Verkar blivit en hård start för Robbo i första matchen med två döda lineelves (lvl 4 och lvl 5) mot khemrilaget.
Lite tokigt khemri lag med 3 lvl 6 och en lvl 4 tomb guardian där alla har block,guard,mb (och en throw ra med +str,+ag)
Jo, från att ha ett dåligt lag spm inte riktigt platsar i div ett så drar jag på mig 3 dödsfall på tre cas en räddad av apo. Tar jag mer än en seger blir jag nog nöjd
Lite frågande till vem som säljer spelarna. Har jag en str4 ag5 wardancer så lär jag inte vilja göra mig av med den... Detta tillsammans med att folk kan farma pengar lätt i spelet gör allt lite konstigt...
Min block,guard,BT,frenzy bull levlade och slog 5+6. Då break tackle alltid används på första dodgen i cyanide så känns det lite ovärt, samt att jag har två hobbos som hanterar boll. Stand firm?
Min DP gobbo levlade och slog 6+6... Funderar på o skippa styrkan och ta antingen wrestle eller sneaky hit (laget ska bara spela fyra matcher till så han lär inte levla igen)
En bugg i Cyanide. Även om du slår t.ex en 6a med en kille som har break tackle så kommer break tackle att användas. Så 5 dodge följt av en 2 dodge så failar min bull den andra dodgen för att break tackle används upp på första dodgen...
Har inte det spelet funnits jättelänge? Är det så att de låter alla buggar bestå bara?
får hoppas tvåan satsar på att vara buggfri. Känns helt meningslöst annars.
Det finns lite buggar som de med största sannolikhet aldrig tänker fixa. Så länge det inte kraschar spelet så tycker de väl att det inte gör så mycket...
Jag kan säga att när jag gjorde TD med min wild animalande minotaur så gjorde jag inte det. Sen stog han där i endzone med bollen och betedde sig fundersam. Så även coach Mankan.
Fick bara 1-1 mot pro elves så blev ingen flawless season.
Lite jobbigt dock när han börjar med att CASsa två spelare. Han gjorde dock mål redan på andra turnen så hade gott om tid att göra mål. Men bra column defence samtidigt som jag inte lyckas få ut så mycket + att han använde sin wizard så blev det hyfsat svårt (2+,4+ för o göra mål i stort sett) men slog en 1:a och hade använt upp rerolls på double skulls innan. Lyckades få lite CAS o göra 1-1 i turn 16 iaf.
Pro elves med skills på allt och 3 +str gubbar är rätt jobbigt och möta.
Nästa match mot Skuld/ Robbos sönderslagna high elves
Såg att förra matchen blev adminnad 1-1 där så får se - han kanske har semester
han använde sin wizard så blev det hyfsat svårt (2+,4+ för o göra mål i stort sett) men slog en 1:a och hade använt upp rerolls på double skulls innan.
Man får väl ändå inte använda reroll på en wizard i det läget. Turnen är ju slut.
han använde sin wizard så blev det hyfsat svårt (2+,4+ för o göra mål i stort sett) men slog en 1:a och hade använt upp rerolls på double skulls innan.
Man får väl ändå inte använda reroll på en wizard i det läget. Turnen är ju slut.
Han anvÄnde sin wizard på min bollkille i slutet av turné turn 15. Jag fick chainpusha lite för en chans att plocka upp bollen med mi . Bull
Fick bara 1-1 mot pro elves så blev ingen flawless season.
Lite jobbigt dock när han börjar med att CASsa två spelare. Han gjorde dock mål redan på andra turnen så hade gott om tid att göra mål. Men bra column defence samtidigt som jag inte lyckas få ut så mycket + att han använde sin wizard så blev det hyfsat svårt (2+,4+ för o göra mål i stort sett) men slog en 1:a och hade använt upp rerolls på double skulls innan. Lyckades få lite CAS o göra 1-1 i turn 16 iaf.
Jodå visst har jag semester, men matchen förra veckan blev spelad. Jag ledde faktiskt efter 15/15 turns dock behövde han bara göra två st 2 tärningsblockar för att göra mål. Då mitt internet dog. Så vi enades om att 1-1 var det mest rättvisa resultatet.
Räknar med en mille i handikap mot dig, borde kunna bli intressant.
Skulle ha lyssnat på mig själv och låtit dig börja med bollen
Att fireballen fick ner 4/4 spelare förstörde lite väl mycket för mig, men det kunde ha gått mycket värre så får vara hyfsat nöjd ändå.
4 av 4 är lite bättre än 1 av 4 som jag fick in på Osten när Eclipse var aktivt. Enda långsiktiga resultatet av det var att min Blodge-Sure Hands-Pestigor blev badly hurt när han missade en dodge i goblinform.
Lite skillnad där ja
Hela min cage plus bollhållare (knockad) ramlade ju ner, alver dodgar, plockar boll i tacklingzon, dodgar lite mer och passar iväg bollen sen blev det 0-1 istället för 1-0..
Nu skulle det väl vara själva f-n om man inte lyckades vinna det här...
Ligger 3 poäng före tvåan med en omgång kvar, samt med 4 bättre i TD skillnad (första tiebreakern). Tvåan (necro) möter trean (khemri) och jag (chaos dwarf) möter sjuan (vampire).
Vampyrer med bra tärningar kan ju vara ett riktigt helsike - samt att han med alla sannolikhet kommer välja en wizard (han kommer nog bara ha 14 spelare dock) men om jag får välja så får han börja med bollen och så ska vi se om jag inte kan hålla honom borta från att göra mål i första...
Sen måste ju necrolaget vinna också och det khemrilaget är inte att leka med, 4 Tomb Guardians med block (lvl 4,6,6,6) samt en Thro-ra med +str,+ag,block,dodge,tackle,fend för att nämna några..
Comments
Lite tokigt khemri lag med 3 lvl 6 och en lvl 4 tomb guardian där alla har block,guard,mb (och en throw ra med +str,+ag)
http://bloodbowlgame.tumblr.com/post/91451853380/transfer-season-is-coming-join-the-marketplace
Vann min senaste match med 2-0, uppe i 5-0-0 och 10-1 i td. Pro elves next..
Min DP gobbo levlade och slog 6+6... Funderar på o skippa styrkan och ta antingen wrestle eller sneaky hit (laget ska bara spela fyra matcher till så han lär inte levla igen)
Andra förslag?
Används alltid BT på första dodgen?
får hoppas tvåan satsar på att vara buggfri. Känns helt meningslöst annars.
http://forum.bloodbowl-game.com/viewtopic.php?f=11&t=100
Han anvÄnde sin wizard på min bollkille i slutet av turné turn 15. Jag fick chainpusha lite för en chans att plocka upp bollen med mi . Bull
1. Att få bekräftat att jag tolkat regeln rätt
2. Om jag har rätt, att få koll på en bugg jag inte känt till
Lessen om jag lät bitchig
Tyckte om deras feltolkning av reglerna förut när man kunde använda wizard när som helst i sin runda.
Jodå visst har jag semester, men matchen förra veckan blev spelad. Jag ledde faktiskt efter 15/15 turns dock behövde han bara göra två st 2 tärningsblockar för att göra mål. Då mitt internet dog. Så vi enades om att 1-1 var det mest rättvisa resultatet.
Räknar med en mille i handikap mot dig, borde kunna bli intressant.
Skulle ha lyssnat på mig själv och låtit dig börja med bollen
Att fireballen fick ner 4/4 spelare förstörde lite väl mycket för mig, men det kunde ha gått mycket värre så får vara hyfsat nöjd ändå.
Hela min cage plus bollhållare (knockad) ramlade ju ner, alver dodgar, plockar boll i tacklingzon, dodgar lite mer och passar iväg bollen sen blev det 0-1 istället för 1-0..
Ligger 3 poäng före tvåan med en omgång kvar, samt med 4 bättre i TD skillnad (första tiebreakern). Tvåan (necro) möter trean (khemri) och jag (chaos dwarf) möter sjuan (vampire).
Vampyrer med bra tärningar kan ju vara ett riktigt helsike - samt att han med alla sannolikhet kommer välja en wizard (han kommer nog bara ha 14 spelare dock) men om jag får välja så får han börja med bollen och så ska vi se om jag inte kan hålla honom borta från att göra mål i första...
Sen måste ju necrolaget vinna också och det khemrilaget är inte att leka med, 4 Tomb Guardians med block (lvl 4,6,6,6) samt en Thro-ra med +str,+ag,block,dodge,tackle,fend för att nämna några..