BUBBLE 15 - Tråden!

edited December 2017 in BUBBLE
Organisation

¤ Sista anmälningsdag för lag har vi tagit bort, vill någon hoppa in under säsongen så får man göra det. Detta eftersom vi har tänkt att spela vissa matcher mer "offentligt" för att locka nya spelare till ligan. Så länge man skänker en slant till Blood Bowl fonden (se nedan) så är man välkommen.

¤ Säsongen hade jag tänkt att vi kunde kicka igång nu om intresset finns. Slutspelet från Bubble 14½ verkar utebli pga tidsbrist från coacherna att få ihop matcherna och vi hade sagt att denna säsong skulle kicka igång efter Buzzqvarna cup som går av stapeln den 12/8. Säsongen kommer hålla på till den 26:e november, därefter blir det slutspel, då kommer vi förhoppningsvis vara klar innan Doubt IX.

¤ Kostnaden för deltagande i ligan 50kr/ coach, vilket inkluderar slutspel. Betalning sker genom att föra över pengar till Bloodbowl-fonden på: 8420-2 993 994 942-7 (Swedbank.) Swish går också bra 0-SJU-0 393 393 ETT. Man får även betala i natura, med natura menas det att man kan svänga förbi med 3-8st (beroende på humör, man kanske helt enkelt tänker spela en match och ha lite kul samtidigt varav antalet 8 (fyra var) finns som en betalningsmetod :)) Mariestad Old Ox. No money = No prices, No playoff.

¤ Ligan avslutas med ett slutspel där man för att få vara med i slutspelet måste spelat 4 matcher under säsongen. Har man inte kommit upp till det så deltar man inte i slutspelet. Denna regel har vi tagit in eftersom slakten som vissa star players (inducements) medtar är för brutal för "vanliga" lag.

¤ Slutspelet: Hur detta kommer gå till kommer vi bestämma en bit in på säsongen beroende på hur många coacher vi är men troligtvis lär det bli två poler där ettan och tvåan går vidare till semifinal.

¤ Det är tillåtet att starta ett nytt lag under ligans gång om man tröttnar eller det går för dåligt. Det nya laget övertar det gamla lagets placering (poäng) i ligan men alla inspelade pengar och SPP är förlorade. Det nystartade laget får vara av en annan ras.

¤ Nytt för i år är att vi kommer införa ett "mini-MVP-regn" eftersom vi kommer ha minst en ny coach med i år så kommer vi att dela ut en bonus MVP varje gång man mött alla lag i ligan en gång, detta för att "locka" alla att ta kontakt med varandra under seriens gång.

Denna MVP lottas ut över hela laget, du väljer alltså inte tre spelare som vanligt utan vem som helst som spelade sista matchen kan få den (dock inte eventuella star players).

¤ Matcher registreras via BUBBLE-Systemet Kontakta @Snow om du behöver ett konto eller för andra frågor gällande systemet.

Regler

Blood Bowl Competition Rules (LRB 6.0) är de regler vi har använt oss av, men till kommande säsong kommer vi att köra reglerna från Blood Bowl 2. Death Zone 1 och 2. Ska kolla om jag hittar en pdf jag kan länka till här men tills vidare är det dessa skillnader som finns som jag kan komma på såhär på rak arm:

1. Kort kostar som de gjort förr, och gratiskorten tas endast ur lekar med priset 50k.
2. Vi tillåter Brettonian, Khorne, Apes of Wrath, Woodland, Noble Humans, Savage Orcs och Slaanesh men i övrigt de nya rostren.
3. Guffle Pusmaw ersätter Grashnak Blackhoof som Star Player för Nurgle. Då har fortfarande
alla raser sex olika Star Playeralternativ.
4. Vi kör med arguing och head coach-regeln vid fouls.
5. Vi tar till oss ändringarna kring skillsen pling on, weeping blade och timmmmber.
6. Wizards finns inte mer.
7. Expensive Misstakes
8. Human Catchers kostar numera bara 60k
9. Coacher nominerar tre spelare i sitt lag, och slumpar sedan MVP mellan dessa tre spelare (som vi har haft som house rule tidigare är nu printat i regelboken).
10. En del nya positions-players. Ska försöka samla alla... tror det kan vara någon fler starpayer också. Återkommer om detta.
11. Korten spelar vi om en coach vill...

Mer info om "Expensive misstakes":

impzwjmvqdqfc.jpg

¤ Khorn
lflejcuatrezfo.png

¤ Woodland
ybfjqchjwadfg.jpg

¤ Apes Of Wrath
xxalhhrgchbac.jpg

¤ Bretonnia
vfxwbbswiyxrmq.png

Noble Humans Stats
zswdmrkwfnumctt.png

Savage Orc Stats
gbamofkpxdyund.jpg

Slaanesh Stats:
xxklzthhqcqusmp.jpg

Övrigt bra att veta:

¤ Här kan man läsa om (nästan) allting nytt som kommit iom GW´s nya släpp...
¤ Illegal procedure används enligt regelboken om inte båda coacherna tycker annorlunda.
¤ 1000k i startpengar.
¤ Star players är tillåtna. Notera att dessa ska vara någorlunda WYSIWYG och inte en vanlig lineman med nummer 3.
¤ Lag som innehåller omålade spelare kan aldrig få positiv FAME (för vem hejar på ett färglöst lag?), detta gäller dock inte under pre-season, där laget får spela färglöst eftersom deras matchtröjor kanske inte hunnit blivit tryckta än.
¤ Garanterade winnings: Om ett lag får winnings under 30k (inklusive FAME, Fan Favourite etc.) så ökas dessa winnings automatiskt till 30k.
¤ Om en spelare missar en överenskommen match utan förvarning så räknas det som concede.
¤ Man får inte spela två matcher i rad mot en och samma coach utan måste minst ha en match spelad mot någon annan där emellan innan man kan mötas på nytt.
¤ Ingen övertid i grundserien, bara i slutspel.
¤ Fyra minuter per runda rekommenderas i grundspelet och kommer användas i slutspelet om en coach vill det.

- Förlängning - Specialregler som gäller då.

1. X*4 rundors halvleks-spel, där X är antalet halvlekar.
2. Golden Goal. Dvs det är direkt slut när något av lagen lyckas göra TD.
3. Man slår ingen kick-off table, det blir alltid [4] perfekt defence för kickande lag.
4. Man slår ett slag på väderlekstabellen vid varje övertidshalvlek startar.
5. Man lottar om vem som får börja reciva.

Om två eller flera lag slutar på samma poäng gäller följande:

1. Flest TD
2. Flest CAS
3. Bäst +/- TD
4. Bäst +/- CAS
5. Lyckas det vara lika efter ovanstående 4 punkter så får coacherna kommer överens om ett alternativ: Armbrytning, lottning,eller spela en förlängningsmatch mellan varandra. OBS! Man får poäng för cas, comps td´s etc och MVP delas också ut efter denna "bonusfajt".

Priser

En "Bubble-BloodBowl-Mugg" till vinnaren (med sina egna detaljer som, coach, lagnamn och "bomärke" har utlovats.

Samt en massa kvarlämnat från tidigare prisbord. Återkommer med bild efter säsong 13 är klar så ni får veta vad vi tampas om.

pwxialzdmrnlth.jpg

¤ Deltagare

* Mankan - Hall Of Fame
* Mårten - Wood Elves
* Erik - Humans
* Emil - Goblins
* Bonefinger - orc
* Martin - Dvärgar
* Magnus - Dark Elfs (ej bekräftat)
* Leif - Orc

UPPDATERAS ALLT EFTERSOM....
«1345

Comments

  • PINKY BLINDERS söker motstånd i morgon Fredag (11/8) Any takers?

    giphy.gif
  • Fan vad kul regler ni kör med. Man kanske skulle flytta tillbaka...
  • Pellevin wrote: »
    Fan vad kul regler ni kör med. Man kanske skulle flytta tillbaka...

    Lite OT: Vad är det för regler som Umebowlarna kör med som du saknar i Stockbowl?
  • @Pellevin Du är välkommen.

    @Frantic Vi borde se över vilka star players vi ska köra med. Jag ska ta ett litet krafttag och försöka koda in uppdateringarna av Goblin och Chaos Pact i BUBBLE i början av säsongen.
  • Mooselord wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Fan vad kul regler ni kör med. Man kanske skulle flytta tillbaka...

    Lite OT: Vad är det för regler som Umebowlarna kör med som du saknar i Stockbowl?
    Rostrarna
  • edited August 2017
    Stareater wrote: »
    @Pellevin Du är välkommen.

    @Frantic Vi borde se över vilka star players vi ska köra med. Jag ska ta ett litet krafttag och försöka koda in uppdateringarna av Goblin och Chaos Pact i BUBBLE i början av säsongen.

    Japp, skulle vara kung om du kunde göra förändringarna i pris och vart de får spela samt lägga till de nya.

    Ska vi lägga till de som finns för Noble Humans och Savage orcs också?

    @Pellevin - Du är välkommen, vi tappade precis @khanmank som blev "free agent" till er så vi behöver fylla en stort hålrum ;)

    @Mooselord - det är inte bara lagen, det är vinnarkoppen han vill ha ett ex av också ;)

  • @Frantic genomskådar alltid mina lägsta drifter.
  • Jag överväger att vara med. Återkommer med beslut, men det är lite drygare än förr med tanke på bostadsort Holmsund.
  • Snow wrote: »
    Jag överväger att vara med. Återkommer med beslut, men det är lite drygare än förr med tanke på bostadsort Holmsund.

    Jag har inga problem med att köra till Holmsund för att få spela lite BB :)
  • Frantic wrote: »
    Snow wrote: »
    Jag överväger att vara med. Återkommer med beslut, men det är lite drygare än förr med tanke på bostadsort Holmsund.

    Jag har inga problem med att köra till Holmsund för att få spela lite BB :)

    Holmsund eller Umeå, inte stor skillnad för mig.

  • edited August 2017
    Som det ser ut i dagsläget så blir vi kanske hela fyra "nya" coacher. Kul med friskt/nytt blod :)

    EDIT: Någon som vill spela ikväll mot Pinky Blinders? :D
  • Frantic wrote: »
    Som det ser ut i dagsläget så blir vi kanske hela fyra "nya" coacher. Kul med friskt/nytt blod :)

    Oh. Det var ett tag sedan vi hade så mycket förändring i ligan. Synd bara att vi förlorat @khanmank för det har alltid varit roligt att spela mot honom och lätt att schemalägga matcher med honom.
  • Savage orcs troll har ett par intressanta skills. Throw och team-mate regeneration.
  • Ska inte Brutas ha Thick Skull istf Frenzy. Det hade ju mina ligaledare när vi fick tvångsförflyttas ut ur slutspelet ...
  • Pellevin wrote: »
    @Frantic genomskådar alltid mina lägsta drifter.

    Men kom upp till USB till våren, då kan man också vinna koppar :)
  • Pellevin wrote: »
    Fan vad kul regler ni kör med. Man kanske skulle flytta tillbaka...
    kul%20bb.jpg

  • Jag har skickat lite kodändringar till @snow med DZ2-ändringarna för goblins och Chaos Pact, samt Slannesh-laget. Förhoppningsvis ska uppgraderingen gå snabbt och smärtfritt.

    Jag har inte tagit tag i Slayer Hold-laget och Pestilent Vermin-laget eftersom jag inte vet vilka som ska in och det finns en hel hög med star players som jag inte hunnit att implementera ännu.
  • Uppdaterat och klart. Verifiera gärna.
  • Verkar fungera bra enligt mig.
  • Gött!

    Jag och Martin kickar igång säsong 15 ikväll :)
  • khanmank wrote: »
    Ska inte Brutas ha Thick Skull istf Frenzy. Det hade ju mina ligaledare när vi fick tvångsförflyttas ut ur slutspelet ...

    Så kanske det är, får styra upp det vid tillfälle :)
  • edited August 2017
    Och säsong 15 är igång!!!!!

    Martins dvärgar kom på besök och efter rejält mycket blockade hit och dit så blev båda coacherna glada när slutsignalen ljöd och ställningen var 1-1.

    Trots påtryckningar av hemma coachen så förblev den irländska whiskyflaskan oöppnad.

    Bådar inte gott för Magnus som verkar stå på tur för Pinky Blinders ;)

    I en intervju mellan en av "Bubbles" rookie-coacher så hördes följande:

    "Rätt nöjd med min första match i ligan. Den involverade två mål, ett var, väldigt mycket regn och AV 10 catchers.
  • Hej alla!
    Jag har lite flextid över och om någon av er har tid, dagtid till veckan, spelar jag gärna en Blood Bowl-match i bubble 15.

    Tips till dig @bonefinger fyll i ditt mobilnummer på coach-sidan i BUBBLE så det går att få tag i dig om det skulle behövas.
  • Stareater wrote: »
    Hej alla!
    Jag har lite flextid över och om någon av er har tid, dagtid till veckan, spelar jag gärna en Blood Bowl-match i bubble 15.

    Tips till dig @bonefinger fyll i ditt mobilnummer på coach-sidan i BUBBLE så det går att få tag i dig om det skulle behövas.

    @Stareater okej, fixar det nu. Tack för tipset

  • edited August 2017
    Coach Stareater har nu som många förutspått skrivit på för Birchtown Bandits. "Känns skönt att få spela med riktiga spelare, och inte farmalaget som jag fick dras med under sommaren." är hans kommentar till Afterlifebladet. Samtidigt som detta avslöjades presenterades även lagets nya huvudsponsor, General Elftrick.

    images?q=tbn:ANd9GcTAbLMaWmHgdMSFVyqMunadS80kRSNCKZOonaLg65znP49DiA
  • Najs!

    När vill du ha besök av Pinky Blinders då? :)
  • Frantic wrote: »
    Najs!

    När vill du ha besök av Pinky Blinders då? :)

    Inte den här veckan. Har fullt upp på kvällarna. =(

  • Efter skandalen att inga högalvslag ställer upp i BUBBLE-ligan detta år, så har företaget Aigrette beslutat sig för att sponsra Birchtown Bandits istället. Laget kommer att under säsongen få gratis ägretter, något som uppskattas av de mer stilfulla spelarna.

    agrett.png
  • "Det visade sig att många alver blev upprörda över Aigrettes sponsring och endast 3000 alver dök upp på dagens match. Dessutom visade det sig att dessa ägretter skymde sikten. Fyra allvarligt skadade och en död Wardancer blev resultatet. Birchtown Bandits kommer därför omförhandla villkoren kring denna sponsring under kommande vecka."
  • Stareater wrote: »
    "Det visade sig att många alver blev upprörda över Aigrettes sponsring och endast 3000 alver dök upp på dagens match. Dessutom visade det sig att dessa ägretter skymde sikten. Fyra allvarligt skadade och en död Wardancer blev resultatet. Birchtown Bandits kommer därför omförhandla villkoren kring denna sponsring under kommande vecka."

    Låter brutalt!!!

    Dvärgarna var inte snälla mot mig med, men inte alls som för dig.

    Möt "snälla" Pinky Blinders istället :)
Sign In or Register to comment.