DubBowl I, Stockholm, 17-18/8 2019

1246789

Comments

• Thursablot wrote: »
    Kan bli så att jag kan fly min semester medelst tåg och sålunda vara med.
    Vad är det för proxyregler som gäller? Jag insåg att jag har strippat mitt lag och har en vansinnig oreda i min bloodbowlgarderob.

Alternativ 1: låna ett lag - vad ska du spela?
    Alternativ 2: ställ upp med omålat lag - vi har regeln att omålade lag inte kan få positiv FAME-modifikation på tärningsslag
    Kan bli så att jag kan fly min semester medelst tåg och sålunda vara med.
    Vad är det för proxyregler som gäller? Jag insåg att jag har strippat mitt lag och har en vansinnig oreda i min bloodbowlgarderob.
    Jag har fn endast lånat ut tre lag till DubBowl, så människorna är fortfarande lediga. Vill du låna dem?
  • @pellevin Tack men jag kan nog hafsa ihop något.

@grumplekins så inga proxys tolkar jag ditt svar. Många lag jag sett som inte går då. Blir även märkligt om man går utanför gw
    @pellevin Tack men jag kan nog hafsa ihop något.

@grumplekins så inga proxys tolkar jag ditt svar. Många lag jag sett som inte går då. Blir även märkligt om man går utanför gw

Utanför GW?

Du får spela med vilka figurer du vill så länge dem är representativa för positionen och rasen.

• Livet är lite stökigt nu, men jag tror jag kan komma loss så jag kan vara med och spela.
  • Mooselord wrote: »
    Livet är lite stökigt nu, men jag tror jag kan komma loss så jag kan vara med och spela.

Flott!
  • razta wrote: »
    Thursablot wrote: »
    @pellevin Tack men jag kan nog hafsa ihop något.

Utanför GW?

Du får spela med vilka figurer du vill så länge dem är representativa för positionen och rasen.

Personligen är jag för kreativt proxande, bara det är tydligt vem som är vem för motståndarna.

• razta wrote: »

Utanför GW?

Tur det, det mesta jag kör är annat än GW.
  • DavidD wrote: »
    razta wrote: »

Utanför GW?

Tur det, det mesta jag kör är annat än GW.

+1
  • Hej
    Inte anmäld ännu då jag såg detta idag och måste kolla hemma (men borde gå)
    Jag har endast ett Dark Elves lag (som är omålat), ny till Blood Bowl men vill komma igång att spela turneringa (samt liga om jag får till det).
    Kommer omöjligt hinna måla (samt att jag aldrig gjort det förut) så jag undrar om det finns någon som har ett lag att låna ut (ganska flexibel med ras) annars får jag ta att det inte går att få fame.
  • edited August 2019
    Hej
    Jag har endast ett Dark Elves lag (som är omålat), ny till Blood Bowl men vill komma igång att spela turneringa (samt liga om jag får till det).
    Kommer omöjligt hinna måla (samt att jag aldrig gjort det förut) så jag undrar om det finns någon som har ett lag att låna ut (ganska flexibel med ras) annars får jag ta att det inte går att få fame.

Kommer jag så kan du få låna ett lag av mig, jag har lite av varje beroende på hur hård man är med att acceptera proxyspelare. Jag misstänker dock att det är bättre att låna av Pellevin eftersom hans deltagande är lite mindre osäkert :)

Edit: Dark elves har jag endast en ganska så otillfredsställande lösning på.

• Hej

Jag kan nog ordna ett dark elf-lag åt dig, särskilt om @mikethemachine kan låna ut sina häxor igen.
  • edited August 2019
    De lag jag gillar mest (spelat mest på FUMBBL) är Woodies/Necro/Vamps så om det finns någon av dem så tar jag de. Spelade Woodies i "World Cup Warm Up" på FUMMBL med ett sådär resultat, 3-1-4. Men första NAF turneringen så inte super nere för det.

Dark Elves köpte jag då de hadde rea på Dragons Lair och jag tänkte att det var bra att ha...
  • edited August 2019
    De lag jag gillar mest (spelat mest på FUMBBL) är Woodies/Necro/Vamps så om det finns någon av dem så tar jag de. Spelade Woodies i "World Cup Warm Up" på FUMMBL med ett sådär resultat, 3-1-4. Men första NAF turneringen så inte super nere för det.

Dark Elves köpte jag då de hadde rea på Dragons Lair och jag tänkte att det var bra att ha...

Jag har ett Necro du kan låna! :) behöver måla klart en golem så säg till i god tid bara isf. Undead finns också helt klart.

Och @razta har nog woodies lediga. Kom och spela!
  • Jag har Dark och Wood Elflag jag kan låna ut. Dark Elflaget är snyggare.
  • Häxor kan jag ta med
  • Ja, som du ser - det ordnar sig (tack @Pellevin och @mikethemachine)!
  • @privateniceguy

Jag har Bretonnia, Elven Union och Kislev du kan låna om du vill testa något nytt
  • @Pellevin jag är ledsen men jag dumpar dig. jag bor hos @DavidD istället.
  • Wow! Tack alla! @grumplekins jag testar gärna att köra Necro med detta ruleset.
    @mikethemachine tack för erbjudandet!
    @Pellevin tack för erbjudandet men då jag körde Elfs så testar jag något litet annat denna gång.
    @Oberwald_1 tack! Elven Union är intressant men mer bekväm med Necro som lag och vill vara bekväm med laget iaf när jag ska spela table top istället för digitalt
  • edited August 2019
    Wow! Tack alla! @grumplekins jag testar gärna att köra Necro med detta ruleset.

Topp, jag tar med. Tänkte du köra grunduppställning eller med nån stjärna?
    När du fyller i roster så är mina spelare numrerade
    1-2 Golems
    3-4 wights
    5-6 vajulvaj
    7-8 ghouls
    9-16 zombies
  • brocCooLi wrote: »
    @Pellevin jag är ledsen men jag dumpar dig. jag bor hos @DavidD istället.
    Klassiskt rookie mistake.
  • Pellevin wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    @Pellevin jag är ledsen men jag dumpar dig. jag bor hos @DavidD istället.
    Klassiskt rookie mistake.

Haha, barn inte bråka nu!
  • @pellevin kan oxå få bo i min källare
  • @PrivateNiCeGuY Wooho! Go LÖBBL!!
    #represent
  • Uppdaterar med att jag ej kan då, flyttar in den helgen.
  • @Drexxl fegar ur :P eller var det Drexxel?
  • Jag kanske kommer och tittar match 6 :)
  • edited August 2019
    @Drexxl fegar ur :P eller var det Drexxel?
    Faktiskt Drecksell.
Sign In or Register to comment.