Nya GW-lag

edited September 2017 in Målning och modeller
Jag hade helt missat att GW visat upp nya Elven Union på warhammer comminity

BBPreview-ElvenUnion-Image1krb.jpg.jpg

Även ny minotaur:
FW-NewReleasesSep14-Image2ktv.jpg

Comments

• edited September 2017
    Gillar dem båda, dessa Pro Elves är snyggare än förra utgåvan där det var svårt att se skillnaden på blitzers och line elfs.

Kommer dock inte köpa dem eftersom de lör knappast släppas i ten/white metal eller vad det numera heter :)

Hmm, om minotauren kommer nu kanske de är på G att släppa nya figurer till Chaos och Chaos dwarfs.
  • Gillar du inte plast? o.0

Det enda som stör mig med GW:s nya range är att alla bollhanterande figurer springer runt med en boll. Det kommer bli många avhuggna och utbytta händer framöver för min del.

Minotauren kommer nog framför allt för att Chaos pact / Renegades blev promotade nu när alla deras övriga figurer finns i nyutgåva.
  • Snow wrote: »
    Gillar du inte plast? o.0

Det enda som stör mig med GW:s nya range är att alla bollhanterande figurer springer runt med en boll. Det kommer bli många avhuggna och utbytta händer framöver för min del.

Minotauren kommer nog framför allt för att Chaos pact / Renegades blev promotade nu när alla deras övriga figurer finns i nyutgåva.

Haha, du har spelat för få matcher med Basse hör jag, eller spelat för lite utomhus.

Basses näve i bordet har en tendens att få plastfigurer att förflytta sig långt förbi doghoutsen :)

Likaså är det med vinden som har en tendens att puffa omkull dem när man spelar utomhus.
  • Ett Red-tips. Gamla 50-öringar under basen löser iaf vindproblemet. Basse kan vara lurigare att lösa :P
  • Allra bäst är brittiska pennies. Tunga, rätt storlek och monetärt värdelösa.
  • Eller så kör man men tennfigurer direkt ;)
  • edited September 2017
    Om jag aldrig behöver måla/bygga en tennmodel igen i mitt liv så är det för snart. :D tacka gud för härlig plast :D

Gärliga konverteringsmöjligheter mellan lagen med, samt andra modeller. Har en catcher jag är mycket nöjd med tack vara plast-konvertering. Så jag är glad att allt är i plast, förutom lite resin. Så länge det är lite är det ok.
  • Jo ja plast eller metall, cba, men fet resin där färgen faller av om man glömmer diska gubbarna är ju irriterande ;) greenstuff gubbar är helt klart bäst dock!
  • Alverna är onekligen snygga modeller, inte 2nd ed snygga men plast är nice.
    Har någon spelat med nya modeller/baser på gammal plan eller basat om nya gubbar till gamla baser. Ser det bra ut? Är dom för stora så det blir grötigt på planen?

Har inte skaffat nått 2016 BB än men är intresserad av dom nya starplayer modellerna/reglerna men känner mig osäker på om dom kommer se bra ut att inkludera i gamla lag.
  • Just alverna tror jag kan funka även på 25mm gamla baser, men med typ nya orcs är det nog kört. 32mm blir väldigt trångt på gamla planer om alla figurer har sådana baser.
  • Mötte både skaven och dwarfs på nafc där båda spelarna hade nya modeller. Dom får plats, men skaven spelarna kändes stora. Dvärgarna minns jag inte om dom var löjligt stora eller inte.
  • Dvärgarna är inte jättehöga, men de är breda. Nya gobbos på 25mm baser är ungefär lika stora som 2nd edition gobbos.
  • Pidpad wrote: »
    Mötte både skaven och dwarfs på nafc där båda spelarna hade nya modeller. Dom får plats, men skaven spelarna kändes stora. Dvärgarna minns jag inte om dom var löjligt stora eller inte.

Skavenspelarna blir stora eftersom de flesta har en svans som spretar på alla möjliga håll och som enkelt tar upp en extra ruta om man inte vrider spelaren "rätt" ...
Sign In or Register to comment.