Skyslammer Nuffle Scuffle I - turnering i Stockholm, datum: 3 Juli - NAF-approved.

1246

Comments

• Efter en tragisk träningsmatch mot melisqus skrotade jag min usla Underworld lista. Och nu efter två stabila torsk mot inforthepains black orcs så känns det som jag har hittat ett sämre alternativ

• Bra! Kör på det!

• @skuld du misslyckades inte med pick up i 8 rundor i rad i alla fall... men nu när jag har det avklarat borde bollhanteringen gå galant på turneringen.

• Mitt lag är inskickat.

• Påminnelse: Idag midsommardagen är deadline för listinskick!

OBS! Adressen för listinskick är Skyslammer@yahoo.com. Inget annat. Har du skickat till tidigare angiven Gmail är din lista borta.

Stora bakisdagen till ära.

• Verkar ovanligt odramatiskt. Förutom ett par vilsna själar har allt kommit in, och allt ser snyggt, prydligt och korrekt ut.

Ja, förutom några stackars 40k-spelare som inte riktigt läste färdigt, fick panik och drog in en snabbsnickrad lista inför sensommarens 40k-turnering.

Inväntar de sista så kan jag sedan dela länk till Dropbox för de som vill kika igenom listor (fler ögon ger bättre korr :)

• Blir kul när någon kommer till Blood Bowl Skyslammer med 40k lag :D

• Då är 20 spelare klara med listor och allt. Visst manfall.

Ingen av er 20 missade deadline. Imponerad

Listorna finns att läsa här:

Lösen: NuffleNuffle

Följande klara:

• På det första laget, ogre laget, har han byggt det så att TV = 1150 k inklusive värdeökningen för de spelare som fått extra skills, men vi ska väl köpa allt så att laget har TV = 1150 k INNAN vi köper extra skills med SPP ?

• Bra @Duckwing ! Helt korrekt. Skills kostar bara SPP!

John Backlund Arab har handlat för typ 1070. Så 80 guld till att ösa Noblars för :)

• edited June 2021

Nyagas roster visar bara en sönderformaterad instruktionssida till något excelblad

EDIT: samma gäller för Skuld

• Oherwalds roster är en jfif fil som jag inte vet hur man ska öppna

• edited June 2021

@Duckis tryck längst ner till vänster på "Roster"

Snyggt att du skrev om att det var ett felaktigt roster!

• Nu har jag ögnat igenom alla och kan bara konstatera att alla verkar ha knåpat ihop lag som är antingen bättre än mitt eller mer intressanta eller både och.

• OztOzt
    edited June 2021

Jag hoppas på att 3+pro på mina fling-träd kan vara en hit om cheffy fizzlar.

• @kaju om du menar för Nyagas och Skulds rostrar så ser jag inget nere till vänster, men jag tittar i min telefon, det kanske det bättre ut på dator

• Fixat Oberwalds bild.

• edited June 2021

@Duckwing Jag är helt säker på att jag sett deras listor. Så ja, det är en flik i excelarket du måste klicka på.

Edit:

• Några kommentarer på rosters:

Arab bör ha 72 spp men har endast använt 4 normal (24 spp)?

Zedd har starplayer men endast 11 spelare, måste vi inte ha 11 spelare innan vi köper starplayer?

• edited June 2021

@Duckwing mina orker hälsar "varför ska man ha block när man kan ha brawler!"

Med det sagt, så mycket roliga och blandade lag. Det här kommer att bli kul!

• @DavidD håller med. men samtidigt är ju block även försvarsskill där brawler inte funkar.

• @brocCooLi hade varit kul om man kunde få motståndaren att slå om en both down tärning :)

• @Melisqus Bra noterat - tjusigt!

Har mejlat @Zedd och Arab att deras listor behöver göras om,.

• @Zedd betalar för skillsen, därav för lite slantar för 11 plus star player.

• @suncar gött att se en vettig rosteR!

• Herregud... varför tittade jag på era lag... nu har jag en veckas ångest framför mig... 😂

• edited June 2021

Det kommer att bli en jämn och hård kamp i botten av listan…. :-)

PS. Alla andra har fuskat…. DS

PS2. Men jag är inte bitter…. DS2.

:-)

• Kul att se några fler stuntylag.

Ingår foul cas till mängden cas?

• @Melisqus :

Publiken på Nuffle Scuffle är vansinnigt blodtörstig. Så allt som hamnar i casualtyboxen räknas!

Sparka undan benen på nån som försöker ducka förbi så de bryter ryggen = CHECK!

Motorsåg genom huvudet = CHECK!

Putta in nån i motståndarlagets publik så de får slita vederbörande i stycken = CHECK!

Jaga bollhållaren så de spränger sitt hjärta och dör på mållinjen = CHECK!

Stampa en fallen spelare till en blodig sörja = CHECK!

Snyggt placerad kniv mellan revbenen som punkterar hjärtat = CHECK!

Jag hör redan nu publiken vråla i tusenmannakör: ”ALLT SKA DÖ! ALLT SKA DÖ!”

Casualties som resurrectas / läks räknas inte som casualties. Publikens glädjetjut byts ut mot besvikna burop.

• @Bockyralls Så CAS som sedan lyckas med regeneration eller appo räknas inte som en cas?

Sign In or Register to comment.