Vi kör med regelboken rakt av där och enligt den är det ja på båda. Se matrisen på angiven sida för kostnaden i SPP för secondary skill. Observera att enligt matrisen blir det ju dyrare för varje extra skill.
Rålambsvägen 17, 19 tr i Stockholm. Högt upp i DN Huset. Riktigt trevliga lokaler.
Det är 3 platser reserverade men man har 24 h på sig att bestämma sig och betala så du har en plats om du vill ha en. Skriver upp dig som reserverad och dyker ingen annan upp så står reservationen självklart kvar.
Om du har Facebook, gå gärna med i gruppen. Så är du säker på att få den mest uppdaterade infon direkt. Skyslammer heter gruppen.
Ett par avhopp idag - sista dagen för kostnadsfritt avhopp pga omvärlden, nytt datum etc.
Nån kommit till.
Så 19 av 22 platser bekräftade.
2 reserverade:
@mikethemachine du har en plats prellad, säkrad tills 210609, därefter tills vidare. Tills antingen nån annan dyker upp eller du vet hur du ska göra, vilket som inträffar först.
(Sorglig sidnot - alla utom en av de "icke-BB-spelare" jag övertygat att hoppa på turren har nu hoppat av. Hade lag uppmålade och allt till dem. Nåväl, ser väldigt mycket fram emot att träffa er övriga och spela en hel del.)
@Bockyralls bara att släppa före om alla platser blir tagna. Pratade med nytt jobb idag och möjligtvis jobbar jag den Lördagen tyvärr men det är inte spikat. Jag låter dem få förtur helt enkelt. Meddelar när jag fått ett svar och hoppas då en plats finns kvar.
Sidnot - kommer posta senaste exemplaret av Excel-Rooster i FB-gruppen, för de som inte redan har den, för att få listinskick ordnat och samlat.
Och ändring sen förra året: listor skickas till skyslammer@gmail.com!
NAF no, tydligt med fördelning SPP, gold, skills etc. Listinskick 25/6! Sent inskickad lista = straff!
...
@Jubilex
Jag själv har planerat att köra dvärgar. Men tar isfen deathroller för att inte bli hatad på min egen turnering.
Fast sen har jag testat Necromantic också med Wilhelm och de är ju jättekul, om än svåra.
Får jag klart Goblins vore ju de också sjukt kul att spela med. Älskar idén om hur de skulle kunna fungera. Och kul för motståndaren när tärningarna whiffar, trollen spyr ner sig själva och goblins kastar en bomb i sin egen linje.
Comments
Ja då är det tryckfel :)
Sjukt konstigt...... så här sin min bok ut...
Säljes till högstbjudande WE coach!
jag skrattade alldeles för länge åt detta. Sjukt kul!
Får starplayers andvända sin specialskill?
@Skuld jajemen!
Kan man köpa fler än en skill till en spelare?
Går det att använda SPP till att köpa en Secondary skill?
Vi kör med regelboken rakt av där och enligt den är det ja på båda. Se matrisen på angiven sida för kostnaden i SPP för secondary skill. Observera att enligt matrisen blir det ju dyrare för varje extra skill.
19 av 22 platser bokade.
Får man ha två Secondary skills på en spelare? Typ Block och Dodge på en Ogre i ett Chaos Renegade lag?
Känns lite fuskig. Jag känner mig smutsig att jag har dessa tankar.
Som jag minns regelboken går det alldeles utmärkt men dubbelkolla vettja.
Ur minnet höftar jag att det kostar kanske 36 SPP.
(12 SPP för första secondary, dubbelt upp för nästa).
Och isåfall blir det inga andra skills eftersom tier 2 ger 36 SPP.
Det blir en tuff Ogre men alla ägg i samma korg etc. Risk/reward när det är som finast.
19/22.
Då kan jag prella en plats. Behöver bekräfta detta vid senare tillfälle bara. Var i Stockholm kommer det spelas? Missade det i beskrivningen.
Rålambsvägen 17, 19 tr i Stockholm. Högt upp i DN Huset. Riktigt trevliga lokaler.
Det är 3 platser reserverade men man har 24 h på sig att bestämma sig och betala så du har en plats om du vill ha en. Skriver upp dig som reserverad och dyker ingen annan upp så står reservationen självklart kvar.
Om du har Facebook, gå gärna med i gruppen. Så är du säker på att få den mest uppdaterade infon direkt. Skyslammer heter gruppen.
Finns det plats kvar?
Isf är jag väldigt intresserad.
Jajemen det finns det.
just nu 19 bokade. 3 reserverade men en reserverad har ej gett livstecken så då är platsen din!
Plats reserverad i 24 timmar. Om nån annan vill ha platsen efter det och platsen ej betald så får de den.
Uppdaterad deltagarlista finnes i Facebookgruppen.
Ska bli kul, både och spela och testa nya 2020!
Jag anmäler mig om det finns platser kvar.
Nu är det en plats kvar men den är paxad till onsdag. Du står på kö bäst i tur.
Ett par avhopp idag - sista dagen för kostnadsfritt avhopp pga omvärlden, nytt datum etc.
Nån kommit till.
Så 19 av 22 platser bekräftade.
2 reserverade:
@mikethemachine du har en plats prellad, säkrad tills 210609, därefter tills vidare. Tills antingen nån annan dyker upp eller du vet hur du ska göra, vilket som inträffar först.
@Melisqus Samma sak där. Edit: spikad plats
(Sorglig sidnot - alla utom en av de "icke-BB-spelare" jag övertygat att hoppa på turren har nu hoppat av. Hade lag uppmålade och allt till dem. Nåväl, ser väldigt mycket fram emot att träffa er övriga och spela en hel del.)
@Bockyralls bara att släppa före om alla platser blir tagna. Pratade med nytt jobb idag och möjligtvis jobbar jag den Lördagen tyvärr men det är inte spikat. Jag låter dem få förtur helt enkelt. Meddelar när jag fått ett svar och hoppas då en plats finns kvar.
Med vänlig hälsning, Micke
Copy! Än är det lugnt. 20 av 22 bokade och klara. Bara du på paus.
Skriv upp mig också.
@Pellevin Done! Samma procedur som ovan. Reserverad till 10/6
21 bokade - 1 plats kvar!
Just ja, roster var det ju också….
vad ska alla andra spela? Black orcs eller Stunty?!?
Bra fråga. Jag känner inte att jag kommer hinna måla något nytt så då går tyvärr black Orcs bort.
Men om jag hinner måla en Griff då kanske jag kommer med massa roligt.
@Bockyralls och @Oberwald_1, vad gäller om två lag som möts har samma SP?
Ingen får hen eller båda får spela med hen….
Sidnot - kommer posta senaste exemplaret av Excel-Rooster i FB-gruppen, för de som inte redan har den, för att få listinskick ordnat och samlat.
Och ändring sen förra året: listor skickas till skyslammer@gmail.com!
NAF no, tydligt med fördelning SPP, gold, skills etc. Listinskick 25/6! Sent inskickad lista = straff!
...
@Jubilex
Jag själv har planerat att köra dvärgar. Men tar isfen deathroller för att inte bli hatad på min egen turnering.
Fast sen har jag testat Necromantic också med Wilhelm och de är ju jättekul, om än svåra.
Får jag klart Goblins vore ju de också sjukt kul att spela med. Älskar idén om hur de skulle kunna fungera. Och kul för motståndaren när tärningarna whiffar, trollen spyr ner sig själva och goblins kastar en bomb i sin egen linje.
Måste man ha 11 spelare innan ev. Star player? Antar att det är så (tyvärr) men hittade det inte tydligt uttryckt någonstans.
@Nyaga Yes.
BRB sidan 89.
Ja det var ju tydligt uttryckt. Tack!