Bubble Season 14

12346

Comments

• Eller den klassiska: "A ten yard dash to the death".
  • Pellevin wrote: »
    Eller den klassiska: "A ten yard dash to the death".

Låter lite som "100 meter rödvin" som jag tävlade i på universitetstiden. Borde kanske ha hetat "Springa 100 meter och försöka dricka en dunk med hemmagjort rödvin". Vårt stafettlag kom aldrig i mål.
    Eller den klassiska: "A ten yard dash to the death".

Fråga: Får Woodlands treeman också skillen "Timmmber"?
  • Jättebra fråga, har inte tänkt på det. Vad tycker folk?
    Jättebra fråga, har inte tänkt på det. Vad tycker folk?

Absolut... det är ändå en "sämre" än underworld. ;)
  • Hade regeln från början varit att Halflings kan hjälpa till hade de både sluppit erata, och vi hade sluppit detta problem.
  • Så umepojkar, ni som kört mer med Woodland än några andra (tror jag). Bör lagets treeman ha skillen Timmm-ber?
  • Bara jag som spelat dem en gång men flera ville testa dem efteråt men det är lätt att talk the talk men sedan när det walk the walk så blev det andra bullar ;). Säsongen då? Jo den gick helt ok, skillen i sig skulle inte göra bu eller bä.

Klart man som coach vill ha den men eftersom man ändå har dryader som har lite power så är man inte så beroende av trädet på samma sätt som halflings.

Äh, jag säger nej så halflings har en "fördel"...
  • edited April 2017
    stashman wrote: »
    Tack! Jag har sett och beundrat bilderna på Tjubs lag, men tänkte ändå inte på dem.

Det verkar rimligt att Woodland inte skall ha skillen. Så om ni i Umeå vill att jag skall uttala mig i frågan så har jag gjort det nu. (Funderade på om man kunde modifiera regeln så att bara Halflings kan hjälpa till, men det var både klumpigt och svårt att motivera.)
    stashman wrote: »
    Tack! Jag har sett och beundrat bilderna på Tjubs lag, men tänkte ändå inte på dem.

Det verkar rimligt att Woodland inte skall ha skillen. Så om ni i Umeå vill att jag skall uttala mig i frågan så har jag gjort det nu. (Funderade på om man kunde modifiera regeln så att bara Halflings kan hjälpa till, men det var både klumpigt och svårt att motivera.)

Var exakt så jag satt och tänkte, att det bara är flingorna som kan hjälpa till "resning".

Men då äre ju flingorna som ska ha "Reizing" eller något.... inte trädet som ska ha timmmber. Hmm
  • edited April 2017
    Ja, en ny flingskill: "Erecting Wood". Bra idé.
    Ja, en ny flingskill: "Erecting Wood". Bra idé.

haahahahaha :)

Nåväl....

Eftersom jag har otur ibland när jag tänker så spärrade jag sista helgen för Bubble-ligan genom att sätta USB-turneringen denna helg.
    Med det sagt skrivet så förlänger jag BUBBLE med en vecka innan slutspelet träder i kraft. Slutspelsdatum börjar med andra ord 8/5.
    Någon som har något att invända på det? Skriv en rad isf

• Jag spelar gärna en match till med mina otursförföljda amazoner, så att jag faktiskt tar mig till slutspelet. Bara att höra av sig till mig så försöker vi boka in en match.
  • Ska försöka möta Emil på måndag och sen hinner jag kanske en match till. Blir gräsänkling där på onsdag så efter det blir det casa Tyra i så fall.
  • Jag kan spela Söndag (alltså ikväll samt om (7 dagar) Måndag och Onsdag kväll :)
  • edited May 2017
    Då var slutspelet igång!!!!!!

Som vi bestämde tidigare så skulle ettan välja motståndare först och sedan tvåan vilket gör att trean i grundserien blir tilldelad sin motståndare.

Efter det följer upp med en finalpol mellan de tre vinnarna i dessa matcher. där den spelare som med flest poäng från grundserien möter den med minst, sedan möter förloraren i den fajten den som fick vila också slutligen vinnaren från första fajten mot den som den inte mött.

Mike Pehrsson slutade på sista plats och missar således slutspelet denna gång, men han lär komma tillbaka starkt till nästa säsong som drar igång när vi vill. Redan idag om så är fallet.

Efter att pratat med Mankanså är slutspelet spikat.

Erik Johansson möter Mårten.
    Magnus Eriksson möter Daniel Lee
    Emil Emilsson möter Kristoffer Basse Hedlund

Höres köres! :)
  • Jag lade in de kommande matcherna som semifinaler i BUBBLE.
  • Stareater wrote: »
    Jag lade in de kommande matcherna som semifinaler i BUBBLE.

Kanon!
  • Jag skapade upp en turnering i BUBBLE för sommarsäsongen. Den heter (för tillfället) "BUBBLE14½ - SUMMER" och det är bara att skapa lag. Säg till om det är något problem så ska jag kika på det.
    Jag skapade upp en turnering i BUBBLE för sommarsäsongen. Den heter (för tillfället) "BUBBLE14½ - SUMMER" och det är bara att skapa lag. Säg till om det är något problem så ska jag kika på det.

Magiskt kung Mårten!!! :)
  • Uppdaterat bubble med noble humans och savage orcs från @Stareaters patch. Om ni möttes av felmeddelanden tidigare i morse var det på grund av detta systemavbrott.
  • Ny tråd för Bubble 14.5 kommer under kvällen ...
  • Kikade på matchrapporten mellan Berghem Bobcats och Tomtebo KnightCrawlers och det verkar vara lite mysko. Inte nog med att khanmank vann och att spelaren Mankan dog (denna säsong också), utan Tomte-Bossarna verkar ha fått två MVP också.
  • Snow wrote: »
    Uppdaterat bubble med noble humans och savage orcs från @Stareaters patch. Om ni möttes av felmeddelanden tidigare i morse var det på grund av detta systemavbrott.

Tackar som vanligt @Snow.
    Kikade på matchrapporten mellan Berghem Bobcats och Tomtebo KnightCrawlers och det verkar vara lite mysko. Inte nog med att khanmank vann och att spelaren Mankan dog (denna säsong också), utan Tomte-Bossarna verkar ha fått två MVP också.

Ja vi var ovanligt bra i denna match. Så jag tyckte vi var värda 2 mvp!
  • Finns det något estimat på när finalen mellan Berghem Bobcats och Ninja Insane Combat Elfs kommer att bli av?
    Finns det något estimat på när finalen mellan Berghem Bobcats och Ninja Insane Combat Elfs kommer att bli av?

Fredag kväll :)

• edited June 2017
    Frantic wrote: »
    Stareater wrote: »
    Finns det något estimat på när finalen mellan Berghem Bobcats och Ninja Insane Combat Elfs kommer att bli av?

Fredag kväll :)

Prime time.

För övrigt hoppas jag att @khanmank vinner. Han behöver en mugg nu när han ska flytta söderut.
    Go Bobcats!
  • edited June 2017
    Blev det en match igår? Jag söker frenetiskt i Tackle tidningen (TT) och Afterlifebladet men hittar inga resultat eller referat om matchen.

Får plöja in pengar nästa år och få livesändning från Cabalvision+ nästa final.
Sign In or Register to comment.