Rapportering från Eurobowl 2017.

2

Comments

  • I match 3 mot Schweiz förlorade vi med 3,5 vs 4,5. Så vi landar på 14,5 efter första dagen (man får en bonuspoäng vid vinst)
  • Overal records:

    Sverige 6:a
    Ozt 3-0-0
    Skuld 2-1-0
    Lard 1-1-1
    Pidpad 1-1-1
    Iftp 0-3-0
    Locmund 1-0-2
    Coma 0-2-1
    Melisqus 0-1-2
  • Här är ranking och matchresultat och sånt:
    http://51.15.207.35/
  • edited October 2017
    Nu äre spännande, tight i toppen efter runda 4
    Team Sweden ligger på sjätte plats men bara ett poäng mindre än Schweiz som har tredjeplats nu.

    Ozt ser riktigt stabil ut, han o straume ligger på femte resp fjärde plats med tre vinster o en draw.
  • Gött!

    Hejja Sverige!
  • Slår vi Frankrike med 5-3 i sista så kan det mycket väl räcka till ett brons. Det är lättare sagt än gjort dock, misstänker jag.
  • Hur gick det?
  • Det såg riktigt bra ut med 3 matcher kvar mot Frankrike, hade vi vunnit dem hade det blivit brons. Men nu svängde de 3 sista matcherna till oavgjort. Detta gav 28 poäng totalt och Sverige slutade på en 7:e plats. England vann tredje gången i rad.
  • Stabil insats ändå! Bra representerat!

    Tufft av England att ta tredje raka :) var det jämnt där?
  • Slutresultat för svenskarna
    7a totalt.

    Ozt 3-2-1
    Skuld 2-3-1
    Iftp 1-4-1
    Lard 2-2-2
    Melisqus 2-2-2
    Pidpad 2-2-2
    Coma 0-5-1
    Lockmund 2-1-3

    Otroligt jämn poängfördelning mellan svenskarna
  • 7:e plats är väl Sveriges näst bästa Eurobowlresultatet någonsin. Bra jobbat!
  • Framför allt är det andra gången i rad som Sverige är med i medaljkampen på slutet av sista ronden. Jag betraktar det som tier 1, men kanske ännu inte ett av de allra bästa länderna.
  • Pellevin wrote: »
    Framför allt är det andra gången i rad som Sverige är med i medaljkampen på slutet av sista ronden. Jag betraktar det som tier 1, men kanske ännu inte ett av de allra bästa länderna.

    Yay, vi är kaosdvärgar:)
  • Jag räknar med att göra en sammanställning likt förra året av landslagets prestation men denna kommer först då NAF har uppdaterat sin rating med EuroBowl. Förhoppningsvis är den inlagd till helgen.
  • @Pellevin vi är en bunt orc's! :D
  • Tjo! Nu är jag tillbaka i Sverige.
    Jag hade jättekul på Open sidan. För min del så hade jag några tuffa motstånd annars var mitt lag "Bonis Kebab Slayers" väldigt allaround och kunde möta det mesta. Tack @Pidpad att du dela med dig av ett bra roster!
    Vi hade väldigt kul. Vi kom ganska långt ner som lag 20-30 nånting som lag.
    Det som jag blev mest imponerad av var att @brocCooLi spelade två draw mot sina Lizardman coacher, helt grymt!

    Det verkar som om att jag fick tredje flest cas på Open sidan, utan Mighty Blow i laget ;) Nuffle var på min sida i helgen.

    Speciellt i den matchen där min kom 17 min för sent, enforce:a 4 min regeln vid matchstart, var en duchebag, samt att han fuska mot mig utan att jag såg förrän turnen efter (medvetet eller omedvetet jag vet inte). Det kändes som om Nuffle straffade honom. Lyckades med två argue the call mot honom och fick ut så mkt folk så han var tvungen att göra mål runda 6.
    Var lite små irriterad efter den matchen...

    Fick en liten text på min spelmatta av min sista motståndare "I met Kaju to many times" :D

    Väldigt trevligt event!

  • "lite små irriterad"?????
    ooooookej.....
  • kaju wrote: »
    samt att han fuska mot mig utan att jag såg förrän turnen efter (medvetet eller omedvetet jag vet inte).

    Nu har du pekat på den pubertala nyfikenheten. Om jag får fråga, vilken sorts fusk gjorde hen?
  • edited October 2017
    Jag känner mig också lite pubertal eller kanske bara nyfiken. Vad spelade du, Kaju? Vad spelade motståndaren? Hur slutade matchen? Det är inte helt självklart i beskrivningen :)
  • Är det inte uppenbart med lagnamnet "Bonis Kebab Slayers"???

    Varför glömmer jag jämnt att hoppa av vid rätt hållplats?.....

    Iaf nerko mot nekro

    Det skulle ha varit en 4+ 3+ för en blitz, men han slog endast en 3+.
    Båda coacherna missa och jag såg det turnen efter.
    Skulle ha lett till en hand off ist för en pass för mig.
  • edited October 2017
    missade kajus svar på andra sidan.
  • brocCooLi wrote: »
    missade kajus svar på andra sidan.

    Du fick inget svar ;P
  • Drexxl wrote: »
    kaju wrote: »
    samt att han fuska mot mig utan att jag såg förrän turnen efter (medvetet eller omedvetet jag vet inte).

    Nu har du pekat på den pubertala nyfikenheten. Om jag får fråga, vilken sorts fusk gjorde hen?

    Ja jag vill också veta ... (säkert fransos) :)
  • kaju wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    missade kajus svar på andra sidan.

    Du fick inget svar ;P

    nej, men jag skrev svar på frågorna innan jag såg att du hade svarat.
  • En svårare Dodge skulle det ha varit egentligen, samt en 3+ Dodge. @frantic @mooselord @drexxl
  • Hyfsat nyfiken på att se en lista på vem som tog flest cas under turneringen. Känner jag kan vara med och tävla där. Gjorde 13 på 6 matcher, det är rätt bra. Net cas: -8.
    Japp.
    Tog 21. Med necro. Bra grejjer.
  • +8 -8 = 0 Bra flyt på den fronten
  • hade -1 och gjorde 15 så helt ok med flings.
  • Jag vill inte skylla mitt magra resultat på något (not!!!). Efter sex matcher hade jag hur som helst fått till 2 st cas. Detta trots att jag blitzat skinks till höger och vänster. Så, hur många cas fick jag emot mig? 20! Jag hade med -18 sämst cas difference i både Eurobowl och Europen, men inte fick jag något pris för det? ;(
Sign In or Register to comment.