med i Open season 1
  • Om någon annan har samma problem, dvs inte kan anmäla sig till Open, hör av er, så fixar jag det.
  • Jag har försökt anmäla mitt Undead-lag, Drakenhof Deadskins, utan att lyckas verkar det som.
  • Tills vidare så verkar vi få bruka denna tråd för att anmäla lag. @zeke73 dina undead är aktiva i stockbowl open 1 nu ialla fall.
  • Mitt Undead-lag dödade en alv i kvällens match men jag har inte fått någon ny zombie i mitt lag. Hur fixar man det?
  • Tack, Pellevin.
  • Hallo commishernes

Nu är ytterligare ett lag ute efter pokalen i Stockbowl Open men har lite svårt att komma med.

Försöker gå med men funkar inte direkt.

Måste någon godkänna mitt inträde

Laget det gäller är The warpstone Munchers.

/Coach Jox
  • Jox wrote: »
    Hallo commishernes

Nu är ytterligare ett lag ute efter pokalen i Stockbowl Open men har lite svårt att komma med.

Försöker gå med men funkar inte direkt.

Måste någon godkänna mitt inträde

Laget det gäller är The warpstone Munchers.

/Coach Jox

Fixat
  • edited November 2014
    Zeke73 wrote: »
    Mitt Undead-lag dödade en alv i kvällens match men jag har inte fått någon ny zombie i mitt lag. Hur fixar man det?

Den som godkänner matchen ser matchrapporten. förslagsvis skriver du där vad som hänt. Annars är en bump i lämplig tråd fungerande
Sign In or Register to comment.