SweBBA-lag 2014
Editerat 2014-01-08: Färgröstningen färdig
Vi här på SweBBA skall göra ett gemensamt lag - SweBBA laget. Vi började med att rösta om vilken typ av lag - blev Nekromantic, sedan röstade vi om vilka färger uniformen skall ha och slutligen hur basningen skall vara.
Primärfärg: Purpur
Sekundärfärg: Guld
Bas: Ovansida - Välnött plan (fläckar av gräs / klumpar av jord)
Basen skall även märkas med: spelarnummer (starplayers får en stjärna) och Naf-namn samt Färgkodat enligt:
Zombie: ingen färg/svart
Varewolf: gul
Wight: röd
Fleshgolem: grön
Ghoul: vit
Nu får alla som vill anmäla sig för att måla en modell, coaching staff, markörer eller starplayers till laget. Målningens teknik och stil är upp till vare deltagare att själv bestämma om. Det finns inga krav på kvalité utan alla som vill får vara med. Vi sätter en deadline, 15:e november när allt skall vara färdigt och inskickat till en samordnare (mig). Sedan drar en oberoende person lott av alla som bidrog och den som blir dragen får alla modeller lagom till jul 2014.
Det är Necromantic som är SweBBA-laget 2014. Följande positioner kan man tänka sig behövs till ett dylikt lag och detta är deras statut (tillsatta/lediga). Skriv gärna in vad ni vill göra samt om det är en spelare vilket nummer (1-16) ni vill att den skall få. Först till kvarn gäller när vi fördelar vem som gör vad. Om ni vill göra fler saker är det också tillåtet men ge alla en chans att bidraga med spelare innan ni hoggar flera (obs: oavsett hur mycket/lite någon bidrar med till laget får alla som bidrar en "lott" när laget lottas ut).
Skriv tydligt vad ni vill göra, typ:
Jag (Lard) vill göra Hack Enslash.
Planen för SweBBA-laget 2014 - Nekromantic
Färdigt och emottaget
Flesh golem - Ynik #7
Necromantic Werewolf - Bernuz #2
Necromantic Werewolf - inforthepain #1
Wight - Mago #16
Wight - Coma #5
Ghoul - Duckwing #13
Zombie - Stareater #8
Zombie - suncar #6
Zombie - Per_ #12
Zombie - Ozt #3
Zombie - Kaju #1
Hack Enslash - Lard
Ramtut III - JohnnyD
J Earlice - Hemlighallaren
Cheearleader - Stareater
Cheearleader - Thursablot
Planerat
Flesh golem - Spunk #9
Ghoul - Gimpen #4
Zombie - helllstrom #10
Zombie - tjub #15
Zombie - Fishypiggy #11
Journeyman Zombie - Mufflo #15
Igor - Broccoli - anlänt
Bollar och markers - Gimpen
Ej planerat
Journeyman Zombie - Ledig, flera möjliga
Setekh - Ledig
Wilhelm Chaney - Ledig
Count Luthor von Drakenborg - Ledig
Assistant coach - Ledig, flera möjliga
Wizard - Ledig
Blood weiser - Ledig
Chef - Ledig
Reroll markers - Ledig
Turn marker - Ledig
Score marker - Ledig
----
Ursprungspost:
Ok alla coacher. Jag har en idé som egentligen inte är min egen utan som är ett lån från TFF.com. Låt mig först berätta att jag under 2013 var med i TFF Legacy team, vilket innebär att en massa personer målar varsin modell till samma lag och sedan lottas laget ut till en av alla som deltog. Då jag ibland har lite tur vann jag laget och har nu ett målat Halflinglag med 22+ modeller på väg till mig. Detta är mycket trevligt. Min egen insats att måla en modell tog kanske 5 timmar och var hanterbar även om jag inte vunnit laget, nu när jag gjorde det var det ett riktigt klipp!
Min är ide är således att vi här på SweBBA skall göra ett liknade gemensamt lag - SweBBA laget. Vi börjar med att rösta om vilken typ av lag, sedan röstar vi om vilka färger uniformen skall ha och slutligen hur basningen skall vara. Sedan får alla som vill anmäla sig för att måla en modell, coaching staff, markörer eller starplayers till laget. Målningens teknik och stil är upp till vare deltagare att själv bestämma om. Det finns inga krav på kvalité utan alla som vill får vara med. Vi sätter en deadline, typ i mitten av november när allt skall vara färdigt och inskickat till en samordnare (mig förslagsvis). Sedan drar en oberoende person lott av alla som bidrog och den som blir dragen får alla modeller lagom till jul 2014.
Hur låter det? Jag är pepp men vill nu veta om några till är med på denna idé. Blir vi få kanske vi kan göra starplayers bara, dvs inget lag utan bara att alla som deltar väljer olika starplayers (finns 58 att välja på), är vi många gör vi ett helt lag.
Vi här på SweBBA skall göra ett gemensamt lag - SweBBA laget. Vi började med att rösta om vilken typ av lag - blev Nekromantic, sedan röstade vi om vilka färger uniformen skall ha och slutligen hur basningen skall vara.
Primärfärg: Purpur
Sekundärfärg: Guld
Bas: Ovansida - Välnött plan (fläckar av gräs / klumpar av jord)
Basen skall även märkas med: spelarnummer (starplayers får en stjärna) och Naf-namn samt Färgkodat enligt:
Zombie: ingen färg/svart
Varewolf: gul
Wight: röd
Fleshgolem: grön
Ghoul: vit
Nu får alla som vill anmäla sig för att måla en modell, coaching staff, markörer eller starplayers till laget. Målningens teknik och stil är upp till vare deltagare att själv bestämma om. Det finns inga krav på kvalité utan alla som vill får vara med. Vi sätter en deadline, 15:e november när allt skall vara färdigt och inskickat till en samordnare (mig). Sedan drar en oberoende person lott av alla som bidrog och den som blir dragen får alla modeller lagom till jul 2014.
Det är Necromantic som är SweBBA-laget 2014. Följande positioner kan man tänka sig behövs till ett dylikt lag och detta är deras statut (tillsatta/lediga). Skriv gärna in vad ni vill göra samt om det är en spelare vilket nummer (1-16) ni vill att den skall få. Först till kvarn gäller när vi fördelar vem som gör vad. Om ni vill göra fler saker är det också tillåtet men ge alla en chans att bidraga med spelare innan ni hoggar flera (obs: oavsett hur mycket/lite någon bidrar med till laget får alla som bidrar en "lott" när laget lottas ut).
Skriv tydligt vad ni vill göra, typ:
Jag (Lard) vill göra Hack Enslash.
Planen för SweBBA-laget 2014 - Nekromantic
Färdigt och emottaget
Flesh golem - Ynik #7
Necromantic Werewolf - Bernuz #2
Necromantic Werewolf - inforthepain #1
Wight - Mago #16
Wight - Coma #5
Ghoul - Duckwing #13
Zombie - Stareater #8
Zombie - suncar #6
Zombie - Per_ #12
Zombie - Ozt #3
Zombie - Kaju #1
Hack Enslash - Lard
Ramtut III - JohnnyD
J Earlice - Hemlighallaren
Cheearleader - Stareater
Cheearleader - Thursablot
Planerat
Flesh golem - Spunk #9
Ghoul - Gimpen #4
Zombie - helllstrom #10
Zombie - tjub #15
Zombie - Fishypiggy #11
Journeyman Zombie - Mufflo #15
Igor - Broccoli - anlänt
Bollar och markers - Gimpen
Ej planerat
Journeyman Zombie - Ledig, flera möjliga
Setekh - Ledig
Wilhelm Chaney - Ledig
Count Luthor von Drakenborg - Ledig
Assistant coach - Ledig, flera möjliga
Wizard - Ledig
Blood weiser - Ledig
Chef - Ledig
Reroll markers - Ledig
Turn marker - Ledig
Score marker - Ledig
----
Ursprungspost:
Ok alla coacher. Jag har en idé som egentligen inte är min egen utan som är ett lån från TFF.com. Låt mig först berätta att jag under 2013 var med i TFF Legacy team, vilket innebär att en massa personer målar varsin modell till samma lag och sedan lottas laget ut till en av alla som deltog. Då jag ibland har lite tur vann jag laget och har nu ett målat Halflinglag med 22+ modeller på väg till mig. Detta är mycket trevligt. Min egen insats att måla en modell tog kanske 5 timmar och var hanterbar även om jag inte vunnit laget, nu när jag gjorde det var det ett riktigt klipp!
Min är ide är således att vi här på SweBBA skall göra ett liknade gemensamt lag - SweBBA laget. Vi börjar med att rösta om vilken typ av lag, sedan röstar vi om vilka färger uniformen skall ha och slutligen hur basningen skall vara. Sedan får alla som vill anmäla sig för att måla en modell, coaching staff, markörer eller starplayers till laget. Målningens teknik och stil är upp till vare deltagare att själv bestämma om. Det finns inga krav på kvalité utan alla som vill får vara med. Vi sätter en deadline, typ i mitten av november när allt skall vara färdigt och inskickat till en samordnare (mig förslagsvis). Sedan drar en oberoende person lott av alla som bidrog och den som blir dragen får alla modeller lagom till jul 2014.
Hur låter det? Jag är pepp men vill nu veta om några till är med på denna idé. Blir vi få kanske vi kan göra starplayers bara, dvs inget lag utan bara att alla som deltar väljer olika starplayers (finns 58 att välja på), är vi många gör vi ett helt lag.
Comments
Gimpen: Vilka modeller som helst är tillåtna så länge de passar hyffsat så du får självfalllet bygga eget.
Förslag: Vi gör ett Norselag (vi är ju ändå i Sverige...)
Tänkte föreslå humans eftersom Norse är lite för uppenbart :-P
Min röst går på Chaos Pact.
Bernuz: ska jag skriva dit dig också?
Röstar på Norse.
Hej förresten
Basningen skall vi bestämma om sedan gemensamt, efter att vi bestämt färgschema och lag.
Jag är med på en figur iaf. röstar på chaos pact för att det är roligt med mutations!
Min röst faller på goblinerna. Jag röstar på Humans. Det borde gå att hitta något riktigt spännande. Egentligen vill jag verkligen ha ett Human-lag i mexicanar-outfits. Sombreros och ponchos. Men det finns inga modeller för det riktigt, så det är svårt.
Annars en cool ide
Edit: Signerar man basen med sitt nick också?
Signera bas med nick kan vi göra om ni kommer överrens om det.
Jag är gärna med målar och röstar för undead. Nästan vilken miniatyr som helst kan målas till en fin zombie
Undead/nekro: 2
Goblin: 1
Chaos pact: 2
Human: 3
Norse: 3
Om de som inte har röstat lägger en röst så ser vi vilket som får mest. Sätter en deadline på det till den 3 januari. I första posten har jag uppdaterat vilka som deltar och vad ni har röstat på.
Observera alla som inte ännu sagt att de vill vara med: Det är fortfarande möjligt att hänga på, det kommer det vara hela tiden tills laget lottas ut, så länge man bidrar med en modell typ.
Goblin: 1
Chaos pact: 2
Human: 2
Norse: 3