Cyanide, svensk liga
Finns det intresse för att starta upp en svensk liga inom BB:CE/LE?
Jag spelade i en svensk när första versionen kom ut men den dog. Kan nog få med mig några kvalitativa spelare från de ligor jag spelar i.
Jag spelade i en svensk när första versionen kom ut men den dog. Kan nog få med mig några kvalitativa spelare från de ligor jag spelar i.
Comments
Absolut! SweBBA ser jag som en lös organisation för att premiera Svensk Blood Bowl i allmänhet. Till skillnad från lokala ligor etc.
Likt Gsson så var jag med och spelade i en svensk liga när spelet var nytt. Har för mig att vi hade två divisioner och ~15-20 spelare.
Om jag inte missminner mig så lyckades jag dessutom vinna den en av säsongerna med mitt chaos lag.
Försöker komma på vem det var som styrde i saker och ting då men kommer inte pådet..
Hehe du menar så som de har fixat alla buggar i deras nuvarande bb?
Jag avvaktar till hösten med SweBBA online och drar igång i nuvarande klient, så får vi byta klient när BB2 är ok. Det var vad jag fick ut av era svar ovan.
Jag heter Caracarn i Orca Cola så det är mig du kommer ihåg då
Pidpad har för övrigt lite funderingar på att kanske vara med i nån TT-turnering snart vilket kunde vara intressant - han har ju ändå vunnit OCC en gång.
Vi har väl båda en möjlighet att nå div 1? Min är rätt liten då den innefattar att han som ligger tvåa skall få spö av den som är sist och lämnat WO de senaste matcherna. Spelar i 2c.
Tyckte väl det var konstigt att det inte fanns några kända namn här...
Jag ligger rätt hyfsat till, blir delad tvåa vid vinst (sen är ju tiebreakers lite otydligt i Cyanide)
Jag förlorade ju förra matchen mot vampyrlaget (20 phoenix). Han lyckades med varenda gaze till runda 13 tror jag vilket gjorde det lite svårt att försvara bollen. Han powade ner min blodger och bollen studsade rätt och gjorde mål i min drive.
Lyckades dock nästan vända till 2-2 men hans Str5 vamp lyckades slå ner min bull,ploka,boll och gfi in i en hög av andra spelare. Sen fick jag push,push på blitzen på honom.
Har det andra vampyrlaget i sista matchen nu, får se hur det går. Han har ju 1 str boost och 5 ag boosts i laget - fast verkar som att han bara har 13 spelare för tillfället vilket inte lär räcka långt.
Vann min match mot Bebeto så nu är det upp till de andra men gissar jag kommer trea... Lite synd när det är så nära, hade en match där jag turn 15 står vi mållinjen, behöver klara en 2+ Dodge och har en reroll för att vinna matchen. Snake eyes, hans runda 16 blockar han ihjäl en av mina bästa, 9447 Blodge catcher.
Lycka till!
bbtactics och occ har båda väldigt aktiva forum, många är med i båda.
http://www.orca-cola.com/beta/index.php/page/index.html
Bara att gå in på forumet och anmäla sig - den här säsongen är slut på onsdag så bra timat om du vill vara med nästa säsong. Som Gsson sa - typ 300 coacher med.
Jag kommer nog tvåa i 2c men har inte så mycket till lag kvar till 1an så det blir intressant.
Kom också fram till något sådant till slut (lite förvirrande när det står att man hamnar 2:a både i spelet och i BBM fast man egentligen är 3:a). Blir troligtvis näst bästa trea (om inte Mynock förlorar) och om två fortfarande droppar ur så går man upp igen...