Åter till ursprungsämnet. Tack vare era tips blev trädman inköpt och konverterad tidigare än jag egentligen planerat. Mycket nöjd med blitzer-posen som säkerligen kommer leda till flera MA-höjningar om jag någonsin spelar i liga. Självklart har handen en magnet som alla andra. AG1 matters!
Rutger Bänkpress ställer upp som skalmodell. Här provställde jag trädet på 40mm men det verkar som GW tycker att även big guys ska ha 32mm numera.
Progress! Hittills bara contrast men jag tror nog den bruna jag använder (goregrunta fur) är lite för rödbrun för att bli bra bark. Men å andra sidan tror jag det går att åtgärda med andra nyanser i drybrush/highlights/layering.
Funderar på att testa contrast, skulle du säga att det skulle funka om man typ primar grå, drybrushar vit så man får detaljer och sedan bara täcker med contrast?
Funderar på att testa contrast, skulle du säga att det skulle funka om man typ primar grå, drybrushar vit så man får detaljer och sedan bara täcker med contrast?
det lilla jag fattat är att en typ måste? prima med vit för att få störst effekt. men det du skriver bör funka.
I väntan på att bastexturen torkar. Khemri brown och longbeard grey drybrush gjorde susen för att tona ned den varma bruna, utan att ta bort den helt. Bas, ansikte, touchups och transfers kvar. Kanske lite gul highlight på löven så de poppar lite till.
Jag har inte testat just den tekniken. Däremot drybrush efter contrast, men testa gärna motsatsen och återkom med hur det gick. Jag tror inte de ljusaste nyanserna (vitt, gult, kanske någon till) mår bra av grå undercoat. Hellre vitt för dem. Ska du bara måla mörkare nyanser går det nog utmärkt att göra som du beskrev
Jag har inte testat just den tekniken. Däremot drybrush efter contrast, men testa gärna motsatsen och återkom med hur det gick. Jag tror inte de ljusaste nyanserna (vitt, gult, kanske någon till) mår bra av grå undercoat. Hellre vitt för dem. Ska du bara måla mörkare nyanser går det nog utmärkt att göra som du beskrev
Ska måla Tzeentch horrors och tänkte göra livet lättare för mig
Haha, jo jag tror vi alla har lyckats lista ut vad du ska spela iom dina frågor tidigare och att laget nu är färdigställt
Gillar din build av roster btw, än om jag nog hade själv hade valt guard på en catcher... Kanske skippat skilla trädet och när man får free-skills gett den grab och typ wrestle på en catcher.
Comments
Rutger Bänkpress ställer upp som skalmodell. Här provställde jag trädet på 40mm men det verkar som GW tycker att även big guys ska ha 32mm numera.
det lilla jag fattat är att en typ måste? prima med vit för att få störst effekt. men det du skriver bör funka.
Loren Forest :: Wood Elf
1 Treeman: block
3 Catchers: block
1 Thrower: leader
2 Wardancers: frenzy, strip ball
4 Linemen: dodge, dodge
2 Re-rolls
Apothecary
Haha, jo jag tror vi alla har lyckats lista ut vad du ska spela iom dina frågor tidigare och att laget nu är färdigställt
Gillar din build av roster btw, än om jag nog hade själv hade valt guard på en catcher... Kanske skippat skilla trädet och när man får free-skills gett den grab och typ wrestle på en catcher.
Nåväl ska bli skitnajs att se dem irl på DOUBT
Det saknades en coachfigur för det här laget så jag modellerade en på Heroforge och lät en kollega med bra skrivare skriva ut en åt mig.