jag kan hålla med om att det är snyggt när texten har en outline. men jag ser dock att det rent tekniskt kommer ställa till problem när det skall broderas eller fräsas i tärningar. Det var därför jag tog fram alternativen utan.
Jag tror alltså att om man väljer att ha kvar den extra linjen kommer texten inte bli lika tydlig på tärningar och när logotypen används i liten storlek. Det är hårfint men ändock en detalj som kan förstöra lite.
och var extremt försiktig med Announcements då de hamnar överst även på "nya-inlägg-sidan" Här skulle jag maximalt vilja se 2 av dessa varav en bör heta "välkommen till swebba" där alla riktlinjer dras. Inga regler för försäljning och modelltillverkare som vi har i detta nu. Jag tror att det främst genom discussions http://forum.baconbreath.se/index.php?p=/discussions som forumet kommer användas av aktiva användare
hmmm... Annonuncements ser jag som att låsa trådar inom den kategori man är inom och i Köpa, sälj byta måste ex. reglerna för den ligga överst. Annars om 1000 poster där kommer de inte hittas. Således måste det vara en annonuncement. likaså tycker jag tråden med modelltillverkare är viktig att kunna hitta om man går in i tråden för modeller och målning, således är den en annoncement. Om man väljer att navigera sidan via något annat sätt än kategorierna, typ via discussions-vyn (som jag själv använder flitigt) får man nog dras med att annoncement ligger överst även där. Forumet måste vara begripligt för både "aktiva" och mindre aktiva användare (vilka i större grad navigerar via kategorierna me think)
Har inte lyckats hitta till 2.0, verkar dock som det finns sådana inställningar i 2.1 så kanske är det enklast att härda ut tills dess (vet inte hur många flera announcements vi kommer få inom den närmaste framtiden).
Har du ändrat någon layout eller har min telefon fått spel? Nu är all text intabbad och det gör forumet svårhanterat på små skärmar. Till vänster är det en bred tom kant och svarta punkter
En fundering, när man använder "discussions" ser man inte vilket underforum tråden är lagd i. Går det att ändra detta så att man kan utläsa detta på något vis?
Comments
http://www.dafont.com/gutcruncher.font
Om andra vill leka med den, tänkte jag.
och såhär skulle det ju kunna se ut på plan och tärning (lite snabbt ihopplockat):
ja denna kan både köras en eller två färger och det brukas uppskattas av trycksaksköpare
Jag tror alltså att om man väljer att ha kvar den extra linjen kommer texten inte bli lika tydlig på tärningar och när logotypen används i liten storlek. Det är hårfint men ändock en detalj som kan förstöra lite.
svårt att se här men gjorde en liten jämförelse:
#13 för sömmen på bollen och som Duckwing sa ett "helt" lejon. Apsnygg! Den får +2 av mig.
Alla lokala ligor bör vara auto-unfollow. Här kan man kanske kunna välja vilka ligor man aktivt vill följa.
Ang. riktlinjer vet jag inte om det behövs ännu?