AdventureBowl 6-7 Feb 2016
När jag fick höra att BanquetBowl blev inställd bestämde jag mig för att ta chansen att pröva mina vingar som arrangör genom att arrangera en helt egen turnering i februari.
Turneringen heter AdventureBowl och kommer att äga rum i Jämtlands mystiska skogar. I denna turnering kommer inte bara en trerätters middag att ingå, utan även ett spektakulärt äventyr! Jag hoppas att de som vill, har möjlighet att ge sig ut på äventyr tillsammans med mig. Mer om detta äventyr hittar ni här!
Turneringen heter AdventureBowl och kommer att äga rum i Jämtlands mystiska skogar. I denna turnering kommer inte bara en trerätters middag att ingå, utan även ett spektakulärt äventyr! Jag hoppas att de som vill, har möjlighet att ge sig ut på äventyr tillsammans med mig. Mer om detta äventyr hittar ni här!

Comments
roliga regler. ska ta en funderar kring detta
Tågförbindelserna är faktiskt skapliga och det ser ut att räcka med en semesterdag.
Gäller ju bara att styra upp så man kommer vidare från Östersund sen.
Tiebreaker 3 är bra grejjer!
Ogrelag med 1 Guard-ogre, 2 Block-ogres och 3 Dauntless-snotlings! Hur sköj som helst!
Kollade nu och det tar cirka 9 timmar upp. Kan ju bli en nice roadtrip om vi åker runt 10-tiden på fredagen!
@equilibri jag åker gärna med upp. Sträckan burkar ta 9 timmar i sommarväder och lite långsammare på vinterhalvåret, så runt 10-10.5 timmar kan vara bra att räkna med. Jag åker gärna ganska tidigt så man slipper morgontrafiken kring Göteborg och får det rätt ljust senare delen av sträckan. Då vägen mellan Mora och Sveg är ganska seg att köra. Brukar sikta på att äta lunch i/kring Mora.
Appropå 3xdauntless så var tanken med reglerna att representera de tre viktiga äventyrsförmågorna en äventyrare bör ha. Så grundtanken var att man bara fick en av varje. Förstår också att leap på en snot/ogre inte känns så lockande och att häva denna regel skulle endast ge fördel för Tier 2 & 3 vilket jag inte har något emot. Samtidigt öppnar regeln upp för lite nytänkande kring skills som normalt sätt inte skulle ha valts. Jag får suga på denna karamell en liten stund till men inget är hugget i sten och skulle fler vilja se en boost för Tier 2 & 3 kan vi pilla lite på reglerna.
oavsett ändring så är det coolt och tufft med äventyrsskillsen.
@suncar Ja eller hur? Slaycross for the win! eller jag menar Sleighcross... ehe...
@Ozt säg till ifall ni får plats över i bilen och kan plocka nån på vägen.
@Pidpad Ah de är den kluriga biten, ifall du är sugen på åka så kan du skriva här eller i mailet så hjälper vi dig så gott vi kan att styra upp något sammåk från östersund.
@Pellevin jo jag håller fullständigt med dig där
@brocCooLi, Eller hur! jävla powergamer!
@Minnels Gör så!
Liten update.
Regelförändring ang Adventure Skill som får väljas friare för Tier 2&3. Du ska självklart få välja själv hur våghalsig du är och ska ha möjlighet att sätt 3x Leap på dina ogres ifall du vill. Eller på träden för den delen som kombinerat med jump up erbjuder nåt oväntat läskigt.
Kommer under veckan spana lite på menyn och ifall ni vet med er att ni kanske kommer att åka så kan de vara bra att ni nämner här ifall ni har allergier eller någon annan anledning att undvika viss mat, så säg gärna till. Än så länge tänkte jag fixa så att de ska finnas ett veganskt alternativ till måltiderna och att de ska vara nötfria.
Ha de gott tills vidare!
tänkte skriva vegan men då hade någon slug jävel redan tänkt på det
Nötfria? Ska du inte vara med på måltiderna?
Mitt deltagande blev helt plötsligt väldigt mycket osäkrare.