Göteborg Blood Bowl League (GBBL) Säsong 4

135

Comments

• trodde jag och @darkraven var jättesena med vår match men var ju nästan i tid. stabilt!

Underjordens arvingar - Spoils of Death
    (Underworld - Chaos Dwarf)
    TD: 2-1
    CAS: 4-0
    TV (efter matchen): 1500-960

Det var två elvamannalag som ställde upp för att spela, Ua hade 3 journeygoblins medan SoD hade 2 journeygoblins.
    SoD fick inducements så det räckte med en wizard och Nobla. Då Ua började med boll valde SoD att låta Nobla vila sig i form.

Efter tre rundor hade Ua gjort 5 cas och 1 ko (tror att en eller två av dessa var en foulcas och en b&c-cas på liggande spelare).
    SoD försöker att pressa fram ett snabbt mål ifrån Ua men Ua håller undan och gör TD i runda 8.
    Nobla får en runda på sig och gör en foul som inte resulterar i något allvarligt. Efter detta blir Nobla utvisad trots att coachen gör ett tappert försök att undvika utvisningen.

Inför andra halvlek ställer SoD upp med 3 dvärgar och 1 bull centaur. Ua lyckas att sno till sig bollen och gör 2-0 i mitten/slutet på andra halvlek och hoppas på att kunna sno åt sig bollen och göra ett mål till.
    SoD ställer återigen upp med 3 dvärgar och 1 bull centaur då ko-slag återigen misslyckats (tror att 6 av 6 misslyckades, eller 6 av 7).
    Ua försöker blitza ner den bollhållande bull centauren men får inte ner honom. Med en blitz och en dodge och en gfi så blir det ett tröstreduceringsmål för SoD.
    I sista rundan försöker trollet Leonard kasta iväg en goblin för ytterligare ett mål men fattar inte vad han ska göra.
  • Redskin Riot Resurrected vs Greedy Goblins.
    Td: 3-0
    Cas: 1-3
    Tv: 1030-1100

Gobbos börja med bollen med tappa den kvikt efter att trollkarlen kastat en eldboll på +ST pogon. Motorsågen försvann på utvisning av första foulen. Första halvlek fallerade rätt hårt för gobbosarna, inte tack vare brilian spela av chaos gänget, tack vare att trollet med guard var extremt inkopetent i denna matchen. Melisqus försökte övertalla dommarn att få tillbaka fanatiken men icke sa nicke och b&c, bomber och Melisqus vart utvisade. Andra halvlek så är de bara för chaos att promenera in bollen efter att trollet åter igen ställt till det. I fjärde driven så ser de ut som att trollet har fått pli på de här med att sloss men nej... Åter igen stääller han till det så Redskins kan göra ett tredje mål.

Alla cas för Greedy Goblins gjordes av goblins och de lyckades faktiskt döda en jouernymen, såatte RRR hade sitt fjärde dödsfall på tre matcher men glad över att det inte var en till warrior denna gång. Bara 60k kvar till minotauren.
  • Spoils of Death - Reikland Rangers
    TD: 1-0
    CAS: 3-0
    TV: 1030-1200
  • jag och @inforthepain har spelat vår match och den kommer att rapporteras av Jan
  • brocCooLi wrote: »
    jag och @inforthepain har spelat vår match och den kommer att rapporteras av Jan

Är det säkert? *Dumh dumh duuuuumhhh!*

• brocCooLi wrote: »
    jag och @inforthepain har spelat vår match och den kommer att rapporteras av Jan

Är det säkert? *Dumh dumh duuuuumhhh!*

japp.
  • Jag hävdar att det vart en stunty seger!
  • Jag är bortrest till 15 december så vill ni börja spela sista ronden kan ni göra det och så ger jag wo i näst sista ronden. Men om om Martin inte spelat sin sista rond innan jag är hemma så räknar jag med att vi spelar i helgen i nästa vecka som planerat.
  • Men jag ville ju döda Goblins ;(
  • PluTT wrote: »
    Men jag ville ju döda Goblins ;(

Det får du göra i sista rundan, jag skrev om näst sista rundan om MartinN vill spela sin sista runda innan våran match
  • edited December 2017
    Horn and Hoof (Chaos) vs Greedy Goblins (Goblins)
    Td: 3-1
    Cas: 5-1 (+1 foul-cas)
    Tv: 1310-930

Det började bra för Goblins... Hunden Bluebell blev casad av ett troll första rundan och 3 KO i början av matchen. Minotauren Old Major hämnades i tur 2 på motorsågen då denne misslyckades slå ner sitt mål och motorsågen missar nästa match. Goblins gjorde ett ganska enkelt mål i tur 4. Men då blev fanatic utvisad trots en bribe och när coachen klagade så blev även denne utvisad. Nu brakade det utför för Goblins...

På avsparken så hämnades Old Major på det troll som slog ut hans vän genom att skada benen på trollet som nu har -MA (efter apotekare och regeneration). Och innan grisen Napoleon gjorde mål i runda 8 så hade Warriorn Mr Frederick casat pogoern.

I andra halvlek så fortsatte det utför. Warriorn Mr Whymper casade en goblin men kycklingen Moses blev foul-casad direkt efter avspark. Turen efter det så dödade Old Major det andra trollet och Chaos försökte farma SPP men med solen i ögonen så flög bollen helt fel. Det blev lite rörigt runt bollen men till slut så lyckades Warriorn Mr Whymper plocka upp bollen och göra mål. Innan nästa avspark så blev även Bombardiern utvisad trots en bribe (var väldigt många ettor på viktiga slag för Goblins).

Med 2 turer kvar så ställde Goblins upp 3 spelare på plan. Dessa gjorde ett tappert försök men Mr Whymper kunde springa upp och med några GFI göra sitt andra mål för matchen.

Minotauren Old Major fick 3 casualties. 2 Troll och en motorsåg. Med en välförtjänt MVP efter matchen så levlade han Guard.

Warriorn Mr Whymper deltog i sin första match och visade var skåpet ska stå. Med 1 Cas och 2 TD så levlade han Block.

Jag är ledsen Plutt... Du får inte möta varken troll eller motorsåg i din match...
  • Jisses Amalia...
  • Reikland Rangers (humans) - Greedy Goblins (goblins) 2-1 (Cas 3-1)

• Hur går det med rapporteringen av matchen mellan Inforthepain och brocCooLi?

Är matcherna för rond 5 mellan MartinN och brocCooLi samt inforthepain och Darkraven bokade? Om inte så är det hög tid att göra det nu!
  • edited December 2017
    Horn and Hoof (Chaos) vs Underjordens Arvingar (Underworld)
    Td: 1-1
    Cas: 5 (+1 foulcas) -3
    Kills: 2-1
    Tv: 1260-1210

Nästa lag att möta de ovanligt dödliga spelarna i Horn and Hoof är en brokig samling av Skaven, Goblins och ett troll.

Horn and Hoof börjar med att ta emot bollen, men startar inte matchen särskilt bra. Flera spelare blir KO'ade på båda sidor men det dröjer till tur 3 innan första SPP blir utdelad. Det är Minotauren Old Major som slår till en av Arvingarnas farliga Blitzers så denna dör trots att apotekaren gjorde sitt bästa. Old Major har nu dödat inte mindre än 3 spelare den här säsongen. Tur 4 är däremot katastrofal för Chaos när de fumlar bollen vid ett pass-försök. Arvingarna är då snabba med att först slår ut Warriorn Mr Frederick (Apotekare användes för att behålla en viktig ST5 warrior i spel), strax efter så måste den vandrande apotekaren rädda Warriorn Mr Jones från en ond bråd död. Arvingarna plockar upp bollen och passar den upp mot mål och springer utom räckhåll för Chaos. Där stannar bollen till tur 8 då Arvingarna gör mål.

Andra halvlek öppnar med att Warriorn Mr Jones ännu en gång blir dödad, denna gången av trollet men den här gången så finns det inte några fler apotekare som kan rädda honom. Minotauren Old Major hämnas genom att slå ut en Skaven Thrower. Underworld passar upp bollen och försöker ducka sig förbi Chaos för att få upp bollen mot mål men snubblar. Horn and Hoof's ST5 warrior Mr Frederick plockar då upp bollen och hela laget samarbetar med att försöka slå ut motståndarna. I tur 13 så får Minotauren Old Major sin tredje Cas för matchen när han slår ut en Goblin. Turen efter så sparkar kycklingen Moses på ett liggande troll så denne missar nästa match. Under tiden så har man gett bollen till Warriorn Mr Pilkington så han kan får göra mål och levla. Mr Pilkington har vid det här laget gått upp och ställt sig vid mål, eskorterad av grisen Squealer, när en lös goblin våghalsigt blitzar honom och slår en both down. Detta resulterar i att goblinen blir casad och Mr Pilkoington levlar utan att behöva göra mål. Under tiden som hästen Boxer dödar en Blodge Skaven (varför dör Blodgers oftare än alla andra spelare?) så springer Warriorn Mr Frederick upp och kvitterar i tur 16.

Grisen Napoleon fick MVP och levlade Sure hands. Detta kompletterar hans extra armar fint!
    Warriorn Mr Pilkington levlade Block.
    Laget har nu dödat 6 motståndare. Old Major har själv dödat 3!
    Detta kan jämföras med att man lyckats göra 7 mål...
  • Melisqus wrote: »
    Hur går det med rapporteringen av matchen mellan Inforthepain och brocCooLi?

Är matcherna för rond 5 mellan MartinN och brocCooLi samt inforthepain och Darkraven bokade? Om inte så är det hög tid att göra det nu!

det var @inforthepain som vann vår likamatch så han lovade och svor att han skulle rapportera matchen.
  • Jag vinner aldrig mina likamatcher. ;)
  • Glömde Playbook i gbg, rapporterar när jag kommer hem igen.
  • Glömde Playbook i gbg, rapporterar när jag kommer hem igen.
    Och du har bokat in din rond 5 match? Annars är det hög tid att göra det.
  • Filar på det!
  • Gott nytt år på er alla!

Och vet någon hur det ser ut med slutspel?
  • Vi väntar fortfarande på att @inforthepain skall rapportera sina matcher. Sedan läggs det upp om slutspelet.
  • Alla matcher denna säsongen som inte är inrapporterade på fredag kl 17 räknas som dubbel wo!
  • edited January 2018
    Eftersom det inte har inkommit några fler resultat räknas de två matcherna som inte är rapporterade som dubbel WO.

Slutspelsschema kommer under dagen.
  • Här är ställningen efter gruppspelet:
    Placering: Namn: Poäng:
    1. MartinN 12 poäng
    2. PluTT 10 poäng
    3. brocCooLi 9 poäng (bättre tiebreaker)
    4. Melisqus 9 poäng
    5. inforthepain 6 poäng
    6. darkraven 5 poäng

Här är lottningen för slutspelet:
    1 vs 8: MartinN får WO först slutspelsmatchen
    2 vs 7 PluTT får WO första slutspelsmatchen
    3 vs 6 brocCooLi vs darkraven
    4 vs 5 Melisqus vs inforthepain
  • Ska ni spela på samma plats? Kollar gärna =)
  • när är deadline på slutspelet?
    har till slut tagit tag i det här och ska boka matchen :)
  • Ingen deadline ännu men så snart som möjligt. Drar det ut på tiden för mycket så meddelar jag att ni är för långsamma.

Jag och Inforthepain spelar imorgon kl 17:30 hos Inforthepain.
  • edited January 2018
    Kvartsfinal
    Redskin Riot Ressurected vs Greedy Goblins

Td: 2-0
    Cas: 4-1
    Tv: 1210-760

Innan matchen börjar kommer brocCooLi på besök för att representera chaoslagets +1Fame, men var tvungen att gå hem igen för att någon byggt fel på grejjer sååattte. När brocCooLi just skulle gå, leapar pogon in och sänker bollhållaren så bollen far ut i publiken som kastar den kort och de är fortfarande grötigt. Herr Klo blitzar och där far +st pogon ut. Gobbosarna svarar med att kasta en bomb på beastmannen som fått tag på bollen. Beastmannen fångar och lobbar iväg bomben mot fanatikern. En ättrig gobbo interceptar och kastar tlllbaka den till bollhållaren som återigen fångar bomben. Bollhållaren lobbar iväg bomben som blir lite sne men träffar ändå fyra lirare och sänker därmed fanataikern. Där efter far motorsågen på stryk... Ja jo, matchen fortsätter ungfär såhär, trollet med guard blir mördat och apon kliver in för att inte göra någon nytta, fortfarande dött troll som inte reggar. Yay! Matchen avslutas med en klassisk tripwire och det blir bara 2-0 till Redskins. Tack för go match!
  • Missade på grund av jobb ;(
Sign In or Register to comment.