SweBBA-lag 2014

24567

Comments

• Necromantic ligger min röst på. Pax för varulv Hehe
  • edited December 2013
    Undead/nekro: 5
    Goblin: 1
    Chaos pact: 3
    Human: 2
    Norse: 3
  • Jag är gärna på.
    Chaos pact låter kul, då blir det väldigt många coola mutationer tror jag.
  • edited December 2013
    Nu har jag fått halflinglaget så om ni vill se ett excempel på ett sådant här ihopbygge kan ni titta på dessa bilder:

Alla spelare till laget
    <div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">PC300014.JPG</div></div>

Starplayers och coachingstaff mm
    <div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">PC300039.JPG</div></div>

Allt som jag fick (minus en omålad halfling chef som ni kan se här).
    <div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">PC300007.JPG</div></div>
  • edited January 2014
    Ok Necromantic är valt och gå går omröstningen direkt över i hur vi skall måla laget. Ni kommer få rösta på en primärfärg och en sekundärfärg samt en basningsteknik, dvs 3 val. Jag har begränsat färgvalen något. Tänker att om vi gör om det nästa år kommer de färgerna vi väljer detta inte vara valbara så lagen får lite variation. Så välj mellan färgvalen och basningsalternativen - ni har på er till den 8 januari. Nedan ser ni min röst som en mall för hur ni kan skriva:

Min röst
    Primärfärg: Mörkblå
    Sekundärfärg: Gul
    Bas: Välnött plan (fläckar av gräs / klumpar av jord)

Röstningsalternativ

Primärfärg/sekundärfärg
    Vit
    Svart
    Grå
    Brun
    Kaki
    Ben
    Röd
    Rosa
    Gul
    Senapsgul
    Ljusgrön
    Mörkgrön
    Teal (blågrön)
    Ljus blå
    Turkosa
    Mörkblå
    Purpur
    Lila
    Gulbrun
    Orange
    Guld
    Silver
    Brons

Bas
    Frodigt grön gräsbevuxen plan (fullständig täckning av basen med statiskt gräs)
    Välnött plan (fläckar av gräs / klumpar av jord)
    Grottgolv (sandad bas, gråmålad)
    Arena (sandad bas, målat sandigt)
    Annat förslag (skriv en kommentar om vad som du tycker passar)

----

Observera även att jag uppdaterade första posten med en lista på vilka positioner som finns i laget. Om du vill göra någon specifik följ instruktionerna i första posten. Först till kvarn gäller när det handlar om att ta på sig positioner.
  • Min röst
    Primärfärg: Ljusgrön
    Sekundärfärg: Brons (gärna åt det röda hållet)
  • edited January 2014
    Min röst
    Primärfärg: Purpur
    Sekundärfärg: Guld
    Bas: Alla miniatyrer basas gemensamt enligt förslaget från @coma, kanske i blodstänkt snö
    Målar: Zombie

Hur Guld och Purpur i Skåfveln, den där, Byts til grus och klutar.
  • edited January 2014
    Glöm inte önska/paxa position att göra i laget killar. Se första posten.
  • Är det försent att haka på? Det låter jätteroligt!
  • edited January 2014
    @Helllstrom : Det är fritt fram att haka på hur sent som helst så länge man får in en modell till 15 november 2014

@Stareater : oavsett vem som gör baserna, föreslå en även stil på dem.
  • Modell: Ghoul med #4

Primärfärg : purpur
    Sekundär: Guld/brons
    Bas: gemensamt bygge, gärna greenstuffad kullersten med lite grästufts på.

• btw, jag gör gärna lite bollar och markers med, om jag får ^^
  • edited January 2014
    @Gimpen : Visst kan du få göra mer men se vad som blir över när alla har valt

Brons/guld (metallfärger överlag) är enligt mig en dålig sekundärfärg eftersom alla tygplagg då automatiskt blir i primärfärgen, eftersom kläder knappast är av brons/guld. Det tar bort möjligheten få modeller som inte har så mycket rustning, vilket i ett nekrolag kan vara alla möjliga spelare (ghouls, wares, golems kan alla ha lite/ingen rustning) intressanta att måla pga monofärgmönster (man kan inte göra randiga, rutiga kläder exempelvis, skriva nummer på ryggen av en tröja etc utan att gå bortom färgvalen). Men om många vill ha metall färger kör vi på det ändå jag ventilerar bara min åsikt.
  • Jag vill köra en Fleshgolem. Jag röstar på färgstarkt lag. Tex; röd-grönt, blå-gult eller liknande.
  • Primär: röd
    sekundär: blå
    Bas: välnött m tufts.
    Cheerleader
  • edited January 2014
    Jag paxar en Zombie #14 (säkerdöd på kinesiska) :D
    Kullerstenar och gräs lät bra.
    Blå och gul.
    /kaju
  • edited January 2014
    Jag antar du menar att just den färgkombinationen inte blir valbar?

Paxar Gouhl #13

Röstar
    Primärfärg: Mörkblå
    Sekundärfärg: Gul
    Bas: Valfri typ av gräsbeklädnad.
  • Tror jag kan ha en sån här zombie cheerleader över så jag kan lägga till en sån till på listan också.

Eftersom jag inte är den bäste målaren så får jag gå på kvantitet istället =)
  • @stareater : var det Z49 som du tänkte måla som zombie till laget? Jag går nämligen i samma tanke men har lite andra alternativ om det kniper, så vi inte gör två exakt lika snubbar.
  • Primärfärg: röd
    Sekundärfärg: svart

• Då kör jag på Zombie #13.
  • Jag önskar en flesh golem

primär: röd
    sekundär: orange
    bas: välnött gräs och grus.
  • Ok, @per_ nummer 13 är redan tagen men en zombie it is. Se första posten för lediga nummer. Det kan alla som inte önskat nummer göra för övrigt.
  • Jag är tydligen inte läskunnig. 12 kan vi ju pröva. Egentligen spelar det ingen roll så om någon absolut vill ha nr 12 sen så flytta min glada zombie. :D
  • edited January 2014
    Primärfärg: Purr purr
    Sekondärfärg: Guld
    Bas: Kullersten med grästuvor
    Paxar wetewolf #1

Edit: jag la förslag på att vi kunde signera baserna så man vem som gjort vad, tänkte bara förtydliga att jag tänkte att man signerade undersidan på basen.
  • Ang baserna är jag lite kluven. Comas förslag att någon basar alla modeller är lockande, om vi har någon som kan tänka sig göra det. Annars tyckte jag det fungerade bra på TFF där ett sätt bestämdes och alla gjorde så, då ser det enhetligt ut (förutom med den som missuppfattade och målade baskanten vit !?). Självfallet skall baserna signeras och jag tycker att det får vara valfritt om man vill göra det på undersidan eller på baskanten, (eller på själva modellen?). Kan tänka mig snygga lösningar om man ex. har en jersey (fotollströja) på sin modell på vars rygg man skriver nummer och namn...

Vidare angående baserna bör vi bestämma om de skall färgkodas eller ej. Jag föreslår att man markerar baserna med färg efter position enligt gängse norm, dvs gäller positionsspelarna, på det sätt man finner lämpligt.
  • Färgkodning på baserna för positionerna är lämpligt, tycker jag.
    Vidare skulle jag tycke det var väldigt roligt om alla signerade med sitt NAF nick så att det är läsbart (ej undersidan)
  • Primärfärg: Teal
    Sekundärfärg: Grå
    Bas: Is-bas, med snöinslag. Typ http://www.reapermini.com/forum/index.php?/topic/43463-tutorial-creating-ice-bases/
    Efter bästa förmåga :-D

Jag siktar gärna på att måla Ramtut III. Om det saknas folk som målar det vanliga laget så kan jag byta till att måla en sån figur istället. (Gärna Wight isf med nummer 7) Helst Ramtut dock!
  • Sätter upp dig på Ramtut då, men håller med. Hela laget är väl prio. just nu behöver vi dock bara två wights till för att ha ett spelbart.
  • Primärfärg: Purpur
    Sekundärfärg: Guld
    Bas: Blodstänkt snö, färgkodning och NAF-namn
    Målar: Wight nr 5
Sign In or Register to comment.