Nu har jag fått halflinglaget så om ni vill se ett excempel på ett sådant här ihopbygge kan ni titta på dessa bilder:
Alla spelare till laget
<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText"></div></div>
Starplayers och coachingstaff mm
<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText"></div></div>
Allt som jag fick (minus en omålad halfling chef som ni kan se här).
Ok Necromantic är valt och gå går omröstningen direkt över i hur vi skall måla laget. Ni kommer få rösta på en primärfärg och en sekundärfärg samt en basningsteknik, dvs 3 val. Jag har begränsat färgvalen något. Tänker att om vi gör om det nästa år kommer de färgerna vi väljer detta inte vara valbara så lagen får lite variation. Så välj mellan färgvalen och basningsalternativen - ni har på er till den 8 januari. Nedan ser ni min röst som en mall för hur ni kan skriva:
Min röst
Primärfärg: Mörkblå
Sekundärfärg: Gul
Bas: Välnött plan (fläckar av gräs / klumpar av jord)
Röstningsalternativ
Primärfärg/sekundärfärg
Vit
Svart
Grå
Brun
Kaki
Ben
Röd
Rosa
Gul
Senapsgul
Ljusgrön
Mörkgrön
Teal (blågrön)
Ljus blå
Turkosa
Mörkblå
Purpur
Lila
Gulbrun
Orange
Guld
Silver
Brons
Bas
Frodigt grön gräsbevuxen plan (fullständig täckning av basen med statiskt gräs)
Välnött plan (fläckar av gräs / klumpar av jord)
Grottgolv (sandad bas, gråmålad)
Arena (sandad bas, målat sandigt)
Annat förslag (skriv en kommentar om vad som du tycker passar)
----
Observera även att jag uppdaterade första posten med en lista på vilka positioner som finns i laget. Om du vill göra någon specifik följ instruktionerna i första posten. Först till kvarn gäller när det handlar om att ta på sig positioner.
@Gimpen : Visst kan du få göra mer men se vad som blir över när alla har valt
Brons/guld (metallfärger överlag) är enligt mig en dålig sekundärfärg eftersom alla tygplagg då automatiskt blir i primärfärgen, eftersom kläder knappast är av brons/guld. Det tar bort möjligheten få modeller som inte har så mycket rustning, vilket i ett nekrolag kan vara alla möjliga spelare (ghouls, wares, golems kan alla ha lite/ingen rustning) intressanta att måla pga monofärgmönster (man kan inte göra randiga, rutiga kläder exempelvis, skriva nummer på ryggen av en tröja etc utan att gå bortom färgvalen). Men om många vill ha metall färger kör vi på det ändå jag ventilerar bara min åsikt.
@stareater : var det Z49 som du tänkte måla som zombie till laget? Jag går nämligen i samma tanke men har lite andra alternativ om det kniper, så vi inte gör två exakt lika snubbar.
Edit: jag la förslag på att vi kunde signera baserna så man vem som gjort vad, tänkte bara förtydliga att jag tänkte att man signerade undersidan på basen.
Ang baserna är jag lite kluven. Comas förslag att någon basar alla modeller är lockande, om vi har någon som kan tänka sig göra det. Annars tyckte jag det fungerade bra på TFF där ett sätt bestämdes och alla gjorde så, då ser det enhetligt ut (förutom med den som missuppfattade och målade baskanten vit !?). Självfallet skall baserna signeras och jag tycker att det får vara valfritt om man vill göra det på undersidan eller på baskanten, (eller på själva modellen?). Kan tänka mig snygga lösningar om man ex. har en jersey (fotollströja) på sin modell på vars rygg man skriver nummer och namn...
Vidare angående baserna bör vi bestämma om de skall färgkodas eller ej. Jag föreslår att man markerar baserna med färg efter position enligt gängse norm, dvs gäller positionsspelarna, på det sätt man finner lämpligt.
Färgkodning på baserna för positionerna är lämpligt, tycker jag.
Vidare skulle jag tycke det var väldigt roligt om alla signerade med sitt NAF nick så att det är läsbart (ej undersidan)
Jag siktar gärna på att måla Ramtut III. Om det saknas folk som målar det vanliga laget så kan jag byta till att måla en sån figur istället. (Gärna Wight isf med nummer 7) Helst Ramtut dock!
Comments
Goblin: 1
Chaos pact: 3
Human: 2
Norse: 3
Chaos pact låter kul, då blir det väldigt många coola mutationer tror jag.
Alla spelare till laget
<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">
Starplayers och coachingstaff mm
<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">
Allt som jag fick (minus en omålad halfling chef som ni kan se här).
Min röst
Röstningsalternativ
Primärfärg/sekundärfärg
Vit
Svart
Grå
Brun
Kaki
Ben
Röd
Rosa
Gul
Senapsgul
Ljusgrön
Mörkgrön
Teal (blågrön)
Ljus blå
Turkosa
Mörkblå
Purpur
Lila
Gulbrun
Orange
Guld
Silver
Brons
Bas
Frodigt grön gräsbevuxen plan (fullständig täckning av basen med statiskt gräs)
Välnött plan (fläckar av gräs / klumpar av jord)
Grottgolv (sandad bas, gråmålad)
Arena (sandad bas, målat sandigt)
Annat förslag (skriv en kommentar om vad som du tycker passar)
----
Observera även att jag uppdaterade första posten med en lista på vilka positioner som finns i laget. Om du vill göra någon specifik följ instruktionerna i första posten. Först till kvarn gäller när det handlar om att ta på sig positioner.
Primärfärg: Ljusgrön
Sekundärfärg: Brons (gärna åt det röda hållet)
Primärfärg: Purpur
Sekundärfärg: Guld
Bas: Alla miniatyrer basas gemensamt enligt förslaget från @coma, kanske i blodstänkt snö
Målar: Zombie
Hur Guld och Purpur i Skåfveln, den där, Byts til grus och klutar.
@Stareater : oavsett vem som gör baserna, föreslå en även stil på dem.
Primärfärg : purpur
Sekundär: Guld/brons
Bas: gemensamt bygge, gärna greenstuffad kullersten med lite grästufts på.
Brons/guld (metallfärger överlag) är enligt mig en dålig sekundärfärg eftersom alla tygplagg då automatiskt blir i primärfärgen, eftersom kläder knappast är av brons/guld. Det tar bort möjligheten få modeller som inte har så mycket rustning, vilket i ett nekrolag kan vara alla möjliga spelare (ghouls, wares, golems kan alla ha lite/ingen rustning) intressanta att måla pga monofärgmönster (man kan inte göra randiga, rutiga kläder exempelvis, skriva nummer på ryggen av en tröja etc utan att gå bortom färgvalen). Men om många vill ha metall färger kör vi på det ändå jag ventilerar bara min åsikt.
sekundär: blå
Bas: välnött m tufts.
Cheerleader
Kullerstenar och gräs lät bra.
Blå och gul.
/kaju
Paxar Gouhl #13
Röstar
Bas: Valfri typ av gräsbeklädnad.
Eftersom jag inte är den bäste målaren så får jag gå på kvantitet istället
Sekundärfärg: svart
primär: röd
sekundär: orange
bas: välnött gräs och grus.
Sekondärfärg: Guld
Bas: Kullersten med grästuvor
Paxar wetewolf #1
Edit: jag la förslag på att vi kunde signera baserna så man vem som gjort vad, tänkte bara förtydliga att jag tänkte att man signerade undersidan på basen.
Vidare angående baserna bör vi bestämma om de skall färgkodas eller ej. Jag föreslår att man markerar baserna med färg efter position enligt gängse norm, dvs gäller positionsspelarna, på det sätt man finner lämpligt.
Vidare skulle jag tycke det var väldigt roligt om alla signerade med sitt NAF nick så att det är läsbart (ej undersidan)
Sekundärfärg: Grå
Bas: Is-bas, med snöinslag. Typ http://www.reapermini.com/forum/index.php?/topic/43463-tutorial-creating-ice-bases/
Efter bästa förmåga :-D
Jag siktar gärna på att måla Ramtut III. Om det saknas folk som målar det vanliga laget så kan jag byta till att måla en sån figur istället. (Gärna Wight isf med nummer 7) Helst Ramtut dock!
Sekundärfärg: Guld
Bas: Blodstänkt snö, färgkodning och NAF-namn
Målar: Wight nr 5