Eurobowl 2016 - arrangeratråden

1235712

Comments

  • edited September 2015
    Finns det någon dagordning för mötet?
  • Inte en strikt dagordning, men vi vill nog också hinna med att dryfta reglerna en smula. Speciellt om Lard, som är en av de två som svarar på frågor utåt ska vara med. Vi hade ett eget möte om dem för ett par veckor sedan (utan Jonas).

    Övriga saker som jag kan tänka mig kan komma upp är budgeten, framskridandet av diverse sidouppdrag som t.ex. gift-bag mm.
  • Är redo för mötet
  • edited September 2015
    Vi ringer dig @Melisqus
  • Har ringt in nu men gissar att ni inte har börjat så jag väntar och lyssnar på den otroligt bra pausmusiken.
  • hej jag har inte hört något mer gällande detta och jag har inte heller jobbat vidare med någon design. hör av er om det fortfarande är av intresse så kollar vi över detta.
  • @Bernuz Det är i allra högsta grad så att vi gärna vill ha din hjälp med det grafiska! Vad mäktar du med att göra och på vilka förutsättningar? Vi kan ju prata vidare via pm om det.
  • Hur ser upplägget ut för Europen? Hur många spelare i ett lag eller individuellt? Får alla delta?
  • Vi siktar på trepersonerslag. Oavsett om det blir det eller individuellt så är den öppen för alla!
  • Vad är egentligen det där "piratlaget" som det pratats om? Jag har sett det i andra Eurobowls och antagit att det är ett utfyllnadslag om det blir ett udda antal landslag. Hur utses deltagarna i piraterna isf?
  • Precis, det är ett uttfyllnadslag. En lagkapten för laget kommer att väljas från arrangörerna och så får denne välja laget. Blir det jämt antal lag utan vikingarnas får de spela euroopen istället
  • Blir det ett möte till helgen?
  • edited October 2015
    NÄSTA MÖTE – OKTOBER – 2015-10-11 18.00 Kungsträdgårdsgatan 14
  • coma wrote: »
    NÄSTA MÖTE – OKTOBER – 2015-10-11 18.00 Kungsträdgårdsgatan 14

    Jag hade tänkt att vara med via telefon även denna gång.
  • Jag kan inte den tiden
  • Skulle vara trevligt om ansvarig kunde göra en kort 5min eller så sammanfattning av läget inför turneringen under stockbowl. Många som är engagerade är ju där.
  • @ozt kan nog säga några rader om eurobowl för han är nog där...
  • Jag kan ta och prata om saken med de av er som är intresserade, men med tanke på hur många internationella deltagare det är där så vill jag inte gå igenom det inför hela turneringen.
  • Tänkte inte på det, jag är nyfiken på hur långt ni kommit och om jag kan vara till någon hjälp.
  • Då tar vi ett litet snack på plats!
  • Ringer ni upp eller kan ni skicka över ett nummer jag skall ringa?
  • Vart är ni?
  • NÄSTA MÖTE – NOVEMBER – 2015-11-01 Kungsträdgårdsgatan 14 18.00
  • Gott. Vi kommer att tala om presentationen inför kaptensmötet. Detta berör i hög grad både vår nya och vår gamla lagkapten. @Lard @Melisqus Själva regelgruppen kommer inte att vara representerade på det mötet, så ni och Ozt måste kunna svara på de frågor som kan dyka upp.
  • Självfallet kan fler än jag och @Melisqus vara med och presentera det hela under kaptensmötet. @Ozt borde exempelvis vara med och även @Coma som kommunikationsansvarig och med I regelgruppen. Sedan får inga utom kaptenerna rösta om det skall tas beslut men det är en annan femma.
  • Om ni gör en powerpoint pres over nycketpoängerna i reglerna så kan jag dock dra den om ingen annan vill
  • OBSERVERA! Jag kommer att befinna mig i Göteborg hela helgen och därför behöver mötesplatsen flyttas. Jag har bollat över det till @Ozt!

    Vi pratade om på ett tidigare möte att Ozt och Lard skulle ta presentationen på mötet för att inte ha för många personer närvarande. Känner ni att jag behövs så är jag självklart med och har inget problem med att prata inför kaptenerna om ingen annan vill.
  • Vilka planerar att närvara fysiskt/virtuellt i morgon? Det påverkar var vi håller hus någonstans nu när våran kontakt för lokal är upptaget.
  • Jag planerar att vara med via telefon
  • Jag tänker vara med.
Sign In or Register to comment.