Nu när jag ändå fångat eran uppmärksamhet kan de vara ett bra läge att presentera den preliminära middagsmenyn som ser ut såhär:
Förrätt: Tunnbrödskorg med rensteksröra
Varmrätt: Regnbåge från Börtnan med mesesås samt pressad potatis
Dessert: Vaniljglass med varma hjortron och Margiths knäckflarn
Tre klassiska jämtländska rätter på menyn och än så länge är vi tre anmälda, dock är en vegan och en vegetarian så vi filar på ett vegansk/vegetariskt alternativ också. Uppdaterar eftersom förhandligarna med kocken går. Ifall man skulle lida av lätt fobi mot fina fisken så går det också att förhandla fram ett annat alternativ med kocken bara ni talar om det för mig. Annars kan jag säga att detta är en av mina favoriträtter och hoppas att vår kungliga kock Alf kan göra den rättvisa.
Inväntar fortfarande nästa års skiftschema (borde dyka upp vilken dag som helst). Är ju en fördel att veta vilka dagar man behöver ta ledigt.
Sen tar det lite längre tid än 6 timmar till Malmö och tåg har usel wifi.
Flyg skall undersökas, men jag gillar tåg :P
Hur som, offra superbowl är lätt. Få ledigt är svårt, ingen aning om när sportlovet (eller vad det nu kan tänkas heta nu för tiden) ligger i Skåne. Blir till att brottas med motarbetare om ledighet om de sammanfaller.
Fisk är annars bra grejjer. Mesesås har jag aldrig provat, men det låter intressant.
@Pidpad Gott att du har lust att komma @Lockmud De kanske du har rätt i, har inte spånat på någon lista för dem. Hör med Ozt, han gillar att köra bil. @Pellevin ifall de är någon mer som tänker flyga från stockholm är de ju nice om ni kan åka ihop. Ifall du bokar flyg kan du posta vilket du tar här så blir de lättare och få ihop sista biten av resan för ett lite lägre pris.
Kom ihåg att man inte behöver sända in roster förän 1 vecka innan turnering och anmälningen stänger 3 veckor innan. Ifall ni vill hamna högt på den fräcka anmälningslista så är de bara att maila in er anmälan före alla andra, så vänta inte för länge!
Så, tågbiljett bokad. Dyker upp i Östersund 19:45 på fredagen om saker är i tid, vilket ingen tror på.
Hemresa 17:16 Söndag men det borde inte ställa till det något speciellt.
Jag har nu bokat flyg och hyrbil vid snarlika tider. Vill du åka med mig? Jag vill gärna ha en hundring per tripp, dvs 200 kr om du vill åka fram och tillbaka.
Tjo igen! Tänkte bara påminna om att de är strax under 20 dagar kvar tills anmälan stänger och roster ska senast in 2 veckor senare. God jul och gott nytt år på er!
Så, hur ligger vi till med detta event? Är det verkligen bara 4 plus du själv som är anmälda, @inforthepain?
Jag vet att jag ännu inte anmält mig, men det är ju flera dagar kvar!
Yes box, inte uppdaterat sidan på ett tag. Ska ta tag och göra det. Hoppas vi blir lite fler så vi kan få dela ut en NAF-trofe, det kan ju droppa in några sista minuten anmälningar såhär på slutet. 3 dar kvar till deadline!
Comments
Har svårt att tänka mig att det börjar kl 19.
Matchen spelas i San Francisco, så det lär börja senare
Förrätt: Tunnbrödskorg med rensteksröra
Varmrätt: Regnbåge från Börtnan med mesesås samt pressad potatis
Dessert: Vaniljglass med varma hjortron och Margiths knäckflarn
Tre klassiska jämtländska rätter på menyn och än så länge är vi tre anmälda, dock är en vegan och en vegetarian så vi filar på ett vegansk/vegetariskt alternativ också. Uppdaterar eftersom förhandligarna med kocken går. Ifall man skulle lida av lätt fobi mot fina fisken så går det också att förhandla fram ett annat alternativ med kocken bara ni talar om det för mig. Annars kan jag säga att detta är en av mina favoriträtter och hoppas att vår kungliga kock Alf kan göra den rättvisa.
Sen tar det lite längre tid än 6 timmar till Malmö och tåg har usel wifi.
Flyg skall undersökas, men jag gillar tåg :P
Hur som, offra superbowl är lätt. Få ledigt är svårt, ingen aning om när sportlovet (eller vad det nu kan tänkas heta nu för tiden) ligger i Skåne. Blir till att brottas med motarbetare om ledighet om de sammanfaller.
Fisk är annars bra grejjer. Mesesås har jag aldrig provat, men det låter intressant.
22-26/2
@Lockmud De kanske du har rätt i, har inte spånat på någon lista för dem. Hör med Ozt, han gillar att köra bil.
@Pellevin ifall de är någon mer som tänker flyga från stockholm är de ju nice om ni kan åka ihop. Ifall du bokar flyg kan du posta vilket du tar här så blir de lättare och få ihop sista biten av resan för ett lite lägre pris.
Kom ihåg att man inte behöver sända in roster förän 1 vecka innan turnering och anmälningen stänger 3 veckor innan. Ifall ni vill hamna högt på den fräcka anmälningslista så är de bara att maila in er anmälan före alla andra, så vänta inte för länge!
Hemresa 17:16 Söndag men det borde inte ställa till det något speciellt.
Jag vet att jag ännu inte anmält mig, men det är ju flera dagar kvar!