Säsong 13

1235»

Comments

• Så skrev jag inte det :(

Imorgon gäller det
  • Z3bb3: Ingen gick och dog ordentligt i alla fall :) Var du nära att få oavgjort eller hur var det?
  • Vi körde övertid, jag siktade på det för att safea. Går inte att få oavgjort i kvarten! Och gjorde ett civiliserat mål i turn 5 eller så. Men det var en spännande match!
  • Det låter onekligen som en spännande match :)
  • Ja, det var verkligen en spännande match.

I första halvlek kunde jag relativt turligt få in en touchdown (en blitz på bollhållaren, sen en bollstuds åt rätt håll så att jag endast behövde en dodge > bollplock och 1 GFI (istället för 2) för att nå TD.

I andra halvlek så började det någorlunda jämnt tycker jag, tills dess att jag började tappa ut lite för många spelare i KO, då började slakten.
    Ozt hade en väldigt kontrollerad drive för 1-1.

Jag vann slantsinglingen i förlängningen men var man down och startade förlängningen med 1 mot 3 i Rerolls (Ozt fick även en 4e reroll i förlängningen på kickoff).

Även fast den inhyrda Count Luthor presterade riktigt bra, så va block/tackle/dodge/breaktackle på det mesta alltför tungt.
    Sen hjälpte det ju inte att jag min tacklewight åkte ut i typ runda 3 och lyckades inte rolla in honom på hela matchen (totalt tror jag att jag slog in 1 enda Ghoul och misslyckades 2 ghoulslag samt alla 4 slag på wight) och Mumierna slog endast skallar och Both Down mot blockers.

Men riktigt rolig match och kul att jag ändå hade häng mot ett +400k lag som hitills gåt 7-0-0 (och jag tänker ändå räkna med att jag hade oavgjort efter full tid) :)
  • Bogville har inte bara 7-0-0 denna säsongen utan 16-0-1 totalt. Finalen förra säsongen är enda matchen de inte vunnit. Väldigt imponerande statistik. Att få förlängning mot dem är inte ett dåligt resultat alls :)
  • Fler matchrapporter åt folket!
    Bogville slår Ghashbu i finalen för övrigt...
  • Jag har clashat med Davids alldeles gör oinfekterade Skaven idag och nästan vunnit med 2-3. Min Block, Tentacles, Stand Firm-marauder storspelade! S3 tentacles ÄR episkt bra.

Men det är inte därför jag skriver. Jag ska ta hand om sjuk hund i helgen och kommer tyvärr inte till squigbollandet. Pokalen har jag lämnat till David så den kommer till ny ägare efter slutspelet. Lycka till alla slutspelare och squigbollare!
  • Tack för den här säsongen allihop. Jag är väldigt sugen på att spela säsong 14. Till att börja kommer det bli intressant att se vilka lag som blir anmälda :)
  • Tack för denna säsong! Det var mäktigt roligt!
  • Stort tack och framförallt stort grattis till Jonas för en välförtjänt seger. Jag fick höra hur han köpte in sina inducements och blev mäkta imponerad.

Om jag förstod det rätt. Han hade 420 000 i inducements, men istället lägga 450 000 av sina egna pengar för att ha råd med: 5 misc Mayhem kort för 250 000, en Wizard för 150 000 och en babe för 50 000. Planen är att få kortet Eclipse som gör alla spelare i bägge lagen till goblins för en turn och sedan dra ner en fireball på dem.

Tyvärr fick inte han Eclipse, fem chanser på tretton. Men lyckades vinna ändå.

Skickligt.
  • Hahaha!!! Vilket trick!!!

Själv har jag funderat kring Eclipse att skydda sig mot one-turners ;-)

Fireball mot goblins :-)

Tänka om i mina kortval
Sign In or Register to comment.