Lard - Underworld
I väntan på en Alphaspels beställning (som jag skickade in i december men som ännu inte kommit) med darkelfs så börjar jag med lite Underworld modelerande och målande. Ända sedan jag blev färdig med Skavenlaget har jag tänkt komplettera med lite Goblins och ett troll för att få färdigt ett spelbart Underworld med. Byggt ihop 8 Goblins och målat en i den kvalisort som jag tänker mig laget skall ha:
Två till bilder på samma filur;
Här är de övriga, de är bara grundmålade och skall få sina detaljer gjorda någon dag framöver:
Som ni ser är de enda mutationerna jag gjort 3 med two heads. Vad tycker ni om det och vad tycker ni om modellerna i stort?
Två till bilder på samma filur;
Här är de övriga, de är bara grundmålade och skall få sina detaljer gjorda någon dag framöver:
Som ni ser är de enda mutationerna jag gjort 3 med two heads. Vad tycker ni om det och vad tycker ni om modellerna i stort?
Comments
Gillar också hur sportiga folk får till sina spelare.
Har börjat fundera på om jag inte skall göra 6 skavens till detta laget också, med samma slags hjälmar som gobbosarna. Trollet Ludentass, som jag bygger av ett Rivertroll, håller på att få en sådan hjälm så det skulle passa. Vilka skaven modeller tycker ni passar bäst? Jag funderar på Blackscorpion eller Greebo, se exemel i spoiler nedan. Lutar nog åt Blackscorpion då de är av plast även om greebo är sportigare (hint @Jox )...
<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">
Blackscorpion:
Greebo:
</div></div>
Som roligt att se hjulet uppfinnas parallellt. Vad har du tänkt för färger?
t.o.m håret på ryggen är lika. och den förlängda näsan... Min kommer dock vara stående på vänster fot och så hittade jag en RO svans.
Vidare på laget är nu starplayer Skitter och Fez färdiga för målningsaktion. Ska bara slipa lite på Glart och måla de 9 råttorna och trollet så är väl detta lag i hamn... (läs det kommer ta ett halvår)
Jämförelse Gobbo med Skaven blitzer (th) och min version av Skitter Stab-stab
Har du bestämt bastema?