Joråbowl 2020, Stockholm, 10-11 oktober

12467

Comments

• Framför allt etoset att de som sajnade upp innan ska ha vetat vad som gällde. Men också att man måste dra strecket nånstans. Jag tycker att det som finns ute när turneringen utlyses är en OK princip - men inser att ingen lösning är perfekt.

och så vill jag slippa få stryk av de små jävlarna om vi blir jämnt antal :P

• Nu vet jag med säkerhet att jag inte kan vara med på Joråbowl :(

• edited September 2020

:(

• Kommer du släppa alla listor någon dag innan?

(Har betalat btw)

• @Aos Japp, men väntar på många ännu.

• Man kan ju inte skicka in sitt roster före sista sekunden :P

• Betalat och skickat in roster!

• Hej alla!

Det ser ut som vi kanske blir uppemot 30 personer, och jag är lite i funderingar på att boka några bord till. Men vill ogärna lägga turneringens pengar på det i onödan - roligare med läsk och fler priser isf.

Om någon som tidigare anmält sig vet redan nu att de inte kommer får de därför gärna meddela det så snart som möjligt.

Dessutom: jag TROR att allt stämmer i inlägg #2 (listan med vem som är anmäld, betalad, och rostrad) - men dubbelkolla gärna och jaga mig lite om ni inte tycker det stämmer.

Kommer börja kolla rosters måndag. Ni vet om ni behöver göra nåt.

• @Duckwing tydligen kan man det! :P tack!

• @grumplekins ska säga till Zedd att skicka in , han har det klart men gillar att va sen 😅

• edited October 2020

Programenligt tjatinlägg:

@inforthepain betalning

@cynial skärpning bara

Jag har en del bollar i luften så häng ut mig om jag har klantat mig och har fel om just er så tar jag den skammen offentligt!

Och datumet är mest en formell grej, ni vet att jag blir lika glad att se er om ni inte får in det ikväll. Men rostergranskningen sker måndag, så gärna innan måndag kl 21. Pengar är lite mindre tidskänsligt - bara det blir av.

Kjamizaj

/grumpalumpen

• "jag tror jag har ångrat mig och funderar på att ställa in hela året ur bb-synpunkt."

så jag dyker ej upp. sorry att jag inte var tillräckligt tydlig där och inte gjorde ett till inlägg med klara skedar.

• edited October 2020

@brocCooLi klara bestick?

• @coma japp. diskade idag.

• Har @inforthepain skickat in roster? Han sa att han hade fixat boende iaf.

• Han har blankat mig i flera månader. Ibland tänker jag att han tycker det räcker med en Jan. :(

han äR välkommen iaf, men har inte anmält sig på något sätt @inforthepain?

• edited October 2020

@inforthepain säger han är med i matchen

• Jag ska sköta det administrativa strax, roster på måndag innan 21!

• Liksom:

Behövs jag överhuvudtaget nu?

T_T

• Jag har bestämt min roster.

finns det något bra dokument att skiva in det i?

• @Morn82 Ska du göra en nyare roster som inte finns med där är text helt OK också. Eller export från Battlescribe.

• Har suttit uppe lite och kollat rosters. Alla utom två inkomna såg kosher ut. Men pusta inte ut! De ska kollas även av kompetent personal.

• Lite skvaller:

• @Juiblex har begärt prisutdelning direkt lördag morgon, och ja, vi kommer kunna genomföra det i någon form. En del av turneringen är faktiskt redan avgjord. Men jag kan direkt utlova att det inte kommer göra Pontus ett dugg gladare.
    • 11/30 anmälda deltagare är med och tävlar om "best n00b"! (om ni deltagit i <5 NAF-turneringar och inte avanmäler er från deltävlingen är ni med!)
    • Vi kommer fixa extra handsprit, handtvål och pappershanddukar, bara så alla kan vara överdrivet hygieniska. Det är bra om alla tänker på att kurvorna går lite åt fel håll här och där och är lite extra försiktiga. Vi häver tärningslånarregeln för den här turneringen - det är viktigare att motverka smittospridning än att @Pellevin inte kan intala sig att det hade gått annorlunda för honom om han bara fått låna mina muppiga bärstematärningar som rör sig som nåt från Buttericks. Ni som vill får naturligtvis frångå det på egen risk. Ni är vuxna, ta hand om er och varandra. Kan ni låta bli att peta på varandras gubbar eller tungkyssas är det såklart bra jobbat, men ingen press.
    • eventuellt får vi in en anmälan till. Det blir isf n00b nr 12. heja heja @Redshirt!
    • rosters bör kunna gå ut ikväll/imorgon. vi inväntar en korrigering, och sen kanske @kaju har hittat nåt fel jag missade)
    • vi kör snyggast lag-omröstning i samband med middagspausen lördag. Anmälan till det (förutsätter att den som coachar laget har målat det) sker vid registrering lördag morgon.

Sen några grejer jag skulle behöva assistans med om det går:

• har någon en liten behändig projektor de kan ta med? Vore super att kunna smälla upp ställningen och lottningen på väggen utan manuellt …arbete…
    • kan 08or med bra, gärna lite mindre planer tänka sig att plocka med en eller två? Jag kan inventera och samordna, men vi behöver troligen 15 planer, tror det finns 7-8 i skåpet. Jag kan ta med 3-4 men det bästa är ju pappmattorna som går att köra vertikalt över småborden.
    • kan alla som har och vill plocka med en schackklocka?
    • kan någon med nyckel hänga med mig på insläppsgenomgång imorgon och dessutom komma kl 9? den som gör det kan få slippa tungkyssas med mig.

Jag är sjukt taggad, fan vad najsa ni är!

• edited October 2020

Aktuell lagtypsfördelning:

Amazons 1

BoboBrätts 1

Chaos 2

Chorf 4

Dark Elf 4

Dorf 1

Elf 2

Flings 1

High Elf 1

Khemri 3

Lizard men 1

Nurgle 1

Old World Alliance 3

Orc 1

Skaven 1

Undead 1

Wood Elf 2

Mycket alvgryta blir det.

• edited October 2020

kan 08or med bra, gärna lite mindre planer tänka sig att plocka med en eller två? Jag kan inventera och samordna, men vi behöver troligen 15 planer, tror det finns 7-8 i skåpet. Jag kan ta med 3-4 men det bästa är ju pappmattorna som går att köra vertikalt över småborden.

Jag kan ta med 5 st

• @Duckwing Jag kan ta med 5 st

kungligt! @DavidD har erbjudit sig också. Jag samordnar lite så ni slipper ta med fler än nödvändigt!

• Vad är det för matchtid? Lite svårt att skrika på att folk ska sluta spela, samla in alla resultat, föra in, lotta. få igång alla på 0 min.

• edited October 2020

@kaju Vad är det för matchtid? Lite svårt att skrika på att folk ska sluta spela, samla in alla resultat, föra in, lotta. få igång alla på 0 min.

Brukar vi inte köra 2h15?

Det är väl ändå bara omgång 2-3 som är riktigt tajt... och där är det inte superkänsligt om vi går över pyttelitet tror jag. Bra fråga, peta hål i mitt resonemang så allt blir bra...

• Inget fel med att ha litet flexibel matchtid för min del, men vad ska i så fall gälla för dem som använder matchklocka?

Sign In or Register to comment.