Snow målar röda wood elfs

2

Comments

• Tack för tipset! Och keep up the good work!
  • Basfärger färdiga. I huvudsak contrast och drybrush med ytterst lite layering för att fixa vissa vita och hudfärgade highlights. Utöver det lite black lining som kommer behöva förbättras en aning.

DBJDsdDl.jpg

Den vita glansen på benet är blixtreflektion
    8levvljl.jpg
  • Baser klara! Vissa vita ytor fortfarande för ljusa så det får bli ett lager Apothecary white till. Sen är det bara diverse småfix kvar. Projektslut är nära förestående.

FyEuzPjl.jpg
  • Såg den på instagram, ser riktigt bra ut :)
  • Mycket fina modeller. Superbra jobb!
  • Grymt! Det svarta lädret är riktigt snyggt.
  • edited November 2019
    Laget färdigmålat! Om någon sitter med överblivna transfers för Wood elfs tar jag gärna emot några. Råkade ha sönder en catchertransfer när jag rörde den för tidigt.

IFAKirNl.jpg

Loren Forest?
  • Ser sjukt bra ut :)
  • Du har sån himla tur när du målar @Snow! Det blir aldrig lika snyggt för mig.
  • Väldigt snygga, väntat på spänning på trädet, men en fråga, har någon lika coolt namn som Din minotaur Rutger Bänkpress?
  • Pellevin wrote: »
    Du har sån himla tur när du målar @Snow! Det blir aldrig lika snyggt för mig.

Tack! Men seriöst, prova Contrast. Det här resultatet hade tagit minst tio gånger längre tid och många fler fanockså med min gamla teknik.
  • @Snow Ditt lag har övertalat mig att testa kontrastfärgerna. Blir det så här pass bra är det en no-brainer att lägga några hundra på färg.
  • edited December 2019
    Mycket fint lag.
    Snow wrote: »
    Men seriöst, prova Contrast. Det här resultatet hade tagit minst tio gånger längre tid och många fler fanockså med min gamla teknik.
    Och hur är det med övermålning på ytor där man slaskat/målat fel? Inga problem?
  • Jag har provat contras sedan @Snow pratade så varmt om dem och jag är ju amatör när det kommer till målande...

De är bra, jag skulle jämföra dem som en tjock wash typ. Skulle vilja påstå att man får samma effekt med en wash om man använder den typ fyra ggr.

Kan lägga upp lite amatörbilder när jag kommer hem så får ni se hur det ser ut när jag kört med contrast :)
  • havaji wrote: »
    Och hur är det med övermålning på ytor där man slaskat/målat fel? Inga problem?
    Det beror nog lite på vilken färg och hur noga man är. Mörka färger som rött, grönt och svart var lätt att bara måla ett lager till, om man först svabbar över lite med ny grundfärg (base, typ celestra grey eller ceramite white i mitt fall). För misstag på ljusare ytor, typ hud och vitt valde jag oftast att highlighta och shada på traditionellt sätt istället för att täcka felet. Fast på vissa ytor gjorde jag som för mörkare färger. Dock är det värt att i båda fallen måla om hela "plagget" eller ytan (säg ett lår, ett ansikte, en rustningsdel) istället för att bara försöka rätta det lilla felet.
    Frantic wrote: »
    Skulle vilja påstå att man får samma effekt med en wash om man använder den typ fyra ggr.

Skillnaden mellan kontrast och wash är att kontrast har jättestarkt pigment och mycket mer ytspänning (eller vad det nu är som gör att den stannar kvar ovanpå ytor och inte bara rinner ner i fördjupningar). Åtminstone mörkare nyanser av contrast skiter i vad det är för färg under. Det blir samma resultat ändå. Det syntes jättetydligt på röda ytor här, eftersom jag provade zenithal highlight från rött till vitt. De röda ytor med röd grundfärg är närmast omöjliga att skilja från de med vit grundfärg. Samma sak med svart, som var oberoende av om det var rött eller vitt under.
  • edited December 2019
    @Snow

Aha :D

Här är min iaf... brunt, rött och blått med contrast....

<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">20191202104545-95.109.44.201.jpg

Modellen är inte helt klar men man får
    Iaf en aning om hur enbart contrast(en) lägger sig</div></div>
  • edited December 2019
    Coolt färgschema. Riktigt snygg effekt på de blå fjällen. Är det contrasts förtjänst, eller har du något annat litet trick?
  • Tack, gillar idén med att laget ser olika ut beroende på vilket håll figurerna är positionerade...

Angående färgerna så nä, det där är contrast only vilket visar hur ”bra” de är. :)
  • Måste verkligen börja med contrast känner jag...
    Tyvärr sitter både envishet och ekonomi ivägen
  • Jag tar gärna emot förslag på bra turneringsrosters (helst utan träd) och allmänna tips om hur man ska tänka kring WE i resurrection-format. Har bara spelat i ligor med dem tidigare.
  • Snow wrote: »
    Jag tar gärna emot förslag på bra turneringsrosters (helst utan träd) och allmänna tips om hur man ska tänka kring WE i resurrection-format. Har bara spelat i ligor med dem tidigare.

Jag har endast spelat med träd anser att det är för bra för att inte ha med. Ja, i vissa matcher är det onödigt, tex mot andra alver, men oftast bra att ha med.

Standardroster
    2 Wardancers (Strip Ball, Frenzy/Tackle)
    Thrower (Leader)
    Treeman
    3 Catchers
    4 Linemen
    Apo+RR eller 2 RR

Själv så sätter jag gärna skills på linemen (wrestle/block/dodge), men andra väljer att sätta sina skills på catchers (block, side step).

Angående spelstil så väljer jag nästan alltid att försvara först.
    Mitt mål är att spela safe och komma ur första halvlek med 0-0, dvs jag försöker inte leapa in och sno bollen. Det är plan B.

I andra halvlek beror det på hur den första gick. Räcker 1-0 och kan en jag hålla ut till runda 16? Beror också på motståndaren och om jag är i undertal eller övertal. Om jag är i undertal gör jag 1-0 snabbt för att sedan hoppas på att stoppa motståndaren igen (kanske få tillbaka KOs) eller worst case, draw.
  • Jag håller med om @peddas build (apo+RR) och skills. Jag gillar skills på lines över catchers. Wrestle och dodge. Många gillar kick men jag tar hellre core skills för de är viktigare. Även om jag gillar att försvara med alver först beror det ganska mycket på med WE. Om motståndare har ett jobbigt bashlag så är försvar väldigt risky men mot ett lag som inte är lika bash tungt är försvar väldigt trevligt att börja med.
  • Tack för idéer!

Är strip ball värt det på wardancer? Borde inte de flesta ball carriers ha sure hands i turneringar (bortsett lizardmen och eventuellt andra alver då)? Frenzy var dock med på min initiala shortlist av skills.

Min tanke är att använda catchers som mobila assist som man ser till att inte bli kvar i tackle zonen med, genom att pusha bort spelaren som blockades så den inte längre rör catcher. Jag är med på att de inte behöver mer skills för det (de blir bara ännu mer juicy targets).
  • Snow wrote: »
    Är strip ball värt det på wardancer? Borde inte de flesta ball carriers ha sure hands i turneringar (bortsett lizardmen och eventuellt andra alver då)? Frenzy var dock med på min initiala shortlist av skills.

Ja, det tycker jag verkligen. Det betyder att de måste bära bollen med denna spelar, som oftast inte är snabbast eller smidigast. Spelare med sure hands blir också ett mål för dina blitzar för att få bort denne, inför nästa drive.
    Snow wrote: »
    Min tanke är att använda catchers som mobila assist som man ser till att inte bli kvar i tackle zonen med, genom att pusha bort spelaren som blockades så den inte längre rör catcher. Jag är med på att de inte behöver mer skills för det (de blir bara ännu mer juicy targets).

Så tänker jag med. Om den blockade spelaren läggs prone/stunned kan den såklart med fördel läggas jämte catchern.
  • Dina catchers är lite smidigare skinks bara ;)
  • Det finns rätt gott om lag som inte har Sure Hands på någon spelare.
  • Va, finns det en boll i bloodbowl?!?
  • Strip ball är väldigt bra, helt klart värd att ta.
Sign In or Register to comment.