Bubble Season 14

24567

Comments

• Bra jobbat killar :)
  • Tjo!

Jag är upptagen tom måndag men laget har precis fått sin "team-badge" och är GRYMT spelsugna. Så vem vill mäta sina krafter?

lyqeottptaswiv.png

Ps. @Stareater New Kids With Block har företräde så vi kan spela klart vår semifinal Ds.
  • Jag kan spela vardagkväll nästa vecka, måndag, tisdag, torsdag. kan möjligtvis spela på dagtid också
  • edited January 2017
    Ikki wrote: »
    Jag kan spela vardagkväll nästa vecka, måndag, tisdag, torsdag. kan möjligtvis spela på dagtid också

Men så najs! Kan jag boka in tisdag? Borta eller hemma spelar mig ingen roll :)

Edit: Rätt dag fixat....
  • Jag har en del tid ledigt dagtid just nu, men inte så mycket kvällstid (förutom de kvällar som @Frantic uppenbarligen är bortrest).
  • Frantic wrote: »
    Jag kan spela vardagkväll nästa vecka, måndag, tisdag, torsdag. kan möjligtvis spela på dagtid också

Men så najs! Kan jag boka in onsdag? Borta eller hemma spelar mig ingen roll :)

@Frantic lär dig läsa vilka dagar @Ikki kan =)
  • Ja men hur fan går det med säsong 13? Vann jag eller?

• Kan jag göra en Radge nu?
    Ogre's billigare, alla är Leaders och titchy tar bort tackle på block tärningarna?
    Eller måste jag smöra mera, typ komma hem med en hembakad kaka till alla i ligan?
    Är vi fortfarande bara vi Eight Usual Suspects?
  • edited January 2017
    Marty33 wrote: »
    Ja men hur fan går det med säsong 13? Vann jag eller?

Nope du har inte vunnit, jag och Mårten gör vårt bästa över att hitta en tid som passar oss båda och sedan har du din motståndare i finalen redo :)

Men eftersom vårt schema inte går så bra ihop så har vi valt att starta säsong 14 så alla som vill komma igång med spelandet ska få göra det och slippa vänta på att kombinationen Erik vs. Mårten ska bli verklighet.
    Kan jag göra en Radge nu?
    Ogre's billigare, alla är Leaders och titchy tar bort tackle på block tärningarna?
    Eller måste jag smöra mera, typ komma hem med en hembakad kaka till alla i ligan?
    Är vi fortfarande bara vi Eight Usual Suspects?

Jag har inget emot att ogräsen är billigare (som det ser ut på omröstningen så verkar du få det igenom också) Sedan hur övriga vill göra med att titchy neutraliserar tackle vet jag inte men det är ok med mig.

Leader på ogräsen däremot är jag allergisk mot, Jag spelade med ogräsen enligt standard rules och mankan med iaf titchy regeln igenomklubbad (minns inte om priset var billigare också) vi klarade av det och ser inte meningen med att göra dem ytterligare bättre. Men som sagt jag vänder kappan efter vinden om övriga vill släppa på det också.

Vilka som är med i ligan så ser det ut som standarduppsättning, jag har dock inte hört något från Olof, har du pratat med honom?
  • Stareater wrote: »
    Frantic wrote: »

Men så najs! Kan jag boka in onsdag? Borta eller hemma spelar mig ingen roll :)

@Frantic lär dig läsa vilka dagar @Ikki kan =)

Haha, jag skulle skriva tisdag, men vettitutsan varför jag skrev onsdag :P
  • Orange is the new black - onsdag är nya tisdag.

Öka tempot nu grabbarna bojz
  • BLITZMANIA: På Fantasias Battle Bunker (och hemmavid) kommer man kunna lira också med start måndag [har jag för mig] och Dea tänker köra ranking som de gör i Magic. Som jag greppade det hela så blir det 2 pinnar för seger. 1 pinne för oavgjort och en pinne för spelad match. Sen någon slags bonuskvist för spel i själva Battle Bunkern. Jag är på!
  • Vill också påpeka att när Mankan spelade så hade sur-snottarna move 6 dessutom. Mygel på högsta nivå (har ingenting att göra med att jag gjorde mål runda 16 och utbrast - JA JAG VANN! Varpå Mankan kontrar något i stil med, "grattis till lika, det blev 2-2"
  • edited January 2017
    Vill också påpeka att när Mankan spelade så hade sur-snottarna move 6 dessutom. Mygel på högsta nivå (har ingenting att göra med att jag gjorde mål runda 16 och utbrast - JA JAG VANN! Varpå Mankan kontrar något i stil med, "grattis till lika, det blev 2-2"

Hahahahaa jajuste den gamla klassikern, den minns jag nu :D

Kan tilläggas att all pillande med förändringar gällande skills och stats inc, så har @Snow och @Stareater vetorätt i ämnet eftersom det är bara de som kan fippla med koderna på hemsidan för att få in det i bubble....

• ja jag vet inte, blir inget spel med mig förrän jag bestämt lag, förrän ni spikat ev små benefits för Ogres så att e..........
  • Jag överväger att hoppa denna säsong och istället bara spela Blitzmania intensivt på Fantasia. Vill få till matcher med så mycket folk utanför ligan som möjligt och se om intresse finns för fler att spela kommande säsonger (alternativt skapa divisionsspel).

Jag kommer inte gå in och ändra några regler i OBBLM. Men jag kan tänka mig att admin-ändra enskilda spelare om det behövs.
  • Jag kan inte lägga till min och @khanmanks match från i kväll på hemsidan.
    När jag går in på schedule match, står rätt lag i your team, men när jag väljer tournament försvinner det och jag kan inte välja något lag till mig och kommer således inte vidare.
  • emilskaya wrote: »
    Jag kan inte lägga till min och @khanmanks match från i kväll på hemsidan.
    När jag går in på schedule match, står rätt lag i your team, men när jag väljer tournament försvinner det och jag kan inte välja något lag till mig och kommer således inte vidare.

Ser vad som är fel i varje fall. Ditt necrolag ligger i bubble 13 inte 14.

• Ok hur flyttar jag det? Eller måste jag göra ett nytt?
  • Vi måste nu spika reglerna. Typ nyss.

Det verkar bli Ogres JA i alla fall (4-2) och i övrigt är det 3-3. Nästa röst avgör?

• Jag ändrar min röst från ja,nej,nej till nej,nej,nej av anledningen som Frantic har ovan om att alla inte har korten.
  • Stareater wrote: »
    Jag ändrar min röst från ja,nej,nej till nej,nej,nej av anledningen som Frantic har ovan om att alla inte har korten.

Jag tycker vi gör som så att vi skippar korten tills vi har dem, får vi tag på dem så testar vi helt enkelt.

Om någon hittar dem på nätet så länka gärna till mig så kommer jag skriva ut en uppsättning av dem, plasta in och dela ut så alla har dem.
  • Jag som gör fel eller något tokigt sedan förändringen av bubble?

Request failed : Internal error: Failed to move file from '/tmp/phpvrDC2J' to 'images/teams/247.jpg'

kommer upp när jag lägger upp min badge på sidan.
  • Förmodligen filrättigheter på servern. Ordnar.
  • emilskaya wrote: »
    Ok hur flyttar jag det? Eller måste jag göra ett nytt?

Du kan inte flytta. @Snow kan säkert för hand manipulera databasen, men lättast och snabbast är nog att skapa nytt.
  • Nu borde det gå bra att ladda upp bilder igen. Är det fortfarande problem med att skapa matcher eller har det löst sig?
  • Har inte kollat sen igår kväll. Men jag har inte skapat om laget än. Så troligen kvarstår problemet. Har inte hunnit till datorn för att testa än. :-)
  • Så där. Laget återskapat och matchrapport ifylld. Det var slakt!
  • edited January 2017
    laddaned.jpg

Temple of Lastria kom på besök till Mariehem ikväll och började matchen strålande. Efter en hel del ettor slagna av hemmalaget (not so)Nice så var alla RR´s förbrukade runda 2 och bollen hade bytt ägare efter ett misslyckad dump-of till en Saurus som sedan utan att stressa kunde promenera framåt och göra 1-0 runda 5.

Ettorna avlöste varandra mer eller mindre hela halvlek för ninjorna så i paus var ställningen 0-1 till ödlorna. Frantic gjorde som i förra matchen: Skällde, skällde och skällde på sina spelare i vilket gav resultat. För vändningen kom direkt och det med råge.

En sten i skallen på en skink som använde sin stunty-skill till att lämna planen för gott gav en öppning i försvaret vilket i sin tur ledde till kvitterat 1-1 redan runda 2.

Det följde upp med en perfect defence och runda 4 kom då 2-1.

Runda 8 kom spiken i kistan när Nice gjorde slutresultatet 3-1, men hur kunde det bli såhär? Jo....

Alla ettor som Frantic slog i första halvlek var som bortblåst. Det verkade som Nuffle a.k.a "Tärningsgudn" lämnat Frantics mannar i fred och gottade sig istället åt att låta Ikki få känna på hans vrede.

Första rundan började Ikki med att slå dubbel skalle, rr, dubbelskalle. Följt av runda två block/skalle, rr block/block för att rundan efter det försöka sig på en svår 3+ dodge med inbyggt rr, vilket ni säkert redan räknat ut direkt slutade med maskrosluktande för skinken... Efter sådana ingripanden av spelarna var matchen vänd till ninjornas fördel.

Oturen fortsatte för Ikkis mannar där det blev turnover mer eller mindre varje runda vilket ninjorna tog väl vara på.

Slutreslutatet 3-1 var inte helt rättvist, men tittar vi till poängfördelningen på spelarna så är båda coacherna nöjda.
Sign In or Register to comment.