Snow målar röda wood elfs

edited January 2020 in Målning och modeller
Med nytillkommen inspiration är det dags att ge min första bb-kärlek Wood elfs en ny chans. Logotyp klar:ish. Lagnamn än så länge i väntan på lämplig ordvits. Mockup till färgschema här nedan. Tanken är att göra om chaoslagets magnetade handleder, men ännu bättre.

forest.png

ZZNQXfGl.png
«13

Comments

• Om dom har röda dräkter kan ju ingen se allt blod.
  • Pidpad wrote: »
    Om dom har röda dräkter kan ju ingen se allt blod.
    Lite det som är meningen. Som bäst på Buzzqvarna (dit vi kommer med motorsågande trädman).
  • Kanske borde tänkt på det. Mina är vita med röda plus :P
  • Androgyna personer i röda kläder som springer runt i skogen... låter som kanadensiska skogshuggare hämtade från en monty python sketch... The lumberjocks.

Skämt åsido så kommer det att bli sjukt spännande att följa detta projekt och se slutresultatet.
  • edited September 2019
    Första prototypen till magnetiserade händer och -boll. Funkar rätt bra trots avstånd och knasliten handledsmagnet på 1x1mm till bollens 3x3mm.

j5cx5B0l.jpg
    K7s3xcvl.jpg

hCSLNrg.gif
  • Jag gillar allt du gör :D
  • Nice :)
    Du har ingen Instagram eller liknande som man kan följa dina projekt på ?
  • edited September 2019
    Jodå, instagram.com/alaitocavenger
  • Du har en ny följare :)
  • Nuså, första kompletta prototypen

unlJ08zl.jpg
  • Har alltid misstänkt att alver fuskar och nu har jag beviset...

Skylt coolt och snyggt!!
  • edited September 2019
    Ja, de har egentligen ag1, men fuskar in boll med järnspån och magneter i handskarna.
  • Så det ger både +3 AG och sedan både sure hands o catch.

Måste ta ett snack med min halfling coach om detta!
  • Kontrastfärger applicerade efter zenital undercoat (rött/ben/vitt). Inte så illa på en timmes jobb. Höftskynket och bältet behöver highlights och kanske lite extra skuggor. Någon detalj eller touchup också kvar, en i övrigt mycket nöjd med denna testfigur. Inte planerat men rustningen ser lite ut att vara gjord av renhorn. Passande för en lapplänning som undertecknad.

NLUTBdF.jpg
  • Snyggt! Rött grönt och turkost är contrast?
  • Allt är contrast. Blood angel red, apothecary white, terradon turquoise, ork flesh, gulliman flesh.
  • Snow wrote: »
    Allt är contrast. Blood angel red, apothecary white, terradon turquoise, ork flesh, gulliman flesh.
    Suck, så mycket nya leksaker att prova.
  • Contrast är typ det bästa som hänt hobbyn. Enkelt att få till bra resultat kommer öka målningsstandard över hela brädet.
  • Måste köpa lite sådana där kontrastfärger om det är ett så där bra resultat.
  • edited October 2019
    Utbildningsforum ger: Tutorial för magnetiserade handleder.

1. Borra ett guidehål med den minsta borr du har i runt 45° vinkel mot armen, mitt i handen.

B2jD10cl.jpg

2. Borra in 90° rätt in i armen för att få mer guideyta.

isxiqkRl.jpg

3. Hitta en 1.5mmØ borr med tillhörande minstingmagnet.

CNdvncol.jpg

4. Förstora borrhålet i handflatans riktning. Det behöver bara vara en aning djupare än magneten är hög. Guidehålen minskar risken att borren sliter sönder hela handen.

0pBHPq7l.jpg

5. Fäst magneten vid bollen, för att få polariteten rätt. Tryck till bollen i handflatan för att magneten ska fastna i hålet och du kan försiktigt ta bort bollen. Det är inte så noga om den sticker ut lite.

J5knCIql.jpg

6. Använd något omagnetiskt för att trycka in magneten hela vägen.

dTXD7rZl.jpg

7. Klart! Fyll igen det sista av hålet med liquid green stuff.

zTefEGDl.jpg
  • Sååååå coolt!
  • Vad najs!!!! :)

Ser fram emot Doubt när man får se dem
    IRL
  • edited October 2019
    Med lite övning på lineelfs har jag nu vågat mig på positionals. Det tog emot att sätta borren i catchern, eftersom det inte finns några att förlora i klantigheter.

Thrower, som fått låna högerhand av wardancers. Limmade den andra också för säkerhets skull, innan jag konverterar fler wardancerhänder.
    bVeh7vol.jpg

Wardancer. Bra att ha två extra för händer att låna ut, samt att som i mitt fall misslyckas med limningen av benen på första försöket.
    QjhiX2Bl.jpg

Catcher. Övriga kommer hålla bollen i andra handen
    zUzMFZ4l.jpg

Lineelf, som fick byta högerhand med catchern ovan. För att slippa byta hand igen kommer det bara bli en lineelf med denna pose.
    gRePPuLl.jpg
  • edited October 2019
    Hela laget med 6 lineelfs, 4 catchers, 2 throwers och 2 wardancers. Lite grönstuff för att dölja magneter och stabilisera små kontaktytor mot baserna härnäst på tur. De här modellerna skulle verkligen ha mått bra av en ordentlig pinne att passa in i slottabasen. Även tur att catchers hade enklast magnetiseringsprocess med handen i enklast vinkel för borrning, för där fanns de inga extra modeller att riskera.

Många spelare värvade från det nyligen nedflyttade Lustrialigalaget Step Aside Juniors. Från vänster.

Catchers: Caniggiarin, Romariol, Maradonasti och Kafuerin
    Q7AdbCHl.jpg

Throwers: Riiserin (offensiv) och Angereriol (defensiv).
    DpQyqUWl.jpg

Wardancers: Sukeriel och Dahlinion
    Q7RWXybl.jpg

Lineelfs: Asllanion, Lalastari och Brolinael
    orRRjP6l.jpg

Journeyelfs eller fler lineelfs för alternativa uppställningar
    fOjEu57l.jpg
  • Löpande bandet har startat och en liten justering i färgschema har skett från grönt till svart. Blir alltså NAF-färgerna vitt, svart och rött. Fotbollsskor är som bekant svarta, annars är de inte fotbollsskor. Huden på wardancers blev riktigt bra med gulliman flesh ovanpå vitt dusting.

1fXHZlcl.jpg
  • Snyggt som faen!
  • Mycket snyggt. Vart hittar man såna små magneter?
  • Tack för de glada tillropen hörrni!
    Ztorm wrote: »
    Vart hittar man såna små magneter?
    Jag köper mina från supermagnete.de
  • bästa sidan!
Sign In or Register to comment.