Var lite sugen på snotlings med ett bygge som tillät både Glarp och Hackflem men insåg att detta är min första turnering någonsin så ska nog spela med standard så jag inte komplicerar allt för mig själv xD
För alla som har Facebook: Gå med i gruppen Skyslammer. Där finns listinstruktioner etc. samt även en delad fil som visar tydligt hur du använder den för hantering av SPP etc.
för er som är off the grid, här kommer kopia av texten. Filhantering får man fnula ut själv då:
Listinskick inför Nuffle Scuffle I!
‼️ Deadline 210625 ‼️
Använd excelfilen i denna post, som är specifikt för turneringar. Räknar automatiskt ut allt = enkelt! ✌️
Eller så skriver du i annat format, men skills, gold, SPP etc för varje spelare måste framgå! Annars blir det backning.
🧐Glöm inte skriva ditt namn & NAF-nummer i filen.
👝Mejlas till Skyslammer@yahoo.com. Tack 🙏
Sena listor = en extra reroll till din första motståndare. 😱
😎 Tips från coachen för rätt gold & SPP i denna filen:
Välj skills under kolumnen upgrade, och välj sedan chosen.
Då får du automatiskt fram kostnaden i SPP.
(Enligt BRB för exhibition: bara skills och bara chosen. Inga stats increase, inga random)
Det kostar ju inga gold med skills, men tyvärr verkar inte "gratis" skills fungera. Så i det nedre spelarfältet i fältet "Manually modify value" skriver du minus lika mycket som skillsen kostar i gold.
Sen skriver du i det övre spelarfältet under kolumnen SPE lika många SPP som du spenderat.
Då kan du se både skills och hur många SPP du spenderar. Hålla koll på totala antalet SPP får du dock göra själv.
I den bifogade filen har jag gjort ett exempel på ovan med en spelare, så ser du lättare.
@coma kanske…. Rackaren är ju inte en av dom riktiga play-to-win, men så sugen på att ha med hen på planen…. :-). Får se hur bra hen är på riktigt efter Skyslammer…..
Hej alla. Jag är sugen på att testa nya Black Orks. Men hinner inte måla klart dem till Skyslammer, så undrar om någon har målade figs jag kan få låna?
Hur funkar det egentligen med random skills på turnering? Väljer man att köra random och sen rullar man den på plats så allt går rätt och riktigt till?
Ska tillägga att enligt regelboken så avråder man från att köra random på turnering. Men det är ingen skarp regel för exhibition (alltså turre). Så hur turnering funkar generellt varierar säkerligen. Men vi kör så nära GWs tänkta regler det bara går.
Uppdaterar listinskick till 26/6. Vi kan ju inte ha deadline på midsommarafton! Hälften missar. Hälften skickar in nåt vansinne nerklottrat på en servett.
Comments
@Juiblex Det händer ingenting. Båda får spela.
BRB sid 92.
Tack @Bockyralls!
Alltså Men kanske skulle ta och läsa den där boken några gånger innan skyslammer.....
Skriver gärna upp mig om det finns plats kvar!
Ajemen! Du har den sista platsen reserverad t.o.m. 11/6. Se ovan för rågången.
Jag kommer sannolikt med Khemri
Var lite sugen på snotlings med ett bygge som tillät både Glarp och Hackflem men insåg att detta är min första turnering någonsin så ska nog spela med standard så jag inte komplicerar allt för mig själv xD
Blir nog Necromantic för mig
22 av 22 bokade & bekräftade.
Om ingen glömt att de ska spela är turren full nu.
Erik Sjögren
Hans Ekelund
Pontus Hult
Stefan Molle Molin
❤️ Tim Skoglund ❤️
Keith Andersson
Daniel Offrell
Jan Salomonsson
David Dalling
Jerker Sundstrand
Mårten Lagerstedt
Robin Wigstrand
KaYue Poon
John Hung Isaksson
Jonas Lindgren
Gonzalo ”La-Lo Bloodbowl Coach” Zalaya
Carl Suncar
Joel Thungren
Christian Chrixx Rajter
Mattias ”Melisqus” Fredriksson
Erik Leander ”Pellevin”
John Backlund Arab
Varför får Tim mer kärlek än oss andra spelare?
Jag känner mig kränkt ;)
En annan fråga. Var skickar man sin roster? Och när är sista datumet?
Också undrar varför endast tim fått hjärtan...
@Morn82 man läser det på Facebook sidan :-)
Listinskick:
För alla som har Facebook: Gå med i gruppen Skyslammer. Där finns listinstruktioner etc. samt även en delad fil som visar tydligt hur du använder den för hantering av SPP etc.
för er som är off the grid, här kommer kopia av texten. Filhantering får man fnula ut själv då:
Listinskick inför Nuffle Scuffle I!
‼️ Deadline 210625 ‼️
Använd excelfilen i denna post, som är specifikt för turneringar. Räknar automatiskt ut allt = enkelt! ✌️
Eller så skriver du i annat format, men skills, gold, SPP etc för varje spelare måste framgå! Annars blir det backning.
🧐Glöm inte skriva ditt namn & NAF-nummer i filen.
👝Mejlas till Skyslammer@yahoo.com. Tack 🙏
Sena listor = en extra reroll till din första motståndare. 😱
😎 Tips från coachen för rätt gold & SPP i denna filen:
Välj skills under kolumnen upgrade, och välj sedan chosen.
Då får du automatiskt fram kostnaden i SPP.
(Enligt BRB för exhibition: bara skills och bara chosen. Inga stats increase, inga random)
Det kostar ju inga gold med skills, men tyvärr verkar inte "gratis" skills fungera. Så i det nedre spelarfältet i fältet "Manually modify value" skriver du minus lika mycket som skillsen kostar i gold.
Sen skriver du i det övre spelarfältet under kolumnen SPE lika många SPP som du spenderat.
Då kan du se både skills och hur många SPP du spenderar. Hålla koll på totala antalet SPP får du dock göra själv.
I den bifogade filen har jag gjort ett exempel på ovan med en spelare, så ser du lättare.
Länk till filen (Välj tourney roster):
…och har du Open Office etc så kan det knasa. Det går förstås bra att bara lägga in i en wordfil eller dylikt, bara allt framgår.
@Morn82 @Juiblex
Därför att Tim är Tim.
#TeamTimFanclub
#TeamTimFanclub
Kul att se att det är fullbokat. Hoppas ni får en riktigt bra turnering
Hard att work pushing things around….
@Juiblex wow! Har du en sån rackare!? 😲
@coma kanske…. Rackaren är ju inte en av dom riktiga play-to-win, men så sugen på att ha med hen på planen…. :-). Får se hur bra hen är på riktigt efter Skyslammer…..
Hej alla. Jag är sugen på att testa nya Black Orks. Men hinner inte måla klart dem till Skyslammer, så undrar om någon har målade figs jag kan få låna?
Du kan låna mina. Blev precis klar med själva blorcsen.
Tack @Oberwald_1 vad snällt :)
Hur funkar det egentligen med random skills på turnering? Väljer man att köra random och sen rullar man den på plats så allt går rätt och riktigt till?
@DavidD Det är enklare än så. Random används inte:
Ska tillägga att enligt regelboken så avråder man från att köra random på turnering. Men det är ingen skarp regel för exhibition (alltså turre). Så hur turnering funkar generellt varierar säkerligen. Men vi kör så nära GWs tänkta regler det bara går.
Ah, då vet jag.
Uppdaterar listinskick till 26/6. Vi kan ju inte ha deadline på midsommarafton! Hälften missar. Hälften skickar in nåt vansinne nerklottrat på en servett.
Nu har jag skickat in min onda OP-lista som ska få folket att svära. Så om ni mutar arrangören kanske ni kan få göra en lista för att kontra mig.
Viktigt meddelande angående ovan post:
Arr är mottaglig för mutor.
OBS! Adressen för listinskick är Skyslammer@yahoo.com. Inget annat.
Eventuella listinskick till annan adress har försvunnit ut i cyberrymden. Beklagar det!
Stackar oskyldiga person som fick konstiga bb-mail då.
Nu är min roster inskickad! Nästa vecka får vi se om den är lika bra i verkligen som jag tänker mig.