Redraft av Human team
Tjena! Jag har fått hjälp av några av er tidigare angående några av mina spelares skills. Väldigt tacksam för hjälpen! Ligan gick väldigt bra - Vann den och gjorde 23 CAS 20 TD och 11 COMP på 10 matcher, så har levlat ordentligt. Bara en Blitzer med föga imponerande 3 SPP fick sparken nu, då han hade en skada som sänkte hans move. Annars är alla SPP kvar. Nu är det ju dags för redraft. I länken jag skickar ser ni hela mitt roster. 11 spelare där just nu. Längst till höger ser ni en kolumn "sea", det är seasons played. De med 0 är tänkta att bli nya drafts och de med 1 kommer bli redraftade. Stora frågorna är vad jag mer ska göra. Jag kommer lira med 13 spelare troligen. Så har två platser kvar. Jag har alltid sagt att jag vill spela utan ogre, men börjar känna att jag kanske ska göra det. börjar bli tungt utan mot alla andras big guys. Jag har som ni ser nedtill i spreadsheetet nästan 600k att spendera (415k i prizes och 180k i tresury) så känns i princip som om jag måste skaffa en Ogre.
Nu lutar det mot
En till Catcher
En Ogre
Alla tankar och hjälp skulle uppskattas
https://docs.google.com/spreadsheets/d/18CdfvZJcI8inJlbz0VaKxJ_AWHo_FY8e95U0b4Y0pcg/edit?usp=sharing
Nu lutar det mot
En till Catcher
En Ogre
Alla tankar och hjälp skulle uppskattas
https://docs.google.com/spreadsheets/d/18CdfvZJcI8inJlbz0VaKxJ_AWHo_FY8e95U0b4Y0pcg/edit?usp=sharing
Comments
Tycker du absolut köra med en ogre. Asbra spelare, gör att laget blir mer bash, vilket behövs i längden
2 catchers tycker jag är minimum i ett humanlag, så att det blir mer dash, vilket verkligen behövs. Mer intressant fråga om man ska köra med tre eller inte.
Tack Tusse!
Ja jag lutar verkligen mot det. Just nu inne på GW och beställer en ogre. Jag gillar passing game så 3 catchers vore inte fel för mig. Men har en +MV +AG blitzer som figurerar som det tror jag. Han har gjort nästan dubbelt så många TDs som min catcher ialf. Så med en till har jag typ 3. Tycker du likväl jag ska ha en tredje?
För några år sedan var jag i emot catchers, för svaga, överprissatta osv. Men nu tycker jag de är helt fantastiska. MA8 är otroligt bra. Kan komma runt linjen för en blitz eller ge assists, kan göra 1TTD ganska enkelt. Har märkt att motståndaren ibland glömmer bort hur snabba de är. Med 5 guard i laget (4 blitzers + ogre) överlever catcherna längre.
Jag tror inte man ska ha fler än två catchers på planen samtidigt i de flesta fall. Det kan såklart ändras efter några skills eller baserat på motstånd. Men en catchers kostar bara lite mer än linemen och överlever ganska bra pga sina dodge.
1 chaos
1 dwarf
3 skaven
1 lizardmen
1 orc
Sedan är det 1 lag till som förmodligen blir orcs men kanske underworld/goblins.
Jag är det 10e laget och spelar humans
Att återhyra och anställa en ogre samt en till thrower kostar 1.330.000, en apoth, som jag verkligen känner att jag behöver även denna säsong, tar det upp till 1.380.000. Då har jag 210.000 kvar. Jag har då just nu 1 gratis reroll som dock läggs på TV från att jag kom 1a (trofén) och 7 i FF efter att mina fair weather fans stuckit.
Mitt TV är då 1.500.000 med 210.000 kvar att spendera.
Kanske 2 rerolls till och sen 70k i stadium fund och 60K i treasury?
Mitt TV blir då 1.600.000. Högre än vad jag hoppats på.
Kan tilläggas att jag inte gjorde några fouls första säsongen. Men jäklar vad alla stod och stampade på mina favoriter. Så it is on now.