Säsong 13

124

Comments

• z3bb3 wrote: »
    Har fortfarande inte riktigt lärt mig allas nicknames, ansikten och lag.
    Jag ber om ursäkt för det. :)

Jag har ju inte samma nick här som på Stockbowl så det är ju inte direkt lätt att hålla koll på mig :)
  • Rare Exports vann igår så de tar en plats i slutspelet om Anders tar sig tid till det. Det är tydligen inte 100% säkert dock.

För övrigt: Mousillon Skavengers - Feed the troll 7-0!
    Vad håller Björn/Mago på med :)
  • Jag är oskyldig till den där 7-0 matchen, jag är inte ens i stan! ;)
  • jori3641 wrote: »
    För övrigt: Mousillon Skavengers - Feed the troll 7-0!
    Vad håller Björn/Mago på med :)

Här borde man kunna kräva en matchrapport på sidan. Galna resultat. Bootcamp björn kanske vore på sin plats ;)
    Rare Exports vann igår så de tar en plats i slutspelet om Anders tar sig tid till det. Det är tydligen inte 100% säkert dock.

I en annan tråd beskrev Pellevin att det är att föredra att så snabbt som möjligt lägga upp resultaten. Trots att matchen spelades i torsdags är den ännu inte upplagd, och då är det bara en dag kvar innan anmälan till Reserv Rumble går ut. Jag misstänker att det inte är Jocke som är slö.
  • Bra spelat av JamJam med 7-0! :D
  • Kvartsfinalerna är lottade. Jag sätter en slant på att det blir Reptile Dysfunction, Bogville, Maledor Manticores & Ghashbu i semifinal.
    Jag hoppas att det i princip blir det motsatta dock. Man måste ju hålla på underdogs och relativt nytillkommna :)
    Kvartsfinalerna är lottade. Jag sätter en slant på att det blir Reptile Dysfunction, Bogville, Maledor Manticores & Ghashbu i semifinal.
    Jag hoppas att det i princip blir det motsatta dock. Man måste ju hålla på underdogs och relativt nytillkommna :)

Jag hoppas att några av mina spelare kommer överleva :)

• Hoppet är det sista som dör...
  • Lizardmen x2 i final tror jag på. Tänk om det fanns några hiphoppande amfibier som kunde ställa till oreda i leden...
  • Är det tillåtet med Star Players i semifinalerna och finalen?
  • edited April 2014
    Pellevin wrote: »
    Är det tillåtet med Star Players i semifinalerna och finalen?
    Ja.

Jag citerar StockBowls regler under Play-off:
    "Inducements in the play-off follow the normal rules for inducements in the league."

och under Incudements:
    "...
    0-2 Star Players
    ..."
  • Det är bra, men inte självklart då det i Stockbowls regler också står att vi använder LRB 6, och de reglerna på sid 30 uttryckligen förbjuder just Star Players i semi- och finalspel i ligor.

Men jag tycker det är ett bra system att tillåta dem.
  • Oj vad jag bråkade att man borde förtydliga att vi husreglar bort den restriktionen på gamla forumet. Men nu står det faktiskt ligans norm och det betyder ju faktiskt att det går över lrb även om det fortfarande inte är helt klart utan även bör listas under house rules.
  • z3bb3, du hoppas att du överlever? Du har dubbelt så mycket mighty blow som jag har ju!
  • Instämmer med Ozt. Skaderisken är nog inte ett jätteproblem för Bone Thugs, speciellt inte med den mängden regen de har. Dessutom finns det gott om pengar till att ersätta eventuella dödsfall :)
  • Nä, det är bara allt annat :)
    +410k

6x S4, alla block, 1x S5.

Det känns som att om 1-2 knockas tidigt i mitt lag så kommer mitt lag att spela större delen av matchen liggandes.

Hur som helst så kommer det bli kul! :)
  • Det är bra @z3bb3, pumpa upp ostens ego, sen trycker du ner honom i gruset ;-)
  • @z3bb3 döda skinksen och håll i hatten så kommer det gå vägen!
  • Haha, tack! :)
  • Håll i hatten, helt rätt. Håll i hatet också. Skinkhatet :D
  • Bogville har rätt många skinks att ta ner och du har inte så mycket tackle så du kommer få jobba på det. Hyr in Sinnedbad, Hack Enslash, en wizard, lite bribes så får du lite hjälp på vägen :)
  • ..och tanka ozten med öl! Han kanske inte spelar sämre med lite gott innanför västen, men han hytter mindre med näfven när du foular hans skanks.
  • Alltså, @Ozt klappar väl alltid ihop när det väl gäller? ;)
  • edited April 2014
    Mot mig har Ozt alltid klappat igenom. Värdsaprommiss... *ehost*

mutter mutter ärkefiende mutter
  • @mago, hoppas vi möts i final så jag kan få dig att äta de där orden!
  • Jag trodde ni var på samma halva, och därför möts i semifinal eller inte alls.
  • Nån som vet hur det gick mellan Mithlond Marvels och Reptile Dysfunction?
  • Finns det möjligtvis någon som skall till Alphaspel, som har en vampyr att låna ut?

Jag behöver någonting att symbolisera Count Luthor von Drakenborg, annars får det bli en Porc Orc eller en Chaos Warrior.
  • När? Om det är på slutspelsdagen kan jag ta med Luthor.
Sign In or Register to comment.