Eurobowl 2016 - arrangeratråden

1246712

Comments

• Protokoll från senaste mötet finns i Jonas inkorg tillsammans med offertförfrågan för lokal samt vårt första regelutkast. Närvarande på mötet var undertecknad samt Lockmund.
    Vet du med dig att du inte är med i mejlutskick och dyl. info så kontakta Jonas så att du inte missar något viktigt du kan bidra med!
  • Korrigering: Jag kan faktiskt vara med på filminspelningen om det blir 1-2/9. Jag måste dock ha med 1.5-åriga Elias så jag är något begränsad i mitt medverkande. Jag har funderat lite på om Elias kan agera snotling eller liknande men han är än så länge ganska dålig på att ta regi.
  • [quote="Mooselord;10184" agera snotling eller liknande men han är än så länge ganska dålig på att ta regi.[/quote]

Det låter ju annars som en snotling ;)
  • De första väderprognoserna för 1-2/8 börjar komma och de verkar inte alltför lovande. Så pass långa prognoser är dock alltid osäkra. Under helgen fattar jag beslut om vi ska skjuta på det eller inte. Helst flyttar jag det i så fall bara en vecka framåt i tiden.
  • Så här ser det ut: 50% chans till regn 1/8 och 20% 2/8. Jag tycker att vi satsar på söndagen och hoppas att vi inte rullar en etta. De (förvisso mycket opålitliga) långtidsprognoserna visar inte på någon bättring för 8-9/8. Därmed drar vi igång maskineriet på allvar.

Jag startar en egen tråd om detta.
  • Jag ställer in helgens aktiviteter p.g.a. för få deltagare. Vi bör dock sätta en ny tid för ett möte.
  • Vill bara poängtera att "Eurobowl" i Sverige just nu verkar bli ett "Stockbowl 2.0" vilket kan utesluta en stor del av Sveriges spelare...
    Om alla som arrangerar det bara ser till den närmsta (geografiska) gemenskapen så kanske det blir svårt att få till det...

Just saying...
  • Tack för din åsikt. Vi ska ta upp det på nästa möte.

Jag kan ärligt säga att vi alla vill att det ska vara Sverige som arrangerar detta, inte 08-området.
  • Jag håller med equilibri
  • Alla kan fortfarande engagera sig, det välkomnas och känns angeläget. Det är trots allt över ett år tills evenemanget går av stapeln!

Det kan ordnas med Skype till mötena (Som Ozt nämnde i sitt första inlägg, bara att scrolla upp). Ingen behöver känna sig exkluderad, det är bara att hänga på. Anmäl intresse här i tråden eller pm:a Ozt. Man kan mejla honom också. Adressen finns i hans inlägg. :)
  • Vi har efter mycket om och men lyckats sätta ihop en offertförfrågan för hotell och konferensanläggningar som ska skickas ut till intressanta lokaler.

Jag kommer att få hjälp av lite folk som jag talat med så att vi kan söka i flera städer efter bästa lokalen.
    Melisqus - Göteborg.
    BigFred - Malmö.
    Emilskaya - Uppsala

Har pratat lite löst angående fler städer som har bra kommunikationer till/från internationella flygplatser men har inte någon representant för fler städer än de som jag skrev ovan.
    Om någon vill hjälpa till med lokalsökandet så säg gärna till, ju fler alternativ vi har att välja på desto bättre!

Och det finns helt klart möjligheter för de som vill att skypea in till mötena eller få protokollen efteråt. Mer hjälp är helt klart välkommen!
  • Nästa möte söndag 30 augusti på samma plats som tidigare Kungsträdgårdsgatan 14 kl 1200. Konferenstelefon finns på plats om någon vill vara med på avstånd. Meddela snarast om lördag eller en annan tid skulle passa bättre.
  • tror inte jag kommer vara aktiv på något möte, men som jag skrivit tidigare kan jag vara med och hjälpa till.
    nu har jag till och med typ kommit på saker jag skulle kunna erbjuda min hjälp med.
    mata in resultat
    hjälpa till med sysslor innan (vet inte vad som ska finnas och så men t.ex. namnbrickor, resultatlappar, möblering)
    hjälpa till efter (städa typ?)

så under ca hela tävlingen och även lite innan och efter är min ambition i alla fall :)
  • @BroCooli jag skriver upp dig på listan över frivilliga!
  • Perfekt läge för @equilibri och @Snow att dra med sina kompisar och kavla upp armarna alltså! ;)
  • @brocCooli Det är lysande saker vi kommer att behöva personer för! Lite tidigt att boka upp över ett år innan eventet och det är därför vi inte har frågat efter intresserade för det ansvaret men också andra. Det är såklart inget som hindrar att säga till redan nu utan det är bara bra.
    Övriga tankar och idéer är väldigt välkomna oavsett vad det gäller egentligen kring eventet.
  • @coma: japp, vet det också. men tänker att det kan vara bra att hinta om hjälpen i alla fall. och då jag typ vet vad jag kan/vill hjälpa till med så tänkte jag att jag lika gärna kan meddela om det. även om det är i tidigaste laget :)
  • Påminner om mötet på söndag kl 12.00, Kungsträdgårdsgatan 14.
    Är du intresserad att vara en del av arbetsgruppen (stort som smått) är det bara att dyka upp.
  • Mötet är redo att sätta igång. De som är intresserade av att vara med via konferenstelefonen skicka ett PM till mig så ringer vi upp.
  • Vi som sitter i regelgruppen kommer att ha ett möte under nästa vecka där vi sätter pränt på vårt regelförslag till NAF för turneringen.
    Tankar och idéer mottas med varm hand innan vårt möte!
  • förslag och tankar kring regler:
    Håll det nära förra eurobowl. Tweaka tiers lite men inga större förändringar.

Idag räknas bara 4-4 som oavgjort (lagen delar på bonus poängen), fundera på om inte 4,5-3,5 också ska räknas som oavgjort för bonus poäng. Skapar intiament för mer aggressivt spel, blir bättre att vinna större.

Top 6 nationerna bör ej kunna möta nya nationer första omgången. Vi vill ge nykomlingar en chans.
  • Då vi är i Sverige: multipla norse lag är tillåtna inom ett landslag :)

Piratlaget är ett vikingalag.
  • @Lard bra återkoppling och idéer!
  • Nästa möte nu på söndag 20150920 kl 17.00 samma plats som tidigare.
    Meddela gärna i god tid innan mötet om du vill vara närvarande via konferenstelefon.
  • Jag gillar skarpt idén med att piratlaget är vikingalag!
  • Jag vill bara förvarna alla om att ett söndagens möte kommer att vara extra viktigt. Vi kommer bland annat gå igenom alla platser som har föreslagits och troligen fatta ett beslut.
  • edited September 2015
    Jag har för avsikt att vara med genom konferenstelefon. Hör av er med vilket nummer det är och om man behöver någon kod eller liknande.
  • @Coma kommer ringa upp med konferensanläggningens telefon när mötet startar. Så se till att PM:a med telefonnummer när du är redo att delta! Eller kom överrens innan om tid, kanske funkar bra det med.
  • Kan antagligen delta på länk jag med.
  • Nice, jag skall försöka klura ut hur man kopplar ihop två samtal men det borde gå har aldrig gjort det bara. Välkomna skall ni vara! :)
Sign In or Register to comment.