BUBBLE 15 - Tråden!

135

Comments

• edited September 2017
    Ja, men borde vara uppe igen. Startade om servern för en stund sedan. Kommer den inte tillbaka snart är den fortsatt nere till ikväll.
  • edited September 2017
    Uppdatering: Servern mår bra, men uppstarten gav den ett nytt IP. Så nu väntar jag på att mago ska uppdatera DNS för bubble.swebba.com för att den ska komma tillbaka.
  • DNS-ändringen är gjord, men det kan ju ta ett tag innan den slår igenom helt.
  • Mago wrote: »
    DNS-ändringen är gjord, men det kan ju ta ett tag innan den slår igenom helt.

Tack :)
  • edited September 2017
    Såg coach @Frantic öva någon ny strategi idag på Coop-parkeringen. Han stod och höll någon kort typ uppochner och innan jag hann undersöka närmare så kastade han sig iväg. Blir spännande att se på pitchen.
  • Stareater wrote: »
    Såg coach @Frantic öva någon ny strategi idag på Coop-parkeringen. Han stod och höll någon kort typ uppochner och innan jag hann undersöka närmare så kastade han sig iväg. Blir spännande att se på pitchen.

Haha god damn, trodde inte någon såg mig när jag tränade på mina "nya taktiker" :P

• Väntar med spänning på ett bättre matchreferat från igår kväll. Tittar jag på siffrorna som är inmatade i BUBBLE så verkar de väldigt motsägelsefulla.
    Väntar med spänning på ett bättre matchreferat från igår kväll. Tittar jag på siffrorna som är inmatade i BUBBLE så verkar de väldigt motsägelsefulla.

Afterlifebladet var på plats så jag tror den kommer till kvällen. De är ju rätt hjärndöda de där journalisterna :)

• Frantic wrote: »
    Stareater wrote: »
    Väntar med spänning på ett bättre matchreferat från igår kväll. Tittar jag på siffrorna som är inmatade i BUBBLE så verkar de väldigt motsägelsefulla.

Afterlifebladet var på plats så jag tror den kommer till kvällen. De är ju rätt hjärndöda de där journalisterna :)

Verkar fortfarande som orcherna i Banner's Bashers gjort ett mål för lite eller mycket när man summerar ihop spp för matchen.
  • Hmm, jag tror vi gjorde två. Men är lätt senil.
  • Jaha, inte kunde jag fuska där heller... vafan lixom.
  • Kommer du ihåg vilken min andra målgörare var?
  • Bonefinger wrote: »
    Kommer du ihåg vilken min andra målgörare var?

Redan lagt in det :)
  • Frantic wrote: »
    Bonefinger wrote: »

Samma blitzer alltså. Då måste jag bara göra en pass och två TDs med honom nästa match så jag kan skilla honom igen då :D.

Frantic wrote: »

Samma blitzer alltså. Då måste jag bara göra en pass och två TDs med honom nästa match så jag kan skilla honom igen då :D.

Alltså jag måste smuttat på handspriten eller något... så Näe, var en annan blitzer, råkade bara sätta en Comp istället för en TD på den fule fan. :P
  • Blood Bowl i sitt esse....

Noterbara händelser: Runda 1 Motionsspårarna öppnar upp med en dubbelskalle RR = skalle/both down med en black orc. Frantic skrattar åt spektaklet och gör direkt 1-0.

Nuffle gives, and Nuffle takes...

Runda 3,4,5,6 så åker 7 spelare ut från planen (alla Pinky Blinders), En dodge till död, en knockad och 5 cas.

Efter det slutar Orcerna slå ut spelare, men med det brutala övertaget av spelare så blev det svårt för Pinky att göra något konstruktivt, dock så kom det en lite hämnd sista två rundorna där först Alfie drar av ledbanden (i foten) på "Röbäck" för att rundan direkt efter få se Thomas Shelby totaldemolera "Nydalas Motionsspår" korsband, ledband och menisk.

En klen tröst för Pinky som tappade fyra spelare (en räddades av medic) var att Alfie slog sin andra raka dubbel...
  • edited September 2017
    Noterar att det fortsatt är 14 1/2 som listas i tabellen. Något jag borde åtgärda?
  • Nope. Vi väntar fortfarande på finalen.
  • Snow wrote: »
    Noterar att det fortsatt är 14 1/2 som listas i tabellen. Något jag borde åtgärda?

Jag har frågat chans på Danne @ikki flertalet ggr så nu ligger bollen hos honom.

Men ta bort den om ni vill killar, jag ger Danne chansen att spela när han kan och har han inte hunnit fören typ detta slutspel kickar igång tar jag segern som WO.

• Någon som mot förmodan råkar ha lite tid över på fredag efter lunch? Har lite flex att ta ut innan månadsskiftet och spelar gärna en match.
    Någon som mot förmodan råkar ha lite tid över på fredag efter lunch? Har lite flex att ta ut innan månadsskiftet och spelar gärna en match.
    Möjligtvis. Kan jag återkomma imorgon kväll?

• Självklart. Jag kan ge dig fram till fredag morgon
  • Då återkommer jag fredag morgon. Ta med ditt lag till jobbet, för det lutar åt att jag kan.
  • Sedan kan förloraren möta mig på kvällen :)
  • edited September 2017
    Leif som jag spelade mot senast är inte så aktiv här på swebba och saknar FB så om man vill spela mot honom är det på mobilnummer man måste nå honom på.
    073 - 802 33 ETTA ETTA - Leif Sundberg
  • Banner's Bashers - Birchtown Bandits 2-0.

Mårtens tärningar ville inte riktigt vara med. Två lyckade bollpoppningar räckte ändå inte. Sista tre turnsen eller så hade han tre spelare på planen. Trevligt motstånd som Nuffle var väldigt hård mot.
    Banner's Bashers - Birchtown Bandits 2-0.

Mårtens tärningar ville inte riktigt vara med. Två lyckade bollpoppningar räckte ändå inte. Sista tre turnsen eller så hade han tre spelare på planen. Trevligt motstånd som Nuffle var väldigt hård mot.

Gick från fyra journeymen till sex. Det här med alver är inte min grej.

Banner's Bashers - Birchtown Bandits 2-0.

Gick från fyra journeymen till sex. Det här med alver är inte min grej.

Du borde testa humans nästa säsong, jag har spelat dem tre ggr nu och aldrig klarat av något konstruktivt. Men denna säsong har de börjat dö som flugor.

Vi kanske skulle ta och mötas med laget som insats, förloraren byter lag ;)
  • Lockande förslag. Alla alvlag är värdelösa i mina händer. Ska tänka på det.

Humans är roligare, jag kom tvåa i ligan när jag spelade dem. Förlorade mot dina norse i finalen om jag inte minns fel.
    Lockande förslag. Alla alvlag är värdelösa i mina händer. Ska tänka på det.

Humans är roligare, jag kom tvåa i ligan när jag spelade dem. Förlorade mot dina norse i finalen om jag inte minns fel.

Japp Så var det :)

Sign In or Register to comment.