Söker råd från kloka rävar

edited August 2020 in Turneringar
Hej!

En del av mig tänker att det vore kul att ordna en turnering på den här mässan: https://www.tabletopgameexpo.com/tournaments

En annan del av mig tänker att då får turneringsdeltagare pröjsa inträde på en mässa och vara bland en massa folk som inte spelar skitspel.

Är det värt att arra BB-turnering på mässa? Jag misstänker nej men vill höra hur fel jag har och varför.

Comments

• kanske En 7:a turnering eller speedy blood bowl.
    Alternativt bara dema spelet för besökare (för att ragga nya spelare)
  • Morn82 wrote: »
    kanske En 7:a turnering eller speedy blood bowl.
    Alternativt bara dema spelet för besökare (för att ragga nya spelare)

Båda de alternativen låter tråkiga för mig att ordna där - har planer på en 7s-grej för grönare folk på alfa men kommer inte hinna inför säsongsstart...

Jag vill köra vanlig NAF-turnering, men det är inte så stor poäng på mässa va?
  • Testa att köra en turnering men lägg lite mer tid mellan matcherna så deltagarna kan spankulera runt på mässan också, kanske 2 matcher per dag eller något sådan?
  • Jag spelade min första Blood Bowl på mässa. Förvisso inte turnering, men kan ju vara ett sätt att få in nya spelare på.
  • Lard wrote: »
    Testa att köra en turnering men lägg lite mer tid mellan matcherna så deltagarna kan spankulera runt på mässan också, kanske 2 matcher per dag eller något sådan?

Men då blir det 4 matcher. Känns B. Roligare med en hel turnering utan spankulerande då - men då är ju inträdet bortkastat.

Jag argumenterar in mig själv i ett hörn märker jag.
  • För om det är tänkt att köra full turnering (6 matcher) 2 dagar så känns mässan fel.
    för då kommer man inte hinna gå på mässan vilket jag vet att jag vill.

(nu kommer jag troligen stå och sälja spel på brädspelsloppis delen så jag hinner not inte spela BB)
  • Vilka är mässans öppettider?
  • Lard wrote: »
    Vilka är mässans öppettider?
    När dom körde förra året så stor jag det var 11-18 på lördag och 11-16 på söndag men jag kan ha fel.

• edited August 2020
    Dock kan jag rekommendera att ni går på mässan (även utan blod bowl spel
    Mässan är superkul och kommer troligen vara bättre nästa år än tidigare
  • Det här är lite besvärligt. När de körde BloodBowl på GothCon spelade jag det, men ville också spela annat. När de inte körde BloodBowl på GothCon pga att deltagarna ville göra annat på konventet saknade jag BB så mycket att jag slutat åka dit.
  • Pellevin wrote: »
    Det här är lite besvärligt. När de körde BloodBowl på GothCon spelade jag det, men ville också spela annat. När de inte körde BloodBowl på GothCon pga att deltagarna ville göra annat på konventet saknade jag BB så mycket att jag slutat åka dit.

Ja men precis så. Och ingen tänker på oss. Och vad är tacken undrar man.
  • spela bara en dag kanske?
  • Pellevin wrote: »
    Det här är lite besvärligt. När de körde BloodBowl på GothCon spelade jag det, men ville också spela annat. När de inte körde BloodBowl på GothCon pga att deltagarna ville göra annat på konventet saknade jag BB så mycket att jag slutat åka dit.
    Japp, precis så känner jag också... Men som boende i stan brukar jag iaf kolla in konventet även om det väldigt sällan blir att jag spelar något numera.

Hade gärna sett att BB återkom på GothCon fö.
  • det är fritt fram för valfri person att börja anordna BB på GothCon igen. jag kommer dock inte göra det något mer.
Sign In or Register to comment.