Blitzburgh Ironskulls - Norse

edited February 2014 in Målade lag
här kommer det enda lag jag målat och gjort själv. Hade aldrig målat några modeller alls egentligen innan så jag är själv nöjd med resultatet. Sabaton är influenser på byxorna som skall efterlikna svart/vit/grå- militärbyxor.
Har även slängt in en något moddad mordheimfigur i smeten. Tycker ni den passar in?

2hxse9.jpg

21mgl01.jpg

25qzkfd.jpg

2dmb86e.jpg

2mcetfs.jpg

kwwgj.jpg

1zp2sew.jpg

6ocyew.jpg

tyvärr hade jag inte mina ulfwereners hemma så dom kunde fastna på bild. men lägger till det senare. Ni kan se ett smakprov på hur dom ser ut i bilderna nedan.

o0qnax.jpg

15i9kw8.jpg

Comments

• På sista bilden kan ni se hur jag använder spraymålade enkronor som skillmarkers. Fäster med häftmassa under baserna.
  • Snyggt lag! Finns det inte en lag som förbjuder modifikationer av rikets penningar?
  • edited February 2014
    Tackar! Nej, det är inte olagligt. Du får göra vad du vill med dina egna pengar. Tidigare har det varit olagligt att förstöra mynt till exempel att göra hål i dem. Källa: riksbanken
  • Helt rätt känsla på laget! Bra jobbat.

Fråga: Varför finns det två figurer med samma siffra VI?
  • @MartinS Jag har använt mordheimfiguren som en catcher och då bytte jag ut den ordinarie VI. Men tycker den egentligen passar bättre som en thrower så får se hur jag gör i framtiden med den.
  • Tycker det funkar fint, hade gärna sett positionsmarkeringar på dom också bara! :)

Har svårt för romerska siffror i BB fö.
  • Gillar Mordheim figuren. Byt ut en ordinarie thrower mot den tycker jag! Alternativt kan mordheimsnubben kanske vara en starplayer?
Sign In or Register to comment.