Jag hade en str 6 beast (utan block) i nurgle som var helt fantastiskt bra även utan block.
Han användes sällan för att blocka med dock vilket jag kan tänka mig att ett underworld troll används till betydligt oftare så där kanske block är det mer förnuftiga valet.
Jo, mitt troll är ju den som kan göra någon skada så försöker hålla jämna steg med motståndaren genom att blocka med honom men gått så där.
Han är dock en jävel på att bli dum lite vid fel tillfälle men har å andra sidan lyckas slänga en gobbo två gånger för OTT. Så slår väl sina ettor vid andra tillfällen.
Dessutom har han slungat samma gobbo två gånger som således levlat.
Är two heads givet eller är jump up ett alternativ?
Tycker det är rätt svårt att göra mål med dom. Enbart tre mål på fem matcher varav två då är OTT som egentligen inte räknas.
Sprint/sure feet gör han ju lite snabbare men kanske inte alltför mycket snabbare än en vanlig råtta.
Jump up ger han ju vid ett ofumlat kast faktiskt ~sex rutor till?
Jag ser ingen bättre skill än two heads som första skill, sen kommer horns.
Anledningen till det är att du då kan dodga igenom motståndaren för att screena.
Jag tänker mig jump-up på just gobbon du kastar just av den anledningen Jocke.
På övriga den progression som pedda föreslår.
Mötte såna i Tullinge senast, de var riktigt dryga. Just den matchen hade Bonis lite oflax med tärningarna men hornen är läskiga.
Därmed inte sagt att just den här gobbon ska ha det ena eller det andra, den kan ju befordras till blitzgobbo och så börjar du slänga andra
Jag tycker att den första gobbon som levlar skall ha 2 huvven. Men problemet med detta fick jag erfara förra säsongen, då jag själv lirade Undies. Första gången jag dodgade med första gobbon som fått ett nytt huvud, så rullade jag dubbelett på dodgen, och trots apotekarhjälp dog han på stället. Detta ledde i sin tur att jag inte fick köra min tvåtärningsblock på bollhållaren. Den blocken hade god chans att få loss bollen, och jättefint läge för mig att scora. Istället kunde min motståndare räta upp ställningen, och vinna med ett-noll. Alltså suger Two Heads. Men det finns en del mysiga figurer på temat.
Jag tänker mig jump-up på just gobbon du kastar just av den anledningen Jocke.
Men bara om han inte har bollen. Visst, det finns tillfällen då det kan vara vettigt att kasta en gobbo för att sedan blitza med denne, men jag tror att du kommer ha mer nytta av två huvuden.
Jag är för 2h men en snubbe som får det tragiska flygar jobbet kan vara bra att ha med jump up, just för de få gånger man borde kasta honom, som på en djup kickad blitz.
@Infothpa +AG är det som är det fina att få på den gobbon. Annars är det väl ganska rimligt att han blir stunnad om han landar illa? Jump up hjälper ju fortfarande på det men kanske i det senaste laget och frågan är om den är värd sin vikt i TV?
@Coma, de har la AV 7 de små rackarna du vet ju hur odödliga mina linerats kan vara ibland
Till turnering med begränsad mängd skills tror jag inte hade prioriterat den men en ju skulle jag nog haft i liga. JU killar kan man kasta mot cagear och pet upp ett hörn om AV 7 håller
Mest peppad är jag att det går att måla snabbare. Vet liksom inte hur lång tid andra tar på sig så vet inte vad som är snabbt...
Men det här med zenitsprayning, basfärger ( enkelt färgschema) olika washer ( jag har tre fyra burkar igång samtidigt), lätt dry brush för lite highlights ( återigen flera penslar igång samtidigt) samt att måla kanter med kanten av penseln ( inte spetsen) och avsluta med ytterligare lite uttunnad wash för att liksom smootha ut färgerna lite ger så bra resultat.
Man behöver liksom inte alltid vara så noggrann, det blir ändå bra.
Dessa tre målades en eftermiddag (3h) medan barnet sov. Föräldraledig FTW!!
Efter målat drygalver i typ ett år är jag sugen på mer speedpainttrix för att få det att flyta goare. Tänkte sitta i helgen och se om jag kan få målat lite humans eller nåt annat sköj. Kommer nog slopa att måla nummer på själva figurerna då de kan sluka rätt mycke tid att måla. Du kör med med svart/vit sprayad grund? Kör du med utvattnade färger då så att de lyser igenon lagren?
Nej inte så mycket. men lite så färgen inte är så tjock men samtidigt inte för vattnig och den rinner ber där skuggorna ska vara. Använder den svarta bottnen som primärskuggning istället.
Plus att man inte måste måla på undersidan av alla ytor.
Comments
Han användes sällan för att blocka med dock vilket jag kan tänka mig att ett underworld troll används till betydligt oftare så där kanske block är det mer förnuftiga valet.
Han är dock en jävel på att bli dum lite vid fel tillfälle men har å andra sidan lyckas slänga en gobbo två gånger för OTT. Så slår väl sina ettor vid andra tillfällen.
Dessutom har han slungat samma gobbo två gånger som således levlat.
Är two heads givet eller är jump up ett alternativ?
Tycker det är rätt svårt att göra mål med dom. Enbart tre mål på fem matcher varav två då är OTT som egentligen inte räknas.
Sprint/sure feet gör han ju lite snabbare men kanske inte alltför mycket snabbare än en vanlig råtta.
Jump up ger han ju vid ett ofumlat kast faktiskt ~sex rutor till?
Eller ska jag bara bli en bättre coach?
Cage:a om det skulle hjälpa. Gör mål med Skavens.
Anledningen till det är att du då kan dodga igenom motståndaren för att screena.
TDs gör du som @kaju säger, med dina skaven
På övriga den progression som pedda föreslår.
Mötte såna i Tullinge senast, de var riktigt dryga. Just den matchen hade Bonis lite oflax med tärningarna men hornen är läskiga.
Därmed inte sagt att just den här gobbon ska ha det ena eller det andra, den kan ju befordras till blitzgobbo och så börjar du slänga andra
Men bara om han inte har bollen. Visst, det finns tillfällen då det kan vara vettigt att kasta en gobbo för att sedan blitza med denne, men jag tror att du kommer ha mer nytta av två huvuden.
Till turnering med begränsad mängd skills tror jag inte hade prioriterat den men en ju skulle jag nog haft i liga. JU killar kan man kasta mot cagear och pet upp ett hörn om AV 7 håller
Han med nu 2h fick ju MVP senast också så 11spp är ju inte skitlångt bort till hornen. Blir att bygga en sån goblin också. - drygt.... ;-)
Så låt mig presentera Glart och dennes side-kicks...
Men det här med zenitsprayning, basfärger ( enkelt färgschema) olika washer ( jag har tre fyra burkar igång samtidigt), lätt dry brush för lite highlights ( återigen flera penslar igång samtidigt) samt att måla kanter med kanten av penseln ( inte spetsen) och avsluta med ytterligare lite uttunnad wash för att liksom smootha ut färgerna lite ger så bra resultat.
Man behöver liksom inte alltid vara så noggrann, det blir ändå bra.
Dessa tre målades en eftermiddag (3h) medan barnet sov. Föräldraledig FTW!!
Plus att man inte måste måla på undersidan av alla ytor.
Men basade är ju bra. Annars kan jag göra det när jag ska basa mina 20-talet figurer...
Tur att man är frekvent i sandlådan. Ser det inte så mystiskt ut när man hämtar sand varje dag...