Performance rating 2017/2018

edited October 2017 in Turneringar
Jag har gjort nya beräkningar gällande performance rating för turneringar som har spelats efter MelisqusBowl 2017. Har ni någon turnering ni har spelat som inte finns med är det bara att meddela mig så lägger jag till den.

Ni hittar performance rating här:
https://melisqusbloodbowl.wordpress.com/
«1

Comments

  • Inte förvånandsvärt att lockis och pidpad är heta ;)

    Lirade du haflings på drexxel Melisqus?
  • Inte förvånandsvärt att lockis och pidpad är heta ;)

    Lirade du haflings på drexxel Melisqus?

    Nope, Chaos :)
  • Här hittar ni performance rating efter EuroBowl/EurOpen. Ozt har tagit över ledningen med marginal!
    https://melisqusbloodbowl.wordpress.com/
  • Nu finns även en sammanställning av svenska laget under EuroBowl under:
    https://melisqusbloodbowl.wordpress.com/
  • kul läsning och bra sammanställning!
  • Snowbowl är kryptonit.
  • Jag tycker det är orättvist att bara @Red får två rader medan alla andra får nöja sig med en.
  • Pellevin wrote: »
    Jag tycker det är orättvist att bara @Red får två rader medan alla andra får nöja sig med en.

    Det är bara jag som försöker ge @Red dubbla chanser att komma med i landslaget.
  • Länken kräver inloggning (av mig iaf).
  • Här är performance rating från Waterbowl:

    Ozt - 196,5
    Bim - 175,2
    Coma - 172,9
  • Kanske inte riktigt rätt ställe att fråga, men jag antar att du vill hålla i en M-bowl innan uttagningen. Är datumet spikat i så fall?
  • Lockmund wrote: »
    Kanske inte riktigt rätt ställe att fråga, men jag antar att du vill hålla i en M-bowl innan uttagningen. Är datumet spikat i så fall?

    Dstum är spikat men väntar bekräftelse från lokal för att kunna posta det.
  • Här är performance rating från Oslo Open:

    Kaju - 191,25
    Pidpad - 187,9
    Coma - 183,0
    Inforthepain - 153,86
    Skuld - 135,4

    Snyggt jobbat Kaju!
  • Tack @melisqus!
    Alltså Oslopen och Snowball där jag har rating känns lite parantes. Jag hade metabyggt mitt lag deluxe och i Snowball mötte jag fyra Goblinlag. Känns för min del att dom borde vara värda mindre. :)
  • kaju wrote: »
    Tack @melisqus!
    Alltså Oslopen och Snowball där jag har rating känns lite parantes. Jag hade metabyggt mitt lag deluxe och i Snowball mötte jag fyra Goblinlag. Känns för min del att dom borde vara värda mindre. :)

    Du har helt rätt, de är mindre värda...
  • Skrämmande saker börjar gå upp för mig. Jag kanske inte alls är en alvcoach utan jag kanske ska spela bash *hurr*. Dit vill jag inte än :P
  • edited March 2018
    Pidpad wrote: »
    Skrämmande saker börjar gå upp för mig. Jag kanske inte alls är en alvcoach utan jag kanske ska spela bash *hurr*. Dit vill jag inte än :P
    Jag antar att vi hittat vår nye dvärgcoach. ;)
  • Åh nä, så långt har jag inte fallit än :P
  • Pidpad wrote: »
    Åh nä, så långt har jag inte fallit än :P

    som dvärg faller en aldrig långt :D
  • Broccis xD niiiiice!
  • när kommer performance rating från dungeonbowl då? :P
  • edited March 2018
    Här är Performance rating från Dungeon Bowl

    Melisqus - 244,4
    Ozt - 222,4
    Lockmund - 202,0
    BrocCooLi - 178,0
    Duckwing - 150,98
    NIWnW - 132,57

    Med detta tar Melisqus över förstaplatsen med högsta performance rating sedan förra uttagningen.
  • Snyggt jobbat!
  • Med två tävlingar kvar innan uttagningen och efter att vi sett listan på deltagare i Närkebowl och Melisqusbowl, så frågade jag mig själv vilka som kan hota de åtta troliga (dvs förra årets lag - Lard + Kaju). Det behövs två bra resultat i dessa tävlingar och man bör dessutom ha ett vettigt resultat sedan tidigare. De enda som enligt mig uppfyller detta är Broccoli och Pellevin.

    Det finns naturligtvis flera som har bättre resultat, t.ex. Red, Pedda och MartinS, men inga av dem har registrerat sig för tävlingarna. Frantic har anmält sig till Melisqusbowl, men behöver troligen vinna turneringen för att få ett tillräckligt bra resultat, för han har ju bara en tidigare spelad turnering. Trots allt brukar det vara svårt att få hög rating på turneringar inom landet.

    Har någon en bättre analys?
  • Lockmund wrote: »
    Med två tävlingar kvar innan uttagningen och efter att vi sett listan på deltagare i Närkebowl och Melisqusbowl, så frågade jag mig själv vilka som kan hota de åtta troliga (dvs förra årets lag - Lard + Kaju). Det behövs två bra resultat i dessa tävlingar och man bör dessutom ha ett vettigt resultat sedan tidigare. De enda som enligt mig uppfyller detta är Broccoli och Pellevin.

    Det finns naturligtvis flera som har bättre resultat, t.ex. Red, Pedda och MartinS, men inga av dem har registrerat sig för tävlingarna. Frantic har anmält sig till Melisqusbowl, men behöver troligen vinna turneringen för att få ett tillräckligt bra resultat, för han har ju bara en tidigare spelad turnering. Trots allt brukar det vara svårt att få hög rating på turneringar inom landet.

    Har någon en bättre analys?

    Frantic skall även försöka spela USB2 vilket är en 5 matchers turnering och kommer därför att räknas så han kan komma upp i 3 spelade turneringar.
  • Får inte glömma Lard ifall han spelar på Närkebowl och eller Melisqusbowl kan komma upp i något intressant
Sign In or Register to comment.