DubBowl I, Stockholm, 17-18/8 2019

1234568

Comments

  • razta wrote: »
    Tror block på Ogre kan vara rätt men jag skulle inte vilja slopa en skill för det. Jag är ju en guard spammare så för mig var det 4 utan tvekan.

    Jag tror dock 40k för en thrower med leader inte riktigt är värt skillen jämfört med 50k för en RR

    Antar att du menar min Leader thrower, men vad menar du med 40k.
    Throwern har jag för Sure Hands mot Strip och Leader räknar jag som 20k mot re roll på 50k.
  • Om ca 54 timmar har ni alla förstått att det er roster saknar är Zzharg.
  • Jag hittar inte den exakta ordalydelsen för timmm-ber någonstans. Är det bara Halfling Hopefuls som kan assistera eller kan även treemen och Puggy hjälpa till? Funkar det om den som assisterar står i en motståndares tackle zone? Måste den som assisterar vara stående?
  • Om ca 54 timmar har ni alla förstått att det er roster saknar är Zzharg.

    Var inte arg, det är bara Zzharg!

  • razta wrote: »
    Tror block på Ogre kan vara rätt men jag skulle inte vilja slopa en skill för det. Jag är ju en guard spammare så för mig var det 4 utan tvekan.

    Jag tror dock 40k för en thrower med leader inte riktigt är värt skillen jämfört med 50k för en RR

    Antar att du menar min Leader thrower, men vad menar du med 40k.
    Throwern har jag för Sure Hands mot Strip och Leader räknar jag som 20k mot re roll på 50k.

    Tänkte på thursablot med 2 throwers, men såg nu att han inte körde leader
  • Mooselord wrote: »
    Jag hittar inte den exakta ordalydelsen för timmm-ber någonstans. Är det bara Halfling Hopefuls som kan assistera eller kan även treemen och Puggy hjälpa till? Funkar det om den som assisterar står i en motståndares tackle zone? Måste den som assisterar vara stående?
    Återkommer ikväll när jag har reglerna framför mig. Om ingen annan hinner före.
  • edited August 2019
    Mooselord wrote: »
    Jag hittar inte den exakta ordalydelsen för timmm-ber någonstans. Är det bara Halfling Hopefuls som kan assistera eller kan även treemen och Puggy hjälpa till? Funkar det om den som assisterar står i en motståndares tackle zone? Måste den som assisterar vara stående?

    Hittade följande text som beskriver Timmm-ber!
    "Treemen on a Halfling roster have Timmm-ber skill and can receive assists to stand up. +1 for each assist from those not in a tackle zone. A 1 is still a failure"

    Så enligt denna text så gäller detta även för SP och Träd som ej står i TZ.
    Då man inte kan ge assist liggandes så tolkar jag det som att man skall vara stående eller ha tappat sin TZ (Bone-Head tex...)
    Så tolkar jag texten iallafall, men en ruling från dom mera visa spelarna kan kanske vara bra här.... @inforthepain, @Pellevin tex...
  • Juiblex: Tack! Andemeningen är nog åtminstone att spelaren måste stå upp. Vill man vara ordvrängarsadist går det för övrigt att hävda att en spelare inte får assistera om de står i lagets egna tackle zones :)
  • edited August 2019
    Tyvärr är Timmm-ber regeln ytterligare ett exempel på konsekvenserna av att GW satt folk som inte behärskar spelet som ansvriga för dess utveckling.

    Givetvis skulle Helfling Hopefuls fått en skill som innebär att de kan hjälpa till. Istället gav genierna träden förmågan att ta emot hjälp.
  • Pellevin wrote: »
    Tyvärr är Timmm-ber regeln ytterligare ett exempel på konsekvenserna av att GW satt folk som inte behärskar spelet som ansvriga för dess utveckling.

    Givetvis skulle Helfling Hopefuls fått en skill som innebär att de kan hjälpa till. Istället gav genierna träden förmågan att ta emot hjälp.

    Håller med, vilket även hade tagit bort skillnaden på Alverens träd och Halflings träd...
  • Juiblex wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Tyvärr är Timmm-ber regeln ytterligare ett exempel på konsekvenserna av att GW satt folk som inte behärskar spelet som ansvriga för dess utveckling.

    Givetvis skulle Helfling Hopefuls fått en skill som innebär att de kan hjälpa till. Istället gav genierna träden förmågan att ta emot hjälp.

    Håller med, vilket även hade tagit bort skillnaden på Alverens träd och Halflings träd...

    Loner had fortsatt skilt dem
  • Juiblex wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Tyvärr är Timmm-ber regeln ytterligare ett exempel på konsekvenserna av att GW satt folk som inte behärskar spelet som ansvriga för dess utveckling.

    Givetvis skulle Helfling Hopefuls fått en skill som innebär att de kan hjälpa till. Istället gav genierna träden förmågan att ta emot hjälp.

    Håller med, vilket även hade tagit bort skillnaden på Alverens träd och Halflings träd...

    Loner had fortsatt skilt dem

    Sorry missade den "enkla" skillnaden av skills som knappt påverkar spelat något...... (sjukt ironisk kommentar)
  • Juiblex wrote: »
    Juiblex wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Tyvärr är Timmm-ber regeln ytterligare ett exempel på konsekvenserna av att GW satt folk som inte behärskar spelet som ansvriga för dess utveckling.

    Givetvis skulle Helfling Hopefuls fått en skill som innebär att de kan hjälpa till. Istället gav genierna träden förmågan att ta emot hjälp.

    Håller med, vilket även hade tagit bort skillnaden på Alverens träd och Halflings träd...

    Loner had fortsatt skilt dem

    Sorry missade den "enkla" skillnaden av skills som knappt påverkar spelat något...... (sjukt ironisk kommentar)

    Tror Loner kan vara en större skillnad, men jag spelar inte flings... :P
  • "Per-Hålan". Tack för den! ;)
  • alltså träden har timmm-ber för att de behöver hjälp att ställa sig upp, de tar hjälp av de som står runt.
    en behöver inte vara ett geni med en speciell skill för att hjälpa någon upp. däremot underlättar det för den som trillar om någon (vem som helst i egna laget) står bredvid.

    förstår inte varför det skulle vara bättre att flings har skillen? för mig är det värre regelmässigt.
    även om det finns träd för wood elfs (och woodland) så behöver inte de vara likadana skillmässigt som halflingträdet.
    eller är ni på riktigt så vrånga att ni tycker alla träd ska ha samma skills för att ni har svårt att skilja på två varianter? ingen vettig människa tycker att wood elfs (eller woodlands) träd ska ha timmm-ber.

    nu hoppas jag nästan gw går ännu mera gw och börjar kalla halfling trädet för 'halfling treeman' eller 'halfling treechampion' eller något annat dumt så att även vissa andra kan förstå att det rör sig om olika slags träd.

    sorry för långt och mycket bittert gnällinlägg på Pellevin-nivå :*
  • brocCooLi wrote: »
    alltså träden har timmm-ber för att de behöver hjälp att ställa sig upp, de tar hjälp av de som står runt.
    en behöver inte vara ett geni med en speciell skill för att hjälpa någon upp. däremot underlättar det för den som trillar om någon (vem som helst i egna laget) står bredvid.

    förstår inte varför det skulle vara bättre att flings har skillen? för mig är det värre regelmässigt.
    även om det finns träd för wood elfs (och woodland) så behöver inte de vara likadana skillmässigt som halflingträdet.
    eller är ni på riktigt så vrånga att ni tycker alla träd ska ha samma skills för att ni har svårt att skilja på två varianter? ingen vettig människa tycker att wood elfs (eller woodlands) träd ska ha timmm-ber.

    nu hoppas jag nästan gw går ännu mera gw och börjar kalla halfling trädet för 'halfling treeman' eller 'halfling treechampion' eller något annat dumt så att även vissa andra kan förstå att det rör sig om olika slags träd.

    sorry för långt och mycket bittert gnällinlägg på Pellevin-nivå :*

    Lugn och fin nu, vi vill inte gå all in Pellewhine här....
    Halfling träd är av sorten Oak = super
    WElf träd är av gran = blääää
  • Lockmund wrote: »
    "Per-Hålan". Tack för den! ;)

    Typo! Fixar! Tack för att du såg i tid! :)
  • Riktiga träd har barr.
  • brocCooLi wrote: »
    "Typo!"
    Tyst med dig BroCooli!
  • Juiblex wrote: »
    Mooselord wrote: »
    Jag hittar inte den exakta ordalydelsen för timmm-ber någonstans. Är det bara Halfling Hopefuls som kan assistera eller kan även treemen och Puggy hjälpa till? Funkar det om den som assisterar står i en motståndares tackle zone? Måste den som assisterar vara stående?

    Hittade följande text som beskriver Timmm-ber!
    "Treemen on a Halfling roster have Timmm-ber skill and can receive assists to stand up. +1 for each assist from those not in a tackle zone. A 1 is still a failure"

    Så enligt denna text så gäller detta även för SP och Träd som ej står i TZ.
    Då man inte kan ge assist liggandes så tolkar jag det som att man skall vara stående eller ha tappat sin TZ (Bone-Head tex...)
    Så tolkar jag texten iallafall, men en ruling från dom mera visa spelarna kan kanske vara bra här.... @inforthepain, @Pellevin tex...

    Jag tolkar det som att alla stående lagmedlemmar kan assista om de inte står i motståndares TZ. Då omfattas alltså starplayers och andra träd.
  • OK jag är officiellt pepp - åker mot lokalen nu. Det lär va öppet från 850 ca.
  • Tvättad, kammad och lukta gott! Lets bring it on!
  • Tack för en mysig första dag!

    Runda 5 är lottad (dag tre-på med fler skills!)

    DubBowl
    Draw for round 5
    Table
    Match
    1
    Honour Valley Pikes
      vs  
    DangerZon
    Vampire | Ozt
     
    Amazon | inforthepain
    2
    Necromongers
      vs  
    1956-70
    Necromantic Undead | Melisqus
     
    Amazon | Lenharth
    3
    Dragon Circus
      vs  
    The Black Coast Crusaders
    Human | mikethemachine
     
    Pro Elf | coma
    4
    Braeville Howlers
      vs  
    Turf Torpedoes
    Necromantic Undead | Pellevin
     
    Underworld | Pidpad
    5
    An broccoli a day keeps the apo away
      vs  
    Häggvik Horticulturists
    Wood Elf | brocCooLi
     
    Wood Elf | Cynial
    6
    Enskede BBK
      vs  
    Män I Skor
    Human | razta
     
    Human | Thursablot
    7
    Backslick broilers
      vs  
    Ze Wulfpack
    Necromantic Undead | Zedd
     
    Human | Oberwald_1
    8
    All Mighty Phibians
      vs  
    A Horrific Collection
    Slann | Duckwing
     
    Necromantic Undead | Privateniceguy
    9
    Skulds Fantasifullt Benämnda Lag
      vs  
    Tools of Terror
    Human | Skuld
     
    Khemri | Lockmund
    10
    The Dumbster`z
      vs  
    Ryssviken Ragtags
    Halfling | Juiblex
     
    Chaos Pact | Grumplekins
    11
    Camp à Bay Baconeers
      vs  
    Cheap Swedish Copy of Lichtenberg Leapers
    Halfling | Pertan
     
    Slann | Spoiledsquid
    12
    Moot Cereal Killers
      vs  
    Chaotic Neutrals
    Halfling | Mooselord
     
    Chaos | Nyaga
    13
    Sick Moves
      vs  
    Girl Squad
    Nurgle Rotters | Bim
     
    Amazon | DavidD
  • Nå hur blev slutställningen?! Från toppen till botten?!
  • Vilka fick priser?
  • Lägger upp lite senare
  • Men Pellevin vann all the dubs
  • Tack alla som kom! Med så trevliga deltagare som er så var det ett nöje att arrangera.
Sign In or Register to comment.