Lard - Underworld

edited November 2014 in Målade lag
I väntan på en Alphaspels beställning (som jag skickade in i december men som ännu inte kommit) med darkelfs så börjar jag med lite Underworld modelerande och målande. Ända sedan jag blev färdig med Skavenlaget har jag tänkt komplettera med lite Goblins och ett troll för att få färdigt ett spelbart Underworld med. Byggt ihop 8 Goblins och målat en i den kvalisort som jag tänker mig laget skall ha:

IMAG0095.jpg

Två till bilder på samma filur;
IMAG0097.jpgIMAG0098.jpg

Här är de övriga, de är bara grundmålade och skall få sina detaljer gjorda någon dag framöver:

IMAG0100.jpg

Som ni ser är de enda mutationerna jag gjort 3 med two heads. Vad tycker ni om det och vad tycker ni om modellerna i stort?

Comments

• Coolt! Var är fig:sen ifrån? Bättre bilder tack ;) :P
  • Sådärja. Här går det undan. Det gillar jag.
    Gillar också hur sportiga folk får till sina spelare.
  • edited February 2014
    @Kaju: bättre bilder kommer. Modellerna är lite blandat gnoblars, gretchins och halflings(!) med huvuden från Micro art studios.

Har börjat fundera på om jag inte skall göra 6 skavens till detta laget också, med samma slags hjälmar som gobbosarna. Trollet Ludentass, som jag bygger av ett Rivertroll, håller på att få en sådan hjälm så det skulle passa. Vilka skaven modeller tycker ni passar bäst? Jag funderar på Blackscorpion eller Greebo, se exemel i spoiler nedan. Lutar nog åt Blackscorpion då de är av plast även om greebo är sportigare (hint @Jox ;) )...

<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">
    Blackscorpion:
    set-of-4-skaven-linemen-black-scorpion-for-blood-bowl.jpg
    Greebo:
    MawarTeam12.JPG
    </div></div>
  • Apropå Underworld: har någon kunskap om huruvida Mantic Games är slöa/inte alls gör re-prints på sin figurrange? Tänker specifikt på Goblin Rabble till Kings of War för jag tycker de blir okej gobbosar till Undworld och 20 stycken för £15 känns okej liksom, även om de kör restic på allt.
  • Tror inte att Matic är slöa utan att figurerna finns att beställa. Är de slut? Generellt tycker jag det annars verkar vara så att Mantic är figurer ganska billiga på ebay.
  • Out of Stock grinar mig i fejset. Kan kolla eBay iofs. Det räcker ju och blir över till muterade gobbosar tex. Har för få gnoblars kvar för full gobbodel och byter gärna till andra figgar i olika lag men gnoblars är ju enkla att sätta på extra saker på.
  • Har lite modeller liggandes på olika sprues efter skapandet av detta lag. Funderar på att göra en 9:e gobbo men efter det är det nog så du kan få ta vad du vill av det som är över. Kan ta med det till Borglänge så du får ta en titt.
  • edited February 2014
    eBay var också dammsuget på "rätt" box med gobbosar. Underworld ser ut som ett längre projekt... Men jag hittade exakt sex plastskavens från Mordheim/Nightrunner-boxen som ger gratis (är gott) Skavens till laget i alla fall. Och Med Yetin jag fick kan snötrollet återgå till Pact och även Underworld. Najs!
  • Sjukt roligt lag att bygga, gillar rustningarna de fått ger bra karaktär
  • I väntan på mitt barn (Sofie kom i söndags) hade jag en del dötid att börja bygga om lite Black Scorpion Ratmen till passande Skaven och ett rivertroll till Underworld-trollet Ludentass. Lite mer jobb behövs på dessa och tre skaven starplayers skall även byggas av de överblivna råttmännen.

P3030077.JPG

P3030078.JPGP3030079.JPGP3030080.JPGP3030081.JPG
  • Snyggve, tror våra troll kommer bli hyggligt lika... :-)

Som roligt att se hjulet uppfinnas parallellt. Vad har du tänkt för färger?

t.o.m håret på ryggen är lika. och den förlängda näsan... Min kommer dock vara stående på vänster fot och så hittade jag en RO svans.

pbux19T.jpg

xQrknNh.jpg
  • edited March 2014
    @jox : Samma huvud och kropp i grunden där... Tänkte nog ett ganska grönt troll med drag åt brunt för att binda ihop skaven och goblins färgmässigt. Gillar din blåare hudton.

Vidare på laget är nu starplayer Skitter och Fez färdiga för målningsaktion. Ska bara slipa lite på Glart och måla de 9 råttorna och trollet så är väl detta lag i hamn... (läs det kommer ta ett halvår)
  • Gobbos som är målade. Ögonen behöver ett omtag ser jag nu på bilderna annars är de ok.

P3050079.JPG
    P3050080.JPG

P3050081.JPG
    P3050083.JPG

Jämförelse Gobbo med Skaven blitzer (th) och min version av Skitter Stab-stab
    P3050085.JPG
  • 3 av 9 råttor gjorda

P3130096.JPG
    P3130097.JPG
  • Jäkligt trevligt och välgjort :)
  • Snyggt och återigen bra fart på produktionen.

Har du bestämt bastema?
  • Tänkte basa hela laget när allt är målat tillsammans med en sk "display bas". Sugen på att göra underjord/dungeon golv eller testa GW nya färger som självspricker i någon slags lerjord.
  • Laget är nästan helt färdigt. Bara baserna kvar att fixa vilket jag håller på med. Tänkte slänga upp en bild på trollet som alldeles nyss blev färdig.

Senast%2B%C3%B6verf%C3%B6rda.jpg
  • Me like!
  • Snyggt!, men fyrkantig bas?
  • tack. Baserna är det som är kvar på laget.
  • edited November 2014
    Och så fick man fart och gjorde färdigt baserna när man ändå var igång. Här är hela laget, nu färdigt!

141115%2B-%2BSweBBA%2Bunderworld.jpg
  • @Lard jag har sett dom där goblin huvuden förut nånstans. Var får man tag i dom?
  • alpha spel har dem. de kommer från micro art studios, Jag tror jag har några över om du vill ha någon enstaka
Sign In or Register to comment.