Cyanide, svensk liga

edited May 2014 in Blood Bowl
Finns det intresse för att starta upp en svensk liga inom BB:CE/LE?

Jag spelade i en svensk när första versionen kom ut men den dog. Kan nog få med mig några kvalitativa spelare från de ligor jag spelar i.
«13

Comments

• Kul initiativ! Jag har tyvärr inte möjlighet att prioritera det just nu, men stödjer förslaget rent generellt. :)
  • Jag är intresserad
  • Är det ok att använda varumärket "SweBBA online" om det blir något?
  • Jag är lätt på att lira i en svensk liga i Cyanide-spelet! Kör hårt så är jag på!
  • Jag är med.
  • Gsson wrote: »
    Är det ok att använda varumärket "SweBBA online" om det blir något?
    Det låter jättebra tycker jag

• När. Blood Bowl 2 kommer är jag på. Är sjukt understimulerad på att spela.
    Är det ok att använda varumärket "SweBBA online" om det blir något?

Absolut! SweBBA ser jag som en lös organisation för att premiera Svensk Blood Bowl i allmänhet. Till skillnad från lokala ligor etc.
  • Jag är med då BB2 kommer, ifall cyanide inte är däcks och släpper alla lag. Kommer bojkotta BB2 om de kommer göra massa DLC:s. Tills dess blir det Fumbbl för min del.
  • Jag är på!

Likt Gsson så var jag med och spelade i en svensk liga när spelet var nytt. Har för mig att vi hade två divisioner och ~15-20 spelare.
    Om jag inte missminner mig så lyckades jag dessutom vinna den en av säsongerna med mitt chaos lag. :)
    Försöker komma på vem det var som styrde i saker och ting då men kommer inte pådet..
  • edited May 2014
    BB2 kommer bara ha 6 8 lag vid släppet, inklusive bretonians! jag kommer dock köpa det och är intresserad av en svensk liga på Cyanide men har inte tid innan hösten.
  • Med bara 6 lag så känns det inte som en produkt jag är intresserad av det minsta faktiskt. Hade de släppt merparten av lagen hade jag nog varit med på noterna.
  • Förlåt, 8 lag skulle det vara
  • Du är förlåten men inte Cyanide... ;)
  • BB2 verkar bli rätt kasst som det ser ut just nu... Får vänta nåt år tills alla buggar är fixade och det iaf finns lite fler lag..
  • Skoberget wrote: »
    BB2 verkar bli rätt kasst som det ser ut just nu... Får vänta nåt år tills alla buggar är fixade och det iaf finns lite fler lag..

Hehe du menar så som de har fixat alla buggar i deras nuvarande bb?
  • Skoberget, samma liga jag var med i en säsong och kom tvåa i div 2 kommer jag ihåg. Caracarn och Pidpad kommer jag ihåg, de spelar nu båda i Orca Cola, Pidpad är en av organisatörerna, även Dreamy/ Nikolai som jag tror spelar i Stockbowl? 270 spelare i nuvarande säsong 22 som slutar på onsdag. Vill man vara med så är det dags att anmäla sig.

Jag avvaktar till hösten med SweBBA online och drar igång i nuvarande klient, så får vi byta klient när BB2 är ok. Det var vad jag fick ut av era svar ovan.
  • Nikolai är inte längre aktiv i StockBowl, han spelade senast i Säsong 9 (vi har just börjat Säsong 14).
    Skoberget, samma liga jag var med i en säsong och kom tvåa i div 2 kommer jag ihåg. Caracarn och Pidpad kommer jag ihåg, de spelar nu båda i Orca Cola

Jag heter Caracarn i Orca Cola så det är mig du kommer ihåg då :)

Pidpad har för övrigt lite funderingar på att kanske vara med i nån TT-turnering snart vilket kunde vara intressant - han har ju ändå vunnit OCC en gång.

• Skoberget wrote: »

Jag heter Caracarn i Orca Cola så det är mig du kommer ihåg då :)

Pidpad har för övrigt lite funderingar på att kanske vara med i nån TT-turnering snart vilket kunde vara intressant - han har ju ändå vunnit OCC en gång.

Vi har väl båda en möjlighet att nå div 1? Min är rätt liten då den innefattar att han som ligger tvåa skall få spö av den som är sist och lämnat WO de senaste matcherna. Spelar i 2c.

Tyckte väl det var konstigt att det inte fanns några kända namn här...

Vi har väl båda en möjlighet att nå div 1? Min är rätt liten då den innefattar att han som ligger tvåa skall få spö av den som är sist och lämnat WO de senaste matcherna. Spelar i 2c.

Tyckte väl det var konstigt att det inte fanns några kända namn här...

Jag ligger rätt hyfsat till, blir delad tvåa vid vinst (sen är ju tiebreakers lite otydligt i Cyanide)

Jag förlorade ju förra matchen mot vampyrlaget (20 phoenix). Han lyckades med varenda gaze till runda 13 tror jag vilket gjorde det lite svårt att försvara bollen. Han powade ner min blodger och bollen studsade rätt och gjorde mål i min drive.
    Lyckades dock nästan vända till 2-2 men hans Str5 vamp lyckades slå ner min bull,ploka,boll och gfi in i en hög av andra spelare. Sen fick jag push,push på blitzen på honom.
    Har det andra vampyrlaget i sista matchen nu, får se hur det går. Han har ju 1 str boost och 5 ag boosts i laget - fast verkar som att han bara har 13 spelare för tillfället vilket inte lär räcka långt.
  • Verbal har verkligen misslyckats den här säsongen, men räkna inte bort honom helt. Vi kom på samma poäng förra säsongen i 3c, jag vann divisionen på bättre målskillnad.

Vann min match mot Bebeto så nu är det upp till de andra men gissar jag kommer trea... Lite synd när det är så nära, hade en match där jag turn 15 står vi mållinjen, behöver klara en 2+ Dodge och har en reroll för att vinna matchen. Snake eyes, hans runda 16 blockar han ihjäl en av mina bästa, 9447 Blodge catcher.

Lycka till!
  • Vad är denna "Orca Cola" ni pratar om? Hittar bara 2 cuper i "League Finder" och ingen verkar ni vara med i...
  • Googla orca cola, de heter nog occ div 1-7 där det är 10 spelare i ettan och 40 i övriga, i sjuan brukar det inte bli fullt...
  • Sen finns Crunch cup och big Crunch, cup och liga på bbtactics, googla bbtactics. Det är en sida med väldigt mycket info med, mig veterligen de största internationella. Ukbbl är stor men det är bara UK, sen finns det någon stor fransk med.

bbtactics och occ har båda väldigt aktiva forum, många är med i båda.
  • Occ är nog störst... Syftningsfel ovan
  • Vann min sista match ganska lätt med 2-1 mot Verbal. Vi är 4 lag på 19 poäng nu och det verkar som att jag kommer bli 2:a på bättre målskillnad. Jag har 15-9 medan Tsarcastic har 14-8 så det blev rätt jämnt till slut.
    equilibri wrote: »
    Vad är denna "Orca Cola" ni pratar om? Hittar bara 2 cuper i "League Finder" och ingen verkar ni vara med i...

http://www.orca-cola.com/beta/index.php/page/index.html
    Bara att gå in på forumet och anmäla sig - den här säsongen är slut på onsdag så bra timat om du vill vara med nästa säsong. Som Gsson sa - typ 300 coacher med.
  • Tiebreaken är först målskillnad, sen minst insläppta mål. Så du borde bli trea. Men kommer nog att bli promotad i alla fall då du är en av bästa treorna. Försvinner 2 lag som borde ha varit i 1:an nästa säsong.

Jag kommer nog tvåa i 2c men har inte så mycket till lag kvar till 1an så det blir intressant.
  • Skuld wrote: »
    Tiebreaken är först målskillnad, sen minst insläppta mål. Så du borde bli trea. Men kommer nog att bli promotad i alla fall då du är en av bästa treorna. Försvinner 2 lag som borde ha varit i 1:an nästa säsong.

Jag kommer nog tvåa i 2c men har inte så mycket till lag kvar till 1an så det blir intressant.

Kom också fram till något sådant till slut (lite förvirrande när det står att man hamnar 2:a både i spelet och i BBM fast man egentligen är 3:a). Blir troligtvis näst bästa trea (om inte Mynock förlorar) och om två fortfarande droppar ur så går man upp igen...
  • Blev bara fyra, trodde verkligen du skulle ta Vedholm Skuld/ Robbo. Kul säsong i alla fall. Verkar bli tre WE nästa säsong i 2c, Vedholm, Viajero och Hawca. 2c är verkligen alvdivisionen, jag och Soverigin Strike blev kvar med våra HE. Lycka till i ettan båda två.
Sign In or Register to comment.