@Bockyralls Tror mest det känns ovant för oss gamla turneringsrävar ;P
Men egentligen tycker jag det är lämplig regel att det helt enkelt är antalet figurer i CAS-båset som räknas (förutsatt att vi inte petar in de utvisade spelarna där också förstås).
Jag är villig att testa med de som är i cas båset. Det enda jag tänker på är att om någon försöker få cas priset så blir det väldigt svårt för dem om de möter ett lag med regeneration.
Allt som hamnar i casboxen på grund av skada räknas som cas, även om det bara är tillfälligt. Det premierar att fortsätta spela matchen ut, även om man ligger under stort. Man kan ju få in ett par fouls till :)
undantag blir då utvisade. Det har ju knappast renderat publikens gillande för blod.
Samt resurrected/läkta räknas också som cas. Eftersom publiken ändå fått en glädjestund över tappade lemmar, brutna nackar eller vad det nu är.
@Bockyralls Är det kl 09:00 vid entrén till DN byggnaden som gäller?
Finns det nåt nummer man kan kontakta dig på om man har en person man har svårt att få med sig och blir nån minut sen?
Jag och några till tänkte umgås på fredagkväll nånstans i city. Om nån vill joina så går det utmärkt. Hoppas vi inte får det lika trevligt som vi hade det innan förra Summer Crush i Sundsvall.
@Duckwing Komma här och förenkla krångliga texter, vad är det för stil ;)
(OBS. Ironi)
Jag brukar droppa mitt nummer dagen innan tillsammans med lite praktisk blöffel men gör det gladeligen nu med: 070-653 10 83.
insläpp är FRAM TILL 9:00 - så var där innan! Jag behöver förstås åka upp och dra igång när klockan är slagen. Kommer man sent blir man insläppt när möjligheten ges.
Försöker ställa upp dörren om det går, men väktarna envisas med att springa och stänga dem. Så är du inte där till nio - räkna med hög puls.
Rålambsvägen 17, 19e våningen. Parkering på Rålambsvägen utanför. Kostar slantar lördagar.
Någon som har en fungerande printer som kan skriva ut mitt roster åt mig? Ena gången sen 2020 jag försökt skriva ut något och då är såklart skiten död.
Papper känns väldigt 2010.
EDIT: Lyckades få fram ett ynka papper. Så löste sig.
Comments
@Melisqus Det var tanken :)
Frågan är öppen för synpunkter dock.
@Bockyralls Tror mest det känns ovant för oss gamla turneringsrävar ;P
Men egentligen tycker jag det är lämplig regel att det helt enkelt är antalet figurer i CAS-båset som räknas (förutsatt att vi inte petar in de utvisade spelarna där också förstås).
Tror jag tycker det är bättre med alla Cas räknas om det är tiebreaker men det är ingen stor sak.
Jag är villig att testa med de som är i cas båset. Det enda jag tänker på är att om någon försöker få cas priset så blir det väldigt svårt för dem om de möter ett lag med regeneration.
Bra poänger! Då kör vi som följer:
Allt som hamnar i casboxen på grund av skada räknas som cas, även om det bara är tillfälligt. Det premierar att fortsätta spela matchen ut, även om man ligger under stort. Man kan ju få in ett par fouls till :)
undantag blir då utvisade. Det har ju knappast renderat publikens gillande för blod.
Samt resurrected/läkta räknas också som cas. Eftersom publiken ändå fått en glädjestund över tappade lemmar, brutna nackar eller vad det nu är.
Med andra ord, alla CAS räknas?
@Bockyralls Är det kl 09:00 vid entrén till DN byggnaden som gäller?
Finns det nåt nummer man kan kontakta dig på om man har en person man har svårt att få med sig och blir nån minut sen?
Jag och några till tänkte umgås på fredagkväll nånstans i city. Om nån vill joina så går det utmärkt. Hoppas vi inte får det lika trevligt som vi hade det innan förra Summer Crush i Sundsvall.
@kaju andra delen kan jag (för)svara på… du är i Sveriges Hufvudstad, självklart kommer ni att bli behandlade som att ni är från landet…
vakten: är ni 3 killar i samma grupp?
ni: Ja!
vakten: Det är fullt där inne så vänta här vid sidan ett tag.
ni: men öppnade ni inte för 3 minuter sedan?!?
vakten: Släpper in 5st tjejer utan att låssas se er…
Jag och Ionas ska spela ligamatch på fredag. Vi kan säkert möta upp med turneringsbesökarna efteråt, eller vad säger du @Ionas ?
Det skulle vi kunna göra. Vinnaren bjuder förloraren på första ölen :D
@Duckwing Komma här och förenkla krångliga texter, vad är det för stil ;)
(OBS. Ironi)
Jag brukar droppa mitt nummer dagen innan tillsammans med lite praktisk blöffel men gör det gladeligen nu med: 070-653 10 83.
insläpp är FRAM TILL 9:00 - så var där innan! Jag behöver förstås åka upp och dra igång när klockan är slagen. Kommer man sent blir man insläppt när möjligheten ges.
Försöker ställa upp dörren om det går, men väktarna envisas med att springa och stänga dem. Så är du inte där till nio - räkna med hög puls.
Rålambsvägen 17, 19e våningen. Parkering på Rålambsvägen utanför. Kostar slantar lördagar.
Saxat från Skyslammergruppen på fejjan:
Nu på lördag smäller det!
Nuffle Scuffle I går av stapeln.
Rålambsvägen 17, 19 trappor.
Thorildsplan är närmsta t-bana.
Västerbroplan är närmsta bussknytpunkt.
Det finns parkering på gatan utanför. Glöm inte pynta.
🛑 OBS! Dörrarna är låsta så vi släpper in fram till nio. Sen drar vi igång introt och ni blir insläppta först när möjlighet ges.
🤙🏻 Mitt mobilnr: 070-6531083
✅ Se bilden för checklista så du inte glömmer något.
Varmt välkomna till en dag av Blood Bowl-mys ❤️
PS. Glöm inte offra till Nuffle 🙏🏻 DS
PS 2. Är du sjuk - stanna hemma! 🤧 Det går fler BB-tåg 🙂 DS 2.
The hype is real :)
Finns det tillräckligt med spelplaner om jag inte tar med?
Jag tog inte med nu. @Duckis brukar vara räddaren i nöden! ;) ;) ;)
Jag skall ta med Dugouts till mig och @Spoiledsquid, någon mer som vill att jag skall ta med åt dem?
@kaju Spelplaner finns!
Gärna @Pellevin ;)
Ok, tar med en till @kaju också.
Ni är bäst!
@Oberwald_1 bruka ju alltid ta med sin då hans figurer är primadonnor och behöver extra mjukt underlag att falla på…
All punn intended!
Någon som har en fungerande printer som kan skriva ut mitt roster åt mig? Ena gången sen 2020 jag försökt skriva ut något och då är såklart skiten död.
Papper känns väldigt 2010.
EDIT: Lyckades få fram ett ynka papper. Så löste sig.
Jag printar alla rosters i detta nu!
@Juiblex Correctamundo. Min mjuka plan är med till mina nobla primadonnor. Har även med tre planer extra med dugouts.
Oj vad kul med turnering. Alla som inte är här borde vara avundsjuka!
Jag är avundsjuk och intresserad i om någon är bra och håller på vinna en massa.
Skuld uppfyller inte de kriterierna.
Gissar att Borak inte är en hjälte då.
Tack för en fin turnering i en fin lokal. Var kul att träffa er alla!
Tack för en härlig turnering och kul att se alla som var där!