Zombies!

edited August 2017 in StockBowl
Hur är reglerna med som Necromantic (och Undead? Underworld) att göra en dödad motståndare till zombie?

Comments

• edited August 2017
    DavidD wrote:
    Hur är reglerna med som Necromantic (och Undead? Underworld) att göra en dödad motståndare till zombie?

Tyvärr lite luddigt. Står att man ska slå direkt om en motspelares spelare dör (dock en stunty eller "död" spelare slm zombie etc. Spelaren får inte ha sty över 4 tror jag.)

Problemet är dock om man glömmer slå det direkt så står det inte om man får tex väcka liv i liket senare under matchen eller efter matchen (i ligaspel kan det vara bra)...

Varav varför jag tycker det är "luddigt".

Fö får inte underworld en zombie vid cas/död.

• Ok, tack. Gillar att man kan vara för stark för att bli en zombie :D
  • Slår man något för att se om man får en zombie när man dödar en motståndare (eller dennes spelare)? Jag trodde man automatiskt fick det per automatik så länge spelaren inte har ST>4, stunty eller regen.
  • Man slår inte det är automagiskt, om det inte är ändrat i DZ2 som jag ej har.
  • För övrigt hade jag nog lätt godkänt att min motspelare får in sin zombie i reservbåset även om han kommer ihåg det för sent. Det måste vara väldigt speciella omständigheter för att man skall tjäna på att inet få in spelaren direkt. Sweltering heat är väl nästan enda situationen som verkar någorlunda rimlig då man skulle tjäna på att fördröja att få in spelaren..
  • Kommer spelaren studs in på plan eller i reservbåset?
  • Lard wrote: »
    Man slår inte det är automagiskt, om det inte är ändrat i DZ2 som jag ej har.

Hehe. Niiice!
    Mooselord wrote: »
    För övrigt hade jag nog lätt godkänt att min motspelare får in sin zombie i reservbåset även om han kommer ihåg det för sent. Det måste vara väldigt speciella omständigheter för att man skall tjäna på att inet få in spelaren direkt. Sweltering heat är väl nästan enda situationen som verkar någorlunda rimlig då man skulle tjäna på att fördröja att få in spelaren..

Spelaren hamnar i reserven och skulle då inte påverkas av sweltering. Skulle man missa det i en turn, typ för oneturnen med 10 spelare men kommer på de för nästa drive uppsättning är de la bara att tolka det som att han stod i ett hörn och rolla sweltering för honom. Dock brukar ju undead och necro lira med 12+ spelare så att de skulle ha för få spelare brukar sällan hända.

• ett tillägg till hela zombiegrejen är att den inte kan få mvp då den läggs till på rostern först efter matchen och inte finns på rostern under matchen. innebär också att en kan ha 17 spelare temporärt för matchen.
    är väl inget problem egentligen då en väljer tre för mvp nu.

osäker på om den kan få spp alls då den inte läggs till på rostern.
  • Temporärt? Får man inte behålla sin zombie? :'(
  • edited August 2017
    DavidD wrote: »
    Temporärt? Får man inte behålla sin zombie? :'(

Normalt sett jo, men om du redan 16spelare i laget måste du sparka någon för att få plats med den nya zombien till nästa match. Lite i-landsproblem.

• Men det är alltid fluffmässigt rätt att sparka en icke skillad zombie för att få plats med en zombie från en motståndare :D
  • Som tidigare nämnt.

Undead och Necromantic har tillgång till Necromancer.
    1 gång per match, så får Necromancern 'Raise the dead'.
    D.v.s. om en motståndare med S4 eller mindre och INTE har regeneration eller stunty dör (efter ett ev. räddningsförsök med apotekare), så får du en Zombie till din reservebox.
    Detta kan ta ditt lag över 16 spelare, vilket är helt okej (du får dock endast ha 16 spelare till nästa match).

Tillägg är också att en del spelare i Nurgle, har "Nurgle's Rot" som fungerar ungefär lika. Här måste man dock döda spelaren själv, genom Block, Blitz eller Foul samt att spelaren inte får ha över S4, inte Regeneration, Stunty eller Decay
  • och Nurgles Rot funkar på flera. dvs dödar du tre st så kan du få tre st rotters.
    men du får alla efter matchen och inte tillgång till dem under matchen som med zombien.
  • Jag råkar skriva slå, menar såklart "resa zombie", men det löste ni iaf. :)
  • Frantic wrote: »
    Jag råkar skriva slå, menar såklart "resa zombie", men det löste ni iaf. :)

Typiskt otur när du tänkte.
  • Stareater wrote: »
    Frantic wrote: »
    Jag råkar skriva slå, menar såklart "resa zombie", men det löste ni iaf. :)

Typiskt otur när du tänkte.

Klassisk
  • "Slå först, tänka sen"
  • Följdfråga
    kan Necro ha en apoc?
  • DavidD wrote: »
    Följdfråga
    kan Necro ha en apoc?

Nej
  • Ni borde hitta reglerna via den här länken: https://www.thenaf.net/wp-content/uploads/2013/06/CRP1.pdf

En bra grej för pdf dokument är kommandot Ctrl+F för att snabbsöka :)
  • Reglerna finns även på stockbowl.se under rubriken "Our Rules".
Sign In or Register to comment.