SweBBA-lag 2014

12467

Comments

• Har alla koll på gamla warlock purple från GW? Den finns väl inte längre att få tag i i handeln?
  • Lägg upp ett bild exempel som man kan sikta emot. Det behöver inte vara precis samma på alla modeller,
  • edited March 2014
    Efter ett totalt misslyckat experiment och en vända med grönsåpa och tandborste förklarar jag härmed nummer 16 klar.

13043476234_6c343b1bcd_c.jpg
    SweBBA Wight by magot42, on Flickr

13043480304_3bd96f1732_c.jpg
    SweBBA Wight by magot42, on Flickr

Edit: Ska jag lacka modellen också?
  • Nice! Bra jobbat!
  • Mycket snyggt. Väldigt mycket purpur!

Jag tror det är bäst om alla lackar sina modeller själva, så allt är klart liksom.
  • Jag är gärna med och gör en zombie journey.
  • edited March 2014
    Har med hjälp av Lards lila färger fått lite lagkänsla på min warewolf här under Super Brawl. Lite basande och vit baskant återstår sen har vi andra modellen redo för strid.

309og8y.jpg
  • Tjusigt!
    Jag tar gärna nummer 6 Lard, om jag fattat rätt är det numret kvar.
    Siktar på att ha zombien färdig för överlämning i Tullinge...
  • Det blir bra @suncar . Då får @tjub nummer 15 på sin zombie så är alla nummer 1-16 tagna.

@Bernuz : vargen ser skysst ut. När den anländer Örebro tar jag en bild tillsammans med Wighten så vi får se "hela" laget so far.

För alla ni andra, ang. leverens av modeller så fungerar det självfallet att ge dem på en turnering, men det går också bra att skicka dem direkt till mig via posten.
  • Skrot också. Jag fick för mig att Zombies skulle ha grön bas av någon anledning. Blir att måla om till svart.
  • Det är slemmet och det murkna köttet som runnit av zombien ner på basen. Lagledaren kommer få måla om kanten mång gånger är jag rädd ...
  • Jag ligger lite efter känner jag. Nån som kan tipsa om en vettig zombie cheerleader modell eller behöver jag konvertera?
  • Vi kan byta om du hellre vill köra vanlig zombie, har en cheerleaderfigur som jag börjat måla och som jag tyckte var rolig och hur som kommer göra klar som nästa figur.
  • Passar det dig så förenklar det för mig :) Jag knåpar ihop zombie nummer 11 då.
  • Check! Då ligger jag ganska bra i fas ändå.
  • Hejsan, här är Zombie #6. Den är inte lika suddig i verkligheten som på bilderna.
    Jag avser att lämna över den till @Lard i Tullinge.
    Modellen är en Zombie från Necromunda Scavvie Pack som blivit av med ett järnrör men fått knogjärn och extra axelskydd. Kul projekt det här tycker jag.
    JSmw2YE.png
    Pnad8nE.jpg
  • Nu är jag i stort sett klar med mina två modeller. Amatörmässiga bilder kommer snart. Måste bara lista ut hur jag ska lämna över modellerna. Har fullt upp under året och det blir nog inte så mycket turneringar i år för mig. Får kanske utnyttja en bulvan.
  • bulvan eller post går utmärkt. Man kan skicka sina modeller ordentligt inslagna till

Martin Stackelberg
    Klostergatan 11¨
    70361 Örebro.
  • Snyggt!
  • Ramtut-uppdatering (Plus en av mina rått-vampyrer skulptad av Kalle/Gimpen):
    2hmpj77.jpg
    2s66oeg.jpg
  • edited June 2014
    Under turneringen i helgen satt jag och petade på min hack enslash. Han är inte riktigt färdig men det är några andra av hans framtida lagkamrater så jag bestämde mig för att ta en bild på laget, så långt som det har kommit. Den blev lite suddig i mitt mörka kök men jag hoppas att den ändå inspirerar.

P6010149.JPG
    Från vänster: Cheerleader @Thursablot, Hack Enslash @Lard (ej färdig), Wight @Mago, Werewulf @Bernuz, Zombie @Suncar och Zombie + Cheerleader @Stareater
  • Så var äntligen min Hack Enslash basad och färdig. Här flankerad av min rotter som skall till TFF Legacy Nurgle team.

P6030154.JPG
  • Zombie #12 är numera limmad iaf. En bit på väg. Man får ju prestationsångest av allt snyggt här ovan, men zombies ska ju vara lite vajsing ändå så det får funka :D
  • Kul projekt! Roligt att följa det!
  • Vi här på SweBBA ligger lite före Talk fantasy football i vårat lagbygge. Deras lag ser ut så här idag:

TeamWIP080714_zps5f984dca.jpg

När ni gjort färdig er modell till SweBBA-laget så kan ni även skicka in en modell till TFF:s lag för att få en chans att vinna lotten om det laget med...
  • edited July 2014
    jag är gärna med och målar en modell till detta.

nu har jag även hittat figur och bestämt mig :)

kommer bli en Igor.
  • @broccoli : Super! ser fram emot en Igor till laget!
Sign In or Register to comment.