Buzzqvarna Cup, 18 June, Umeå

135

Comments

• Borde inte antalet chainsaw-cas och chainsaw-fouls vara tiebreakers före slumpen?
  • Är dessa goda herrar Max Spleenripper och Spleen Maxripper och Ripper Spleenmax ni pratar om målade eller behöver jag åtgärda detta?
  • edited June 2016
    Snow wrote: »
    Är dessa goda herrar Max Spleenripper och Spleen Maxripper och Ripper Spleenmax ni pratar om målade eller behöver jag åtgärda detta?

Min Spleen Rippermax är målad enligt min målarstandard i cathachan green som mina Nurgle.

• Min är omålad, men fixar det. Han ska förmodligen gästspela i Nurgle denna säsong så det är lika bra han får lite färg på sig :D

Basses är riktigt snyggt målad, bättre än den jag länkade till :P
    Snow wrote: »
    Är dessa goda herrar Max Spleenripper och Spleen Maxripper och Ripper Spleenmax ni pratar om målade eller behöver jag åtgärda detta?

• Eventuell ny lokal för "cupen" ...

I min lokal saknas det för tillfället tre bord samt 7 stolar innan det kan bli action där. Tur är att @Marty33 har en lokal på sin gård, han ska kolla om han kan låna den...

Den har både bord och stolar och luktar garanterat betydligt trevligare också än vad min gör. Så vi får se vad Basse lyckas luska fram angående den.
  • Vad är det för tidsschema vi har? Jag skulle gärna börja tidigt och sluta tidigt så man hinner med kvällsaktiviteter.
  • Jag vet att jag skrivit det någon annanstans, men hittar det inte. Min plan var att börja första matchen 8, stoppa för lunch efter två matcher och sedan köra två till. Eftersom vi är så få coacher och det finns många loner-motorsågar räknar jag med att matcherna inte blir allt för långdragna.

Någon annan som tänker dyka upp som har några åsikter?
  • Jag föredrar att börja senare, och gärna köra två dagar, med minst sju matcher.
  • Men allvarligt talat tycker jag det är väldigt hänsynslöst att börja åtta på morgonen, speciellt om man inte förvarnat om det. Jag tillhör de ca 30% av svenska folket som jobbar bättre på kvällstid än dagtid, och att behöva gå upp sju är lika hemskt för mig som det är att starta en match kl elva på kvällen för er morgonpigga. Visa lite hänsyn, snälla.
  • kl 10 räcker enligt mig. Kl 8 för är alldeles för tidigt för att dricka öl!
  • 10 låter lagom för mig
  • 9 eller 10
  • 10 låter utmärkt.
  • Jag är mest intresserad av hur länge vi tänkt fortsätta inpå kvällen. Klara kring 18 vore sweet.
  • edited June 2016
    För att bli klara framåt 18 måste man nog börja vid 8, som Mårten föreslog.
  • Eller dra ned på antalet matcher, vilket är tråkigt.

Själv är jag en människa som anser att 8 är en ordentlig sovmorgon. Som det lutar åt just nu blir det 9.00 vi sätter igång. Någonstans i mitten av alla tider som sagts.
  • Jag börjar jobba kl 21 och det är den enda tid jag finner relevant för mig.
  • Ok, börjar spelet tidigare än 9.30, eller om det är färre än fyra ronder så vill jag gärna veta det nu, så att jag kan avboka så mycket som möjligt.
  • Tänkte att jag kunde vara lite mer avslappnad och flexibel när jag organiserade BUZZQVARNA, men lär mig nu läxan att köra på en strikt linje från början så blir det mindre tjafs.

Vi kommer inte köra tre matcher i varje fall. Om inte alla kan spela alla matcher så är det deras problem. För att inte tappa spelare sätter vi väl igång 09.30 med första matchen. Det kommer dock inte bli någon extra paus för middag, så det blir att äta något efter match fyra. Kan vara bra att veta för oss som har problem med blodsockret och behöver äta på någorlunda regelbundna tider.
  • Jag är ledsen om jag bitchat lite hårt. Men nu är jag mycket nöjd å andra sidan :)
  • edited June 2016
    Pellevin wrote: »
    Jag är ledsen om jag bitchat lite hårt.

tycker du varit precis som vanligt :))
  • Stareater wrote: »
    Bla Bla Bla...

ytterligare lite Bla Bla Bla...

Det kommer dock inte bli någon extra paus för middag, så det blir att äta något efter match fyra. Kan vara bra att veta för oss som har problem med blodsockret och behöver äta på någorlunda regelbundna tider.

Öl innehållet relativt mkt kolhydrater så det kommer nog vara rätt lugnt :)

Eventuellt har jag en ny lokal på G... Jag vet mer i morgon... :)

• Försening om ny lokal... Mer info i morgon... Hur många coacher är det anmälda just nu?

Behöver veta hur många bord jag ska ställa i ordning ifall vi blir i min källare trots allt. :)
  • ok, jag har försökt få låna en lokal på Mariehemsvägen 13 men den var inte till för utlåning under kommande två veckor tyvärr.

Så det blir min illaluktande källare som kommer bli vårt tillhåll om inget annat faller oss i knäna.

Så hur många är anmälda @stareater?

Behöver veta så jag kan ta och fixa i ordning med bord och stolar från jobbet :)
  • Fortfarande 7 anmälda. Jag blir odd man out om inte en till coach dyker upp. Tror vi inte blir fler än åtta coacher.
  • Jag ska se till att gräva fram en till coach :)
  • Ska jag gräva fram Hack N'slash?
  • Stareater wrote: »
    Fortfarande 7 anmälda. Jag blir odd man out om inte en till coach dyker upp. Tror vi inte blir fler än åtta coacher.
    Om ni säger till senast på onsdag kan jag avstå. Då blir ni jämt antal, och kan börja tidigare.
  • @Pellevin jag har frågat "Lillspräckarn" om han vill vara med, det vill han men han jobbar natt mot lördag så han skulle fundera lite... Jag återkommer
Sign In or Register to comment.