Forumet

1246

Comments

• @Thursablot det syns som sista ord under titeln på tråden när i desktop-versionen av forumet. På mobilen syns det däremot inte.
  • @snow ah. Ja det är just mobilverisionen jag så gott som uteslutande använder, blir meckigt då med viss förvirring kring om det skrivs i lokala ligan eller allmänt.
  • edited February 2014
    Ahh jag har oxå tänkt och stört mig på detta. Jag kommer troligtvis kunna kolla över kodningen lite på detta mobiltema inom kort.
  • Låter lovande @bernuz.

Vidare en tanke under "About" när man går in på en användare. Där saknar jag vilken/vilka ligor, representerade på forumet man spelar i.
    Här kommer jag åter till registreringen där jag ser en poäng att man får valet vilka lokala ligor man vill följa och där de andra är automatiskt "unfollow" Ett jobbigare alternativ vore att man ansökte till den ligan man är intresserad av att följa och moderatorer i varje liga måste godkänna personer
  • Åter till unfollowfunktionen... Jag har aktivt valt unfollow på alla lokala ligor utom stockbowl men jag får ändå uppdateringar på SL, Pebbl, och Ume. Jag har inte skrivit i någon av dessa trådar. Är det en bugg eller måste jag göra något mer?
  • Det har varit lite meck med mailen, jag försökte köra via google mail men det har inte funkat så bra.

Nu kör jag via en egen mailserver på maskinen som forumet kör på. Så det borde fungera betydligt bättre nu, men säg till om ni märker att mail inte kommer fram som det ska (från forumet till din egen mailadress alltså).
  • Är det ett intresse att ha en forumkategori för övriga spel?
    Nackdelen här kan kanske bli att forumet förlorar sitt syfte om denna kategori har Flertalet trådar som ligger högst under discussions?

Vidare så har jag lyckats tagit bort att de där trådarna som låg överst försvann <div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">http://forum.baconbreath.se/index.php?p=/discussion/10/modelltillverkare#Item_14 http://forum.baconbreath.se/index.php?p=/discussion/55/regler-foer-koepa-saelja-och-byta#Item_1</div></div>. Att ha en unfollow på dem är inte helt optimalt. Dock kommer jag inte på hur jag ställde in detta men kontentan är att det gick att ställa in så att announcements inte låg i topp. Detta kan dock vara ett problem om man skapar en tråd som har ett större allmänintresse att det ligger överst konstant men det får bli ett senare problem.

Lite funderingar kring NAF-sidan Där @mago eller @jammydodger kanske har lite insikt.
    Går det att implementera så att man exempelvis kan rulla folks NAF-ranking med olika lag, kanske bara top för olika raser på något designmässigt snyggt vis, och går det att slå ihop deras kalender med vår med viss styrning?
  • @Thursablot du kan ha en banner i din signatur som visar NAF ranking. Swebba har dock inga signaturer just nu vilket jag tycker är bra.
  • @coma Signaturer är ett gissel som bör motarbetas med alla medel. Jag var mer ute efter att efter exempelvis sign out så står random lags svenska topcoach.
  • edited July 2014
    Det verkar fortfarande vara strul med mailen från forumet (framförallt till gmail), det funkar fint för mig (även till gmail) och allt ser bra ut i loggen så jag vet inte vad jag ska göra.

Har ni problem med att ni inte får mail från forumet, vill resetta erat lösenord eller inte får er användare att fungera, kontakta mig via mail eller facebook.

magnus punkt lyrberg snabel-a stockbowl punkt se
    Magnus Lyrberg på facebook.

Det finns ganska enkla lösningar för att resetta lösenordet t.ex. (jag kan skicka reset-länken till mig själv och sedan vidarebefodra den till dig).
  • Hurra hurra! Vi har nu 100 stycken medlemar på forumet! :D
  • Mycket bra!
  • Världsherravälde, fas 2.
  • Vissa av oss är redan i fas 3...
  • Om det mot förmodan finns någon som använder baconbreath.se för att ta sig hit är det dags att sluta med det. Den domänen har lite tjänat ut sitt syfte och det är forum.swebba.se eller forum.swebba.com som gäller i framtiden.
  • Fast det verkar som om swebba-domänerna är nere medan baconbreath funkar just nu. =)
  • Tror det är något med swebba.com, .se funkar i alla fall för mig. Tyvärr har jag inte hittat felet. :(
  • Varken swebba.com eller swebba.se funkar för mig.
  • Jag hade samma som Mago. COm no go SE funkade bra.
  • Vore bra om swebba.com redirectade till forum.swebba.com eftersom det förstnämnda bara visar en Binero parkerad domän-sida.
  • edited April 2015
    Är tidsstämplingen trasig?
    -Svaret är nej. Men om man inte är inloggad så utgår den från en intressant tidzon.
  • Tänkte bara säga att det är fantastiskt att vi går runt på doneringar. Domän och VPS kostar iofs inte jättemycket men ändå!

Tack för att ni bygger Sveriges Blood Bowl community. :)
  • edited October 2015
    Tjenare.

Som en del av er märkte har forumet varit nere idag under förmiddagen.

Anledningen är strul hos bhost, där jag hyr servern. Tyvärr har jag i nuläget ingen mer information från dem än "issues" och "technical difficulties".

Saker verkar snurra nu iaf, och jag tror inte vi blivit av med någon data.
  • Vi har på senare tid fått ovanligt mycket spam-användare som försökt ta sig in på forumet.

Detta har gjort att jag blivit hårdare med vilka IP:n vi släpper in på sidan ö.h.t, så nu kan det hända att folk som befinner sig i USA eller europa kanske inte alltid kommer åt sidan. Förut har jag bara bannat asien, östeuropa och afrika men det räckte liksom inte längre...
  • Verkar inte ha hjälp så mycket @Mago ... Spam spam spam.
  • Eventuellt har jag missat nåt, men en marked as read eller dylikt skulle uppskattas (allra helst ett sätt att inte se vissa trådar, men det kanske är att ta i :D).
  • När vi ändå är inne på feature requests efterlyser jag möjlighet att göra tabeller av något slag. Det funkar vare sig med HTML eller BBCode verkar det som.
  • @Lard: Jag har börjat köra en query i databasen som tar bort den typen av spam-användare vi får in nu, så det borde vara mindre problem.

@Pidpad: Du kan "unfollow" kategorier. Om du går till kategori-vyn (tex genom att klicka på bannern högst upp) så får du en liten options-ruta för varje kategori där du kan ta unfollow.

@Stareater: Jag ska undersöka detta när jag har tid, BBCode borde iaf fungera... :/
  • finns det någor "Markera all som läst"-funktion?
Sign In or Register to comment.